Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 juni 2019

Av Kvasthilda - 25 juni 2019 20:45

Sonen fick rycka ut på specialuppdrag. Packade nya resväskan och skulle stänga den... Nopes. Njet. Nä. Ville inte. Väskan alltså. Trasigt lås. Han for iväg till ICA Maxi Falun för att byta ut den. Näppeligen. Mellanstorleken SLUUUT. Nä. NÄÄÄÄÄ. Nej! Ringde o kollade om han skulle åka till grannbyn då, Borlänge. Be dem kolla först. Du åker inte om den inte finns. Den fanns så han drog iväg o kom tillbaks med en ny fräsch och fungerande-lås-väska o jag hann packa om igen :D Lämnade ett par grejer jag köpte häromdagen, som  jag inititalt stoppade i den med-trasigt-lås-väskan. Ingen brådska att få hem det, så Maken får ta det när han återvänder nästa vecka nån gång. Eller efter helgen. Eller när sjutton det då blir. Han har ju semester så han kan tillbringa all tid i världen med stockholmsbrudarna. En av de grejerna jag bara dog när jag såg, o var tvungen att köpa, men insåg ju snabbt att jag inte bara kan köpa en, då ett av ärdena absolut kommer att vilja ha en likadan. Med två kvar i sortimentet/hyllan blev det ju tvunget att köpa båda. O vad det är säger jag inte, då delar av avkommorna läser denna blogg. 

Nu väntar jag på att SysterYster ska komma hit o köra mig till kusten o tåget. Hoppas bara det är i tid. Eller att vi hinner dit i tid. 

Av Kvasthilda - 25 juni 2019 09:00


Eget tema nr 18 Mor

176/365


Mamma, också 86 i höst, med en av sina fantastiska sysselsättningar. Hon må vara på väg in i demens men korsorden löser hon. Just här ser hon ut att läsa DDs horoskop. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards