Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 juni 2019

Av Kvasthilda - 28 juni 2019 23:44

Lååång dags färd mot kudden. Lång. Vaknade i ottan men klev inte upp. Maken kom in o sa hej innan han drog mot Älvsbyn. Varför idag? Nåja. Jag skulle ju bara hem. O insåg när jag vaknat ordentligt att vi missar även nästa ledigvecka tillsammans. Jag åker till Långa, men han är ju i huvudsta'n då. Huff. Som jag tjatat om att jag ska hem o jobba o åka ner igen veckan efter. Men det har nog tjatats lika mycket om hans Stockholmsresa. Tar Pigan o Ongen med mig i stället, så får de lite ledigt. Om hon kan byta bort vilken-dag-det-då-är. 

Aj. Jag har lite träningsvärk o armarna känner jag. 

Tog mig ju hem o packade ur katten o lite grejer o for o hämta Dotra så vi kunde hämta Festivalbiljetterna. Vilket i sig var ett jädra äventyr då jag inte kom åt webmailen på moilen på nåt sätt. Men hur fan?!? O inga skärmbilder på biljetterna heller. Pigan fick dra igång sin gamla härk till bärbar dator o med ett jävla tjorv kom jag till slut åt linneas webmail. Vad fasen är det med den nu då?? Provade samma adress igen på mobilen o då funkade det plötsligt. Bah. 

Åkte hem o packade ur resten av grejerna ur bilen och drog på lite smink. Ovant. Grusar som fan i ögonen nu (en o en halv timme efter att detta först publicerades... redigerar lite). Prommade ju hem... Ont i fötterna och ont i knät. Blir en fin kväll i morrn det... Kirunafestivalens andra kväll. Idag. Tredje i morrn. Med Miriam Bryant på scenen. Bland andra. Men vinterkläderna måste letas fram. Fy satiken vad kallt det var. Är. Kiruna är kallt. O har suttit o frusit en stund tills jag insåg att jag drog ner elementen innan jag åkte iväg på semester. Kallt i sovrummet. Och detta ska jag nu besöka för resten av natten. Go'Natt! 

Av Kvasthilda - 28 juni 2019 09:00


Tema nr 165 Lilla snigel

179/365


Den ena är liten, den andra en snigel. Ordet mördarsnigel fanns inte i min vokabulär när jag var barn, men sniglarna fanns, de bruna och svarta. Snäckan med sitt lilla hus, kommer fram när det regnar. Hittade den tillsammans med tre kompisar på mammas yttertrapp. De må vara snarlika, men den ena är en snigel, den andra en snäcka. Undrar om det är bajs man ser intill huvudet på snäckan? Blä. 




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards