Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juni 2019

Av Kvasthilda - 14 juni 2019 09:00


Tema nr 110 Hygge

165/365


O-hygg-ligt.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 juni 2019 22:30

Lånade sonens bil o drog runt stan en sväng idag. Lite trist väder. Regn o grått. 

Får se om vi åker till Siksjön i morgon. Har inte riktigt fått allt klart än. Det är en del att ta reda på däruppe o det som blir kvar åker nog på tippen. 

Av Kvasthilda - 13 juni 2019 09:00


Eget tema nr 15 Skott

164/365


Mammas gran skjuter skott. Dock inte såna som smäller o luktar krut. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 juni 2019 23:22

Ögonen far igen för egen maskin. Grus i maskineriet.
Gick rätt bra inatt, även om jag inte sovit superbra.
Jäklar. Inser just att jag har ett oerhört irriterande nyggbett på benet. Eller tre.
Hur som haver. Kom till min kupé o denna luktade som ett ryskt horhus. En kvinna satt i hytten o en man hängde i dörren. Tjock parfym mötte mig. Hon var från Ukraina och kunde två ord/fraser på svenska. Nej och taksåmyket. Han pratade desto mer. Bokstavligen. I mobilen. Vid tre tillfällen. Varav ett med nån rysk matrona med två pipponeser som hela tiden skällde i bakgrunden. O då var han i hytten intill. Med stängda dörrar. Herre gud.
Somnade väl så småningom men inte mer än för några minuter i taget. Vaknade typ en timme innan klockan skulle ringa. Omöjligt att somna om.



Kom till Gävle i ottan o rullade vidare mot Falun en halvtimme senare. Klev på tåget vid namn Kata Dalström o möttes av en mycket angenämare doft. Den av nybryggt kaffe. Mmmmmm. Dröjde en stund innan jag fick min kopp kaffe. Men god var den.
Insåg ju igår, på väg till Jörn att jag glömde matsäcken i kylen i stugan. Huff.
Möttes av Sonen när jag anlände Fln och SysterYster utanför stationshuset. Så kan det gå.

Lång dags färd mot gonattkudde. Nu ska jag sova. Måste bara leta fram lite salubrin innan myggbetten tar kål på mig.

Av Kvasthilda - 12 juni 2019 09:00


Tema nr 283 Stenmur

163/365


-.




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 juni 2019 12:01

Kom just ihåg att jag inte hört Sommar. Har de dragit igång än? Är väl efter midsommar? Måste kolla det där. Vi har ju aldrig annat än P4 på vår radio så det är svårt att hålla det i minnet. 

O sommar ja. Måste nog fan ta o elda en brasa i kaminen. Jädrar vad kallt det är. 

Ska packa om mina kläder för jag behöver inte ta allt med mig till Dalarna jag har här. Ska se om nån resedocka också. Nån måste ju få följa med. Kat? Ester? Förmoldigen Kat o kanske puma. Eller nåt annat. Många namn är det o jag håller inte reda på dem alla. De har lite svårt att tala om för mig vad de heter o när jag gett dem ett namn verkar det inte som att alla sitter fast. Så kan det bli. 

Nä. Sätta lite fart. På elden i kaminen eller baken. Vilket som. Båda ger värme i alla fall. Drar genom väggen. Brrrr... 

Av Kvasthilda - 11 juni 2019 09:00


Tema nr 129 I regnet

162/365


...blir alla färger klarare, men svårt att se när regndropparna faller så tätt som här.

Två bilder av ösregn, med helt olika färgtoner.





Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 10 juni 2019 17:52

Har inte ens provat ringa SJ idag. Får väl ta smällen att sova bland en massa svettiga fjällvandrare då. Eller kanske helt vanliga peeps. Det vet man ju inte. Hoppas jag får sova nåt i alla fall o inte somnar sådär fem minuter innan man ska kliva av för tågbyte. 

Idag är det kallt. Kallt. Sa jag det? Det är kallt. Solen orkar knappt ta sig igenom molntäcket men ibland singlar en gul stråle ner genom det tjocka grå och man blir lycklig i fyra sekunder. Men det blåser kallt. Riktigt hurvigt. Drar kring ryggen - fast jag sitter inomhus. Den här kåken är inte väl isolerad. Alls. I väntan på rivning ska gubben slänga på mer isolering kring bodelen - dvs inte där jag sover.... Därinne står fönstret på vid gavel men det är ändå inte kallt i rummet. Konstigt. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards