Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juni 2019

Av Kvasthilda - 6 juni 2019 09:00


Tema nr 348 Våghalsar

157/365


En utböling vågade sig in på samma plats som en svanhanne och hans familj. Lite tumult uppstod. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 juni 2019 12:23

Vaknade lite sent. Hörde inte alls när Maken kom hem inatt/i morse. Medvetslös. Klev upp o släppte ut hundarna o gav dem mat. O tog mig frukost o satte mig ute. Fantastisk förmiddag. Knallblå himmel o strålande sol. Varmt på lillaltanen. Gick knappt att sitta där. Jimmy kom förbi o frågade efter lillhunden. Näpps. Inte sett henne. En söt liten brun chivvis. Svea heter hon. Visade sig att lilla Svea hade tagit sig över till allmänningen mellan oss o Gunnar o hittat nåt som upptog hela hennes uppmärksamhet. Skönt att hon kom tillrätta igen. 

Satt ute en stund till, men molnen hopade sig o vinden blev kallare så nu sitter jag inne igen. Komsi komsi sommar. I morgon ska det bli fint hela dagen. 

Vi hade besök på träsken inatt. Sju svanar höll sig omkring oss o trumpetade vilt. Ett jädra liv. En familj med två vuxna och en fjolårsunge. En familj med en vuxen o dito fjoling. Minst en tupp som fick stryk av familjefader nr 1. En annan tupp som jagade iväg den, men som eventuellt slog följe med densamma senare. Det kom i alla fall två svanar från det håll hannen försvann. Fattar inte hur de fungerar riktigt. 

Av Kvasthilda - 5 juni 2019 09:00


Tema nr 56 Felvänd

156/365


Lite svårfotograferat när ljuset utanför kupén tar över och man ser knappt det som är innanför. Dessutom föll skärpan på spegelbilden, snarare än barnbarnet - och skyltarna blir ju felvända - i spegelbilden. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 juni 2019 19:26

Växlande väder. Det är nog bara förnamnet. Gårdagen regnade bort. Fullständigt. Hela dagen regnade det. Idag har det mest varit gråmulet och blåsigt (inga nyheter där då), men solen har tittat fram emellanåt i eftermiddag. Får se om jag ids gå ut o sätta mig vid uteplatsen o elda lite. Vinden har helt mojnat nu så det kanske är läge. 

Monica ringde igår o undrade om vi kunde tänka oss att vara hundpiga i ett par nätter. Nemas problemas. De där små monstren är så lätta att ha o göra med så det är ett rent nöje. Iza hittade ut genom kattluckan. Nåja, den kan ju tjänstgöra som hundlucka också om man så vill. Låste den för utgång, men katten måste ju få ta sig ut om hon så vill. Annars fräser hon mest åt Izas försöka att vilja leka. Det är inte direkt Lukas som hon har hemma o drar runt med. Lukas låter sig hanteras hur som helst av hundarna. Doris är ju snällare än lillmonstret Iza som är ett halvår gammal. Busig unghund. 

O Maken jobbar en natt till. Det gick så bra igår natt att de kör en natt till. Tänkte bara ta två, men så kan det gå. Sen är det väl helg på torsdag igen? Måste vara pingst nu då? Har noll koll på helgerna. Hahahahaa, Sveriges Nationaldag är det ju. Stupid. Hemma är det årsmöte och städning på schemat. Blir ett år till på vift. Kanske nästa år. Beror lite på hur jag jobbar. Hur ledigveckorna ligger. Kan man ju inte veta. I år har jag inte fått "stuga till mig" före semestern alls så det blev så stressigt o jobbigt när jag skulle hit. Vet inte ens när jag åker ner till Dalarna. Har inte bestämt det ännu. 

Nä, ska gå o se om nå' ve'. Hejpa! 

Av Kvasthilda - 4 juni 2019 09:00


Tema nr 99 Hemfärd

155/365


Så var det då dags för dem att fara hem.




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 juni 2019 11:05

Regn. Regn. Regn. Satt ute en stund igår. Var så fantastiskt fint. Helt vindstilla. 

Kunde inte somna så jag klev upp o gjorde ett besök på dasset. Vad var klockan då? Kring två? Fortfarande vindstilla och dimmor deluxe över sjön. Magiskt vackert. 

Kom till ro till slut o hörde aldrig när Gubben kom hem. Vid fyra sa han. O han är vaken nu....? 

Ska ta en tripp till campingen o låna en dusch. Maken tycker jag ska nyttja deras bemanning. Kan man väl också göra. Men campingen har separata duschbås i alla fall. 

O så blåser det igen. Sydvindar idag. Det är väldigt vad det flänger runt. Nordan har hånat oss i helgen. Jämngråa skyar. Ännu tristare. 

Maken eldar. Blir varmt o gött i stugan. Katten far ut o in. Nu kom hon in igen o la sig på en stol under köksbordet.  

Av Kvasthilda - 3 juni 2019 09:00


Tema nr 105 Horn

154/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 juni 2019 21:30

Tyst i stugan. Blev en tripp till Boden på fm för att köra Dotra o Ongen till tåget. De fick åka plastpil. Dyraste biljetterna. Hade gärna tagit ett senare tåg men till det gick det inte att köpa biljetter. "Slutsålt". Kanske tåget inte gick? 

De kom hem till Kiruna ungefär samtidigt som jag körde in på gården på Ryggen... Stannade o gjorde lite ärenden i Boden. 

Gubben jobbar. Han kör nattskift i två nätter. Får se när han kommer hem.

Jag har precis tänt en brasa ute. Vindstilla. Fin kväll. Det blåser ju alltid så in i bängen här. Såna här kvällar är guld värda. Får se hur länge det håller i sig. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards