Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 2 juli 2019

upp o ner ner o upp

Av Kvasthilda - 2 juli 2019 20:38

Ouch. Så evinnerligt trött idag. Hade en tripp till KOS igår. Ringde upp föraren av det tåg jag så småningom skulle ta över igen, på hemvägen så han skulle få mitt nummer att ringa när han närmar sig. Då hade jag inte lämnat kontoret ännu, men ibland kan det vara bra att vara förutseende. O lika bra var det, då han vid det tillfället var 233 minuter sen. Ringde Op o frågade vad planen var o jag skulle förmodligen ta hem ett tåg som redan fanns på plats där vid ett eller annat tillfälle. Helst ett MAF-tåg men eventuellt tomburkar. Visade sig ju bli en mult med lastade vagnar bakom. 

Strax efter midnatt var bromsprovet klart. Jag ringde upp vår Op för att stolen var kass o fick då veta att fjärren stoppat trafiken, förutom de som redan befann sig ute. Jag skulle inte alls få gå. Nähäpps.... Tidigast kl fyra. Sova i ett par timmar? Nätack. Fick en inställelsetid vid 0530 o det köpte jag. Hotell föstås. Tog bilen in till Gälka. Stannade till på Statoi... nä... CircleK för att kolla deras öppettider. 00-24. Perfekt. Då köper jag frukost i mogon bitti o ser om jag orkar pallra mig tillbaks igen till fem. 

Somnade till slut. Var svintrött, men det hjälper ju inte alltid. Mobilen ringde sin väckningssignal kvart över fyra o jag visste inte ens var jag befann mig. Just ja. Gällivare. Tåg. Hem. Tre timmar på ett cirkusungefär. 

O under dagen väntade ett tandläkarbesök. Ett av två. O mamma mia. Ge mig tillbaks Phong för jisse namn. Ska tillbaks till samma tandis i morgon. O Phong är på jobbet. Han har jobbat som assistent i sommar för att de är kort om folk. Han är påstridig o skitjobbig men också ödmjuk o försiktig. Den här kunde inte ens lägga bedövningen själv utan tillkallade läkare för underkäken. Bedövningen har nog mer eller mindre släppt nu, och det är ingen angenäm upplevelse. Den biten brukar iofs inte vara nån skillnad när Phong gjort sitt jobb, men oftast säger han, Äh, vi tar andra sidan på en gång så slipper du komma tillbaks, medan denna där aldrig vågar ta båda sidorna samtidigt. Vet inte vilket som är värst då. Nu är ju inte jag rädd för tandläkaren på nåt sätt, men jag hoppas verkligen att jag får tillbaks Phong. O den där ultraljudsslipen är fan inte kul. Tandsten. 

For o hämtade Dotra o barnbarnet efter tandis och vi har sen svamlat runt i timmar o letat shiny mons. Ongen fick en men hade slut bollar så det blev lite panik innan han kunde fånga den. Vi har raidat Deoxys, nästa version och letar febrilt efter en Level5-raid. 

Nä, de kallar på oss igen. Behöver en level5 o en är på G. Ska dra iväg.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards