Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2019

förbud att vistas i spår

Av Kvasthilda - 1 augusti 2019 18:44

Vilken morgon. Vilken dag. Kom till jobbet som vanligt. Tog ut mina order o kollade var tåget fanns. "Det är inte klart än. Ska bromsas. Blir till avgångstid." OK.
Gick mot ctc till dess o mötte en av våra fd Op som nämnde att mitt tåg var inställt. Eller iaf förbjudet att rulla. OK..? En påkörningsolycka hade skett och polisen sökte av spårområdet hela vägen till min destination. Men fy. Usch o tvi.
Sent omsider blev mitt tåg officiellt inställt. Stannade o surrade en stund o det gjorde sen att jag träffade föraren av olyckståget som inte hade haft en aning om olyckan förrän mobilen ringde med polisen i andra änden. Nu var föraren OK men blev förstås skärrad när samtalet kom.
Åkte hem en sväng o inväntade nya order. Blev pass för att hämta mitt tåg.
Polishelikoptern dök upp när jag var på väg hem o polisbilar överallt. Blev ett stort pådrag. Fast kopetern kanske söker den där försvunna 30-åringen, som enligt hörsägen gärna får vara borta.... Skönt att Maken har semester och jobbar på annan ort, då hans kollegor förmodligen också blev utkallade. En sak att bli utringd på renjakt, även om det också är äckligt för en kräsmagad. En helt annan dimension att söka eventuella mänskliga kroppsdelar. Missing People o så. Huff.
O det är otroligt vad fort makadam sväljer det som hänt. En påkörd älg, eller annat stort fyrfota djur kan visa spår i dagar, men en tvåfoting städas fort bort.
Personen i fråga är på Universitetssjukhuset i Umeå för omvårdnad, av de kroppsdelar han har i behåll.
Maken brukade alltid hota ungarna i kvarteret med: "Lek inte vid spåret. Era föräldrar får hem er i en skokartong".
Kan vara nog så sant. Inte just där denna olycka skedde, då hastigheten är väldigt låg, men skadorna är enorma ändå.
Fy fan. Skönt att få krama om kollegan i alla fall o se att humöret är OK. Fördelen med att inte se själva olyckan.
Undrar vad det var för stackare som såg honom ligga i spåren o ringde polisen? Fy.

Bara skit att kandidater (i allmänhet, har ingen aning om denna person tillhörde den kategorin) inte tänker på att det alltid sitter en person längst fram i tåget. En människa. O det trauma de utsätts för. Häruppe är vi förskonade (peppar peppar) även om det varit en del de senaste åren. Men en per år under ett fåtal år, är nada i jämfört med hur det ser ut på andra banor runt landet - och världen. Där är det inte fråga om det händer nåt, utan när. O alltid med en människa i lokhytten som på ett eller annat sätt ska bevittna dessa hemskheter. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards