Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 augusti 2019

Av Kvasthilda - 2 augusti 2019 12:00

Gah. Jag behöver nya glasögon. Önskar bara att det vore enkelt att skaffa nya recept. Ser du bra nu? Nä. Nu då? Nja. Var det bättre här? Ja. Eller. Eh nä. Alltid mitt emellan nån jäkla grad. 


O sommarförkylningen håller i sig. Idag med en lurande huvudvärk. Sovit konstigt de senaste dygnen. Vaknade iofs 07.26 i morse men vände mig om o somnade visst om igen för nästa gång jag var vid medvetande hade klockan precis slagit 9. 


Hittade en liten festskinka i frysen häromdagen. Eller hittade o hittade. Visste att den fanns där o tog upp den att tina. Skulle griljera den o kom ihåg senapen den här gången. Förra gången blev det inte så o den fattades verkligen. Blä. 

Slängde den i ugnen o satte en klocka på ringning. Klockan ringde.... Men tror du jag gick o kollade den? Nä. Tänkte. "Två minuter till kan den stå". Dessa två minuter blev till femtiotvå. Typ. Kände plötsligt "doften" av nåt överstekt o kom ihåg. FAN. Tog ut den. Nåja. Den hade inte orsakat brandlarmsutbrott som modern gjorde med fläsket samma dag vi kom ner. Luktade som om nån rökt i hallen när vi kom dit. Hon steker det i ugnen för att det osar mindre. Fast inte den dagen... Ungefär som gubbens fiskskalle. Förbenat. Sörjer kastrullen ännu. Nåja. Tog ut skinkan, som såg ut som en stor kolbit. Det var den griljeringen det. Skar isär den och tog en skiva. hmmm. Nåja, Innandömet är ju ätbart i alla fall. Ungefär som att lägga en fisk på grillen. Man plockar av skinnet. Inuti var det som sagt ätbart - o mer i stil med hur gubben vill att skinkan ska vara. Snustorr. Tog några skivor o gjorde nåt annat. Nån timme senare insåg jag att den fortfarande låg kvar på bänken. Men gudiskruven. Skjut mig nån. Stoppade de numer halvhårda bitarna i plastpåsar o la dem i kylen. Har ätit ett par skivor till grötfrunchen idag - o helt OK. Inte vad jag i första hand skulle välja, men man blir mätt o det smakar i alla fall inte dåligt. Om man tar bort kolskalet. *skakar på huvudet* Fast aj. Det ska jag inte göra. 

Av Kvasthilda - 2 augusti 2019 09:00


Tema nr 303 Torn

214/365


En lekpark någonstans i detta avlånga land. Ja.. Exakt. Svårt att missa var den hör hemma!



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards