Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 augusti 2019

Av Kvasthilda - 12 augusti 2019 21:02

Ja, inte utomhusgrader då. I Kiruna i alla fall. Har varit till Narvik idag och med fem timmars uppehåll i långärmad svart tröja, tjocka uniformsbyxor om än av sommarmodell och skyddsskor har dagen varit en plåga. Har strosat runt By1 o fotograferat och tog en prommis till hamnen. O vilket jävla liv. De håller på att bygga en ny kaj i hamnen, till cruisingfartygen. De ska inte behöva åka IN i hamnen utan stanna utanför kajen - även om den också ligger i hamnen. De höll på att bila ner stolpar i botten - genom kajen och det där slagljudet höll på att driva mig till vansinne. Hur fan orkar man bo i närheten o jobba där hela dagarna? Killen som basade över maskinen satt på en stol intill o fan vet om han hade hörselskydd. Jag höll på att storkna av oljudet hundra meter därifrån. Eller nja. På andra kajen. Tog några bilder för 365an o drog mig sakta därifrån. Önskar att jag hade haft ett par öronproppar i byxfickorna, men de ligger i jackorna o de hade jag lämnat på Spor1. 

Så i Narvik var det en hel del plus o några minus. 

Ett plus meddelades i radion i morse. Trafikverket ska köpa in lok o parkera runt om i landet. Hjälplok. Det var fan på tiden. Ett i Boden och ett i Kiruna för Norrbotten. Undrar just hur stora upptagningsområden de har? Undrar vem som ska sköta o köra dem? InfraNord? De har ju STH80-förare. Vi har för många aktörer på järnvägen. Ska Trafikverket placera en person eller tre, som ska ansvara för dem? 

Det var ett annat plus också, men det har jag glömt. Har inte ens slutat än. O DET är ett plus. Ringde i vanlig ordning från Rautas. ~Oj, du är tidig.... ~Ehhh, Jaha? Har inte läst tidtabellen alls efter vägen men gick ju i tid från Narvik

Fast det är klart. Går inga tåg, faller mötena bort o eftersom tåget jag körde hem har minst fyra långa möten i tidtabellen, försvinner mycket tid. O det är inte många tåg som går. 

Av Kvasthilda - 12 augusti 2019 09:00


Tema nr 131 I underläge

224/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards