Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 augusti 2019

Av Kvasthilda - 14 augusti 2019 20:30

Bidde ingen utringning så jag fick sova till klockan ringde. Orkade helt enkelt inte kliva upp när den ringde utan stängde av alarmet o somnade om en timme. Så trött! O jag som tänkte kliva upp tidigt så jag kommer i säng tidigare ikväll. Bah. 


Klockan rusade sen iväg och jag skulle fara till flyget o hämta upp Dotra. VojVoj. De hade redan landat o folk kom ut innan jag hann parkera. Dock stod Pigan en bit bakom de flesta o väntade på sin väska. Iddes inte trängas med folk. Såg hennes Eiffeltorn kommer på rullbandet så vi hämtade upp väskan o for därifrån. De åkte till Stockholm redan igår, hon o hennes bror. De var på Gröna Lund o roade sig igår kväll. Skoj! Länge sen man varit där. Moster frågade om de skulle på Skansen också - "för sista kvällen". Öhh. Av vaddå? Men hallå.- Hahhahaa. Sonen borde ha vetat, men han ser inte så mycket teve längre sen de inte längre var ett, han o Lindblomman. De tittar ju på allt möjligt underligt på teven, inklusive Allsång på Skansen. Men Pigan sa att hon hörde musik på kvällen. Miriam Bryant anade hon o funderade om det kom från Grönan, men det kan ha varit från Skansens scen. 


Vi körde hem väskor för jag kom ihåg att Mulligt&Gulligt är i stan. Med superrea! Vi for till finnarnas o spanade in utbudet. Provade en massa toppar. Skulle kanske ha kollat på byxor också, men det iddes jag inte. Av typ tio toppar, blev fyra kvar som fick följa med hem. Bland annat kollade jag in en skitsnygg kortärmad topp/tunika i röda toner som jag såg på deras Facebooksida. Blev inte lika imponerad av den live. Kollade även in lite sjalar - a la ja vad hon nu heter bruden i denimoverall o prickig sjal knuten kring huvudet. Bah. Nåja, skrutt samma. Billigt blev det i alla fall med halva reapriset. Betalade mindre för fyra toppar än vad en av dem kostar. Nästan. 


I morgon väntar svappis... Gäsp. 

Av Kvasthilda - 14 augusti 2019 09:00


Tema nr 222 På bottent

226/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards