Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 augusti 2019

Av Kvasthilda - 19 augusti 2019 11:32

Kan inte bli nåt annat när det regnar. O regnar o regnar. O regnar lite till. 

Har suttit med dörren öppen en stund, bara för att få in lite luft i stugan och känna sjöns brus. Det blåser i alla fall inte så det där strilregnet far bara rätt ner i backen. Rätt ovanligt att det inte blåser minsta bris. Det enda som rör grenarna är regndropparna och förbiflygande fåglar. 


Har ett berg av skor med mig. Skor av väldigt liten modell. Ska sortera en massa dockskor o se exakt hur många dubbletter det finns. X antal. Har bara inte bestämt mig var jag ska göra det. I lillstugan kanske. Bäst med plats där o det gör inget om jag stökar där några dagar, innan Halt kommer med sitt menageri av hundar, varav en är preggo med en flock nya bretoner. 


O läsglasögonen ÄR hemma. Hittar dem ingenstans. O inte heller min rosa mobilkabel som förmodligen var på samma ställe. Huff. Tur att jag har fler kablar. Jävligt irro är det. Blir nackspärrvarning, men inte lika illa som vid min stationära hemma. Där är jag tvungen att ha läsglajjerna. Här går det att vinkla skärmen lite så jag slipper sitta med nacken i konstig vinkel. Åtminstone en del av tiden. Hade tänkt fixa med 365orna i veckan. MÅSTE göra det i veckan, för när jag kommer hem igen har jag inte tid. En o en halv vecka utan dem?? HUR FAN.... Kanske pigan kan skicka ner dem? Fat chance. Så jävla korkat. 

Av Kvasthilda - 19 augusti 2019 09:00


Tema nr 265 Smultron

231/365


Plockade ett av dotras smultron igår på vägen till stugan. Mums! 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards