Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 september 2019

Av Kvasthilda - 1 september 2019 13:02

En lite smått stressig dag idag. Ser ut som att trafiken är igång igen. Hade tänkt köra upp till Plattvik o kolla hur det går med brobytet men har glömt det varenda gång jag är på väg hem. Mina tåg är inställda. Just i detta nu. Ett tåg har gått norrut men de flesta verkar vara inställda ännu. Får se hur det blir. Jag kan ju tycka att det vore bättre att de ställer tågen eftersom i stället för att ställa in dem före helgen. Låter som en onödig kostnad att återanordna dem igen. Men det är ju jag det o jag styr inte över hur det funkar. Kanske inte går att göra på nåt annat sätt. Men det hade känts bättre att vara inställd på att jobba o få inställt inför turen än att gå o vänta på ett besked som kanske eller kanske inte kommer. 


Sen har vi fått en tid för begravning. Jag jobbar till sent natten innan o vete fasen om jag orkar ta mig upp för att åka ner samma morgon. Då måste jag möta upp Maken i Luleå o det är ju inte vad jag hade tänkt. Hade velat vara där för honom o det betyder att åka via Långa o det blir tjugo extra mil. Då måste jag ta ledigt två skift i stället o det vete fasen om jag ens får. Kom just ut en övertidslista på obemannade tåg. Kul att lägga två till, till den listan. Men att missa begravningen o inte vara där för Maken när hans bästa kompis begravs... Han ska ju köra bilen fram o tillbaks o det är många mil. Måste kolla på det där. 


Bah. Kaffet är kallt. 

Av Kvasthilda - 1 september 2019 09:00


Tema nr 228 På spåret

244/365


Möten med giganter. Två malmtåg i Abisko. Ett hör till LK o ett till Kaunis. Det ena tåget är mer än dubbelt så långt som det andra. Just nu ser det inte ut så här. Tågtrafiken har stått still en vecka, pga underhållsarbeten. Ett par gamla broar byts ut. Kanske kommer det igång idag? 




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards