Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 september 2019

Av Kvasthilda - 6 september 2019 23:29

I sista minuten. Eller åtminstone halvtimmen. Jättetrött. Maken snarkar sedan länge. Jag laddar foton o försöker få ihop några 365or, men nu börjar ögonen grusas för mycet för att jag ska orka vara uppe länge till. 

Jaktstart idag. Har träffat alla grabbarna. Fina Chrille kom också hit, med hundar så jag hann se honom. Han väntar barn vilken dag som helst, eller hustrun Lisa - nåja, om en vecka, men han chansar inte och är inte med här o jagar innan hon nedkommit med nya bebben. Blir jakt i Börjeslandet några dagar i stället. Närmare hem. Träffade även Ola, en av de "nya" killarna. Åsså MC o mellansonen som hänger med pappa den här veckan. Skoj. Synd bara att Micke inte finns med oss längre. O det har letats högt och lågt, efter nyckeln till vapenskåpet. Jävla tjorv. Den kan ju inte var så långt borta? Men icket. Finns inte att uppbringa. Tur nog finns hundarna att tillgå. Det har pratats om hur de ska göra med jyckarna, Ibra blir kvar, men Murre o valpen (Rex II?, nä Mix är det) blir förmodligen utlokaliserade till andra. De är inte jakttränade. Framför allt inte Mix - som jag inte ens visste om. Senaste valpen. Men jo har nog hört om honom, via Maken. Sista hunden i lagets stall. Valp... Skulle börja sin träning nu. SKIT. Jävla Micke. Jävla allt. Men Chrille sa att han förmodligen var död innan bilen tog i mitträcket. En granne låg precis bakom honom när han stannade o Micke var död redan då. Hon jobbar visst som sjuksköterska. Brorsan var i telefonen när Micke dog. Fy fan. Stackars Ingemar. Grabbarna sa att han provat jobba en dag, men gick hem igen.

O apropå Ingemar o Micke o alla andra. Fick upp den här i FB-flödet idag. Ett minne från 2015. Där är de, gubben, Micke o Ingemar, o Ove o Leif, Dajje o Chrille, Ronny o några till... 

Skitjakt på er! 

Av Kvasthilda - 6 september 2019 09:00


Tema nr 148 Klasar

249/365


Jag hade tänkt fara o plocka av de små vinbärsklasarna, hade inget med mig att bära i när jag tog bilden - men så kom ju regnet emellan. Och sen en hemresa. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards