Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 september 2019

Av Kvasthilda - 8 september 2019 13:32

Middagen blev en succé igår. John visste inte vad han skulle få egentligen, han visste att det var fyra skogsfåglar... Men det föll i god jord. Skogsfågel har nåt visst. Åsså fick gubben dra historien om järpen igen. Skogens största fågel, som blev skogens minsta fågel för att den var så kaxig. 

For o lämnade glas o annan återvinning o tog en tripp via kyrkogården. Jisses vad svamp det var där.... Idel  soppar o diverse kremlor och en svamp jag inte kände igen. Tänkte först Ooooh, trumpetsvamp, men tror att det är nån giftig skitsvamp. Synd nog. Man plockar inte bruna svampar med bruna skivor. Har då inte hittat den på bild. 

Men typiskt att man dyker på det här när man ska åka hem. Får väl ta hem dem o göra i ordning då. Lånar hem en plåt tror jag, för jag vill inte ha dem i en påse i flera timmar. Fanns massor med smörsoppar, men de är så jädra slemmiga att ta i, så jag tog bara några stycken. Kanske åker in där när jag åker hemåt o plockar några till. 

John I satte ljusrampen på min bil så nu har jag bra lysen. Dock måste bilfan in på service o samtidigt fixa det där med lysena, eftersom jag inte har fasta helljus nu, då han "snodde" den till rampen. Får se om de har tid i veckan. Eller nästa vecka kanske. 

Så, det är väl bara att packa färdigt bilen då o bege sig norrut. Barnbarnet frågar efter mig. NÄR kommer mormor hem?? Missar honom igen, då det är pappas vecka från måndag. Huff.... 

O lagom till det kom solen... 

Av Kvasthilda - 8 september 2019 09:00


Tema nr 252 Skörda

251/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards