Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 september 2019

Av Kvasthilda - 15 september 2019 09:11

Var tar tiden vägen?? Grått idag. Det är tji att sova, så det var bara att kliva upp o titta ut genom fönstren. Tjock dimma. Bergen omkring är borta, men Fjällbyn syns mellan de alltmer glesnande björkgrenarna. Alla björklöv här är rostorange. Nåt grönt syns i vegetationen, men det är förmodligen enebuskarna.
Kräkskift inatt. Den vidriga trean hem.
Igår blev det bil hem. Igen. Med tom tank. For upp till området för att tanka med funderingen om jag ens kunde ta mig in. Terminalen är en sak men huvudområdet? Hade problem med kortet sist jag var i svappis, men alla tillstånd har uppdaterats sen dess, så kanske. Gick in till vakten iaf o dubbelkollade. Jodå. Det var a go. Tog mig in o letade fram en tankstation...
Det kom visst inget i tanken. *Tankade* tills handtaget slog ifrån. Drog igång tändningen o mätaren visade full tank, fast mitt vanliga disträa jag kollade inte ordentligt vid tankningen. Rullade iväg o såg att mätaren gick ner på E direkt. Wtf? Fortsatte mot stan med andan i halsen, "hur stor är reserven?" men tog mig dit. For direkt till tankstationen o fyllde på. Pouf så stod mätaren i topp igen. Eller pouf? Tog sin tid att fylla, så nog fan var den på upphällningen. Stressigt.

Av Kvasthilda - 15 september 2019 09:00


Tema nr 200 Naturens skatter

258/365


En kasse med soppar o ett par röksvampar och små kremlor. Fick kasta det mesta utom stensoppen, röksvamparna o kremlorna. Smörsopparna var inte så roliga längre, tegelsoppar och aspsoppar var för maskätna. Kanske lika bra det. Hade inte tid att ta reda på svamparna på rätt sätt, redan vid plocktillfället så det blev lite kladd att gå igenom dem, framför allt smörsopparna som är vansinnigt kletiga efter att det regnade innan plockning. Man ska helst plocka dem när det inte regnat på några dagar... 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards