Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2019

collabro

Av Kvasthilda - 9 oktober 2019 13:33

Oj, det är farligt att fastna i YouTube-klipp. Så många underbara artister. Har hittat ett pojkband som ger mig rysningar ner i tårna. De vann BTG 2014, o mamma mia, har grabbarna talang...? Collabro. Fantastiska. De har tappat en kille sen de tävlade där, såg nåt om alfahannar i gruppen och det är svårt att tävla om platsen. Tycker de andra fyra klarar sig rätt bra utan honom, men hans fantastiska ljusa stämma gjorde verkligen nåt i gruppen. Simon Calwell himlade med ögonen när ännu ett pojkband klev upp på scenen men de här grabbarna tog alla med storm när de inte sjöng nåt av Robbie Williams eller BSB utan Stars ur Les Misérables. Vilken audition! Har lagt till dem i min Spotifylista nu och den får ligga som en matta i bakgrunden. Bara jag kommer ihåg att ta med mig jobbmobben var jag går, ifall nån ringer. Oj, så fint. 

Började med att lyssna till tre tenorer som tävlade i nåt av de amerikanska programmen, X Factor? Minns inte. Sett så mycket sen dess. De kallar sig Forte som betyder stark o maaammaaa, de har fantastiska röster. Samma där, en av killarna i deras första audition kunde inte vara med så de fick ta in en ny kille. Han är en av ordinarie, tillsammans med killen som inte kunde vara med och en ung kille vars bror spelar gitarr på deras spelningar. Rock o opera i en salig mix. Fjärde killen, som är en av de som startade gruppen är med emellanåt, men han är inte en av grundartisterna. Konstigt hur det blir. De ledde mig i alla fall vidare till Collabro o mamma. Underbart. Jag älskar tenorer, men de här killarna är makalösa. Kolla här


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards