Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 12 november 2019

tillkortakommanden

Av Kvasthilda - 12 november 2019 17:52

Skulle ha varit till rosa bussen idag. Mobilen ringde i morse, o tur nog från ett synligt mobilnummer den här gången. Har varit en del okända nummer på sistone. Mammografen är visst trasig. Själva tuttklämmarmaskinen. Får en ny tid i januari. GAH. V A R F Ö R envisas de med att komma till Kiruna mittijävlasvinkallamidvintern??? Man har kläder till förbannelse o bilen ska stå ute i kölden. Så jävla bra. I stället för att lägga det i typ augusti när ingen motorvärmare behövs o inte klädd i halva jäkla garderoben när man ska gå utanför dörren... 

Tänkte överraska en kompis med ett Secret Santa-paket i år. Han söker Snövits dvärgar o jag har några i dubblett som följt med andra grejer. Med de jag har, kompletterar jag hans set av dem. Åsså lägger token ut en annons om dem. Tog bort den första men han blev mäkta upprörd o la upp en ny. Grattis. Nu fick han napp på en av dem. Jisses, vad jag ska ge honom på moppo sen när han får o öppnar mitt paket. Överraskningen blir helt POUF. *suck* Hade ju tänkt skicka den senare, närmare jul, men blev ju tvungen att dra iväg det idag. Skyll sig själv. Hoppas bara mitt paket hinner till honom före det andra. Säkert inte. Han måste nog gå till postombud o hämta ut det. Men igen. SKYLL SIG SJÄLV! Skyll dig ensam, som kompisen brukar säga. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards