Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 20 november 2019

saffran

Av Kvasthilda - 20 november 2019 12:14

Blä. Har smakat en av årets julfiler. Gillar inte. Saffran ska vara i bullar. That's it. Möjligen en o annan kola och kanske i ris, men inte i öl o inte i fil. Görs det en creme fraiche eller kesella med saffran kan jag tänka mig att lägga den i saffransdegen, men inget annat. Det bjöds på saffransbullar i svappis igår. Maria gillar gula bullar och hade köpt flera sorter. Vanliga lussekatter och saffransklipp. De gillar jag bäst, med mandelmassa i. Dammsugare och Dumlebitar. Var hård åtgång på dem under dagen såg jag när jag kom tillbaks in på terminalen på eftermiddagen. 


Låg dag idag. Huvudvärk. Var ett tag sen. Dotras jobbarkompis har migrän. Månatlig sådan. Säkert samma skit jag haft, men jag vet ju inte hur jäklig hennes är. Alltid en vecka före mens. En annan kompis låg däckad när hennes migrän slog till. Hon kunde knappt andas o mådde illa. Mörkt o tyst, var hennes medicin. 


Sen förstår jag inte dagens samhälle och den eviga twitchen i blockfingret. En kompis blockerar alla som tänker annorlunda mot henne. Ja, men orka. Ta bort dem som vän. Sluta följa. Problem löst. Man kan inte blockera hela världen för att någon tycker nåt annat. En annan dockpolare jag "känt" i drygt tjugo år är republikan o gillade inte vad jag tycker om hennes ledare, den orangea varelsen, så där blev det blockering. Men sluta följ? Tappade henne i en dockgrupp också pga detta och det är så jävla löjligt. Vårt gemensamma intresse har inget med politik att göra. Eller nyheter, om det så är Fake News som den där snubben gillar att kasta omkring sig så fort det är nåt HAN inte håller med om eller nåt som går honom emot. De blir så vansinnigt kränkta. O det där med att känna sig kränkt. Man kan inte sätta en grad på hur mycket eller lite nån är kränkt, men vissa saker undrar man ju över. Jag känner mig aldrig kränkt för att nån skriker "ring brandkåren, det brinner", eller det sedvanliga, "Har du spottat snus i motvind?". Nog blev man väl lite störd av det i skolan, men att kalla det för att vara KRÄNKT?? O skulle nån kasta skit på min ledare... who cares? Det är inte min tanke eller min åsikt? Jag kan inte styra vad andra tycker o tänker. Gäller det nåt på jobbet är det en sak o man säger nog till, men inte nåt så stort som stadsministern... eller kommunledarna? Är det nånstans på denna jorden det förekommer pajkastning och skitsnack så är det i partiledardebatter och olika regeringsmöten. Se bara engelska riksdagen. De är fan inte kloka. 

Ta bort blockeringen. Vad i fridens tider tjänar du på det? Sinnesro? Tror jag inte. Vill inte höra en sanning, bara för att den inte är din? Lyssna. 


O med det. Kram till den som behöver. O till den som inte tror sig behöva. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards