Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2019

Av Kvasthilda - 3 november 2019 22:30


Eget tema nr 29 Korsord

307/365


Lösa korsord i goda vänners lag, ett sätt att tillbringa en söndag? Eller i det här fallet en lördagsförmiddag. Ett av kryssrutorna på bordet är Melodikrysset...




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 november 2019 09:45

Packar. Vi åker hem idag... 

Lämnar dessa åt morfar: 



Av Kvasthilda - 2 november 2019 11:10

Lördag morgon och världen är så vackert jullik där jag befinner mig. Det snöar, stora fina flingor och de faller rakt ner. Inte en vindpust i träden. 


Första melodin ligger rätt långt från det jag ser ut mot, men kanske inte det jag ser genom. Med ögon känsliga för grönt. Barbro Hörberg

Och tänk i parken
Om våren
Med ögon känsliga för grönt
Och kastanjeblad som paraplyer
Och våra händer känsliga för allt som är skönt.


Vi tar en Öl med Hasse o Tage, eller Lasse Ström. 


Björn och Agnes tog över etern sen, med den fantastiskt vackra When You tell the World You're Mine


De sa det i ord, inte i toner

Men säg det i toner,
och inte i ord,
en stämma kan lätt bliva hård.
Din sång däremot,
är för mig här på jord,
ett klingande kärleksackord.
När jag dig ber om att ständigt hos dig få bli,
så ska du spåra en smekande melodi däruti.
Ty säg det i toner,
och inte i ord,
vårt hjärta vill ha harmoni


Evabritt Strandberg befann sig i en hamn i Amsterdam. Den skrevs av Jacques Brel


Inte i Holland, utan i sydamerika nånstans på pampas slätter skrev Evert Taube en o annan text, bland annat Oxdragarsången

Allt bakom oxar tio från stadens sus och dus,
jag reste klockan nio, mitt mål var Santa Cruz.
Med tio ton på kärran, gitarren i min hand,
jag spelade för Herran och sjöng om Pampas land.


Har du nånsin var't i norra Sverige
Varit den här tiden i min stad
Jag vet att säkert finns det många som är värre
här än jag, här än jag
Nu är det bistert, kallt och jävligt
Kylan kryper in i varje vrå
Och det enda man kan göra är att vänta
det får gå, det får gå

 

Men den som alltid längtar till nåt annat
Kommer aldrig hitta hem
Så ge mig någonting som får mig stanna
Åh vad jag längtar till sommar... en

Sommaren med Bo Kaspers orkester. 


Alexander Hansson dirigerade Gävle Symfoniorkester genom en filmmelodi, hämtad ur Skönheten och Odjuret


Tillbaks till sommaren, havet och bryggorna med Hasse o Tage. Pernilla Andersson sjöng Att angöra en brygga


Vi skiter i att angöra o ror till Kina i stället. En låååång båttur blir det. Slowboat to China


Malta bytte namn till Nova o gjorde sin Sommar'n som aldrig säger nej på engelska. Wille Craaford och Magnus Carlsson har spelat in den och det var deras version vi hörde idag. Svalorna var med även där. 

I am blue and I long for your caress
Oh... your breasts are like swallows a-nestling
You're the summer, life grows in you, summer wind blows in you
Summer rains flow in you, summer sings low in you
You are summer, you never tell me no
Summer, life grows in you, summer wind blows in you
Summer, you never tell me no


Vi slutar ute på åkern, i kåken på åkern. I Det lilla huset på prärien


Ikväll blir det ett helt annat hus i grönsakerna. Gotland. Så Mycket Bättre. Får se vad man får se av det. Kanske måste kolla TV4Play när jag kommer hem i stället. Ha en skön lördag! 



Av Kvasthilda - 2 november 2019 09:00


Tema nr 128 I november

306/365


... fyller jag år och min månadssten är Topaz. Har väntat länge på denna vackra tjej men häromdagen dök hon upp, i en låda från en vän i Tyskland. November Topaz Barbie ur Birthstone Collection. 




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 november 2019 22:03

Ny månad. Årets näst sista. Var i fridens tider tar den vägen, tiden?? Helt galet. 

Vi har ätit gott idag. Maken tog fram en lax som fixades i ordning på restaurangen med potatis o fantastiskt god sås. Ongen gillade också maten och åt både lax, potatis och fetaost. Är fortfarande mätt o det är flera timmar sen vi käkade. "Man blir behagligt mätt av fisk" Jo tjeeena. Kräkproppmätt. 

Ongen vägrar sova. Får se om han slår ihop sina fina, bruna nu o somnar. 

Chifen ringde idag igen. Hade pratat med säk o så fort läkarundersökningen är godkänd ska även jag vara det. Sen beror det på vad knät säger. Kan vara bra om jag får den här veckan på mig också att vila det där jädra knät. Får höra med chifen på måndag. 

Av Kvasthilda - 1 november 2019 09:00


Tema nr 191 Morgonsol

305/365


Go-Morronsol.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards