Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2019

Av Kvasthilda - 27 december 2019 09:00


Eget tema nr 46 Guldstjärna

361/365


En guldstjärna till mig. Detta är sista inlägget jag gör i årets 365a. Inte det som publiceras sist, men det sista jag gör klart för publicering :)  



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 december 2019 16:45

... sa grisen? Nah. Bara Grimm. Eller wesen han slåss mot. Försöker fortfarande komma ikapp min serie, men fick ju tre sista säsongerna i julklapp så, har ingen större stress att se klart på Netflix. Trist när det försvinner, bara. 

Av Kvasthilda - 26 december 2019 09:00


Tema nr 153 Knöligt

360/365


OK, julen är över. "Dagen efter" här med...? Tomtarna ser ut att ha fått nog... Undrar vad de pysslade med igår? Ser lite obekvämt ut. 

 



  

Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 december 2019 12:26

Trött idag. Satt uppe alldeles för länge igår. Fick tre sista säsongerna av Grimm i julklapp och har nu två kvar att se. Serien försvinner från Netflix nästa vecka, lördag om jag räknat rätt. Typiskt. Pigan tyckte hennes mor skulle få se klart den så hon köpte de sista säsongerna. Många fina klappar. Sonen var i Stockholm med sin far tidigare i vinter, och besökte bland annat Slottsstallarnas julmarknad. Lite avis. Hade gräa velat vara där också. Eller på vilken julmarknad som helst. Förutom besöket i Lindts chokladbutik, där han köpte dyra julkalendrar åt hela familjen, var han alltså på julmarknaden och köpte andra grejer. Fick ett par hjärteskålar i gjutjärn - ljuskoppar om man så vill. Och en fin mugg från Carells Keramik. En svart mugg med en katt på ena sidan och en mus på kanten mitt emot. Storpigan fick också en kattmugg, men även skålar med drakar. Jag fick en liten mugg o systrarna stora :) Junior vet ju att mamma hellre har små muggar o hans systrar dricker te ur soppskålar. Typ. Jättefina! Katten ser ut som en lejonunge. Lite för runda öron. Men fin! 



O Maken är hemma. Teven snurrar. Typiskt. Nåt skit på Discovery med en jävla massa reklam. Spelreklam. Inte ens över jul tar de ledigt. Satans ofog. Själv ligger han just nu på soffan i köket. Jag skulle också behöäve gå o slå ikull mig nån timme. Svågern var här o ringde på dörren vid tio. Ingen av oss som iddes kliva upp där o då. 

Av Kvasthilda - 25 december 2019 09:00


Tema nr 37 Dagen efter

359/365


Tänk att det är tre år sen Selmas jul gick på teve! En av de bästa julkalendrarna. Tiden säger om jag hunnit se årets kalender, som redan första dagen drog på sig en tittarstorm. Iofs som de flesta kalendrar genom åren. "Tomten finns inte, han bär bara mask" - sa tomten... 
Barnbarnet frågade sin mor häromdagen. "Mamma. Varför har tomten mask?" Hon svarade honom: "Det är som med alla superhjältar. De bär mask för att ingen ska se vem de är. Precis så gör tomten. Han har en mask så ingen ska veta vem han egentligen är. Som Batman. Och Pyjamashjältarna." 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 december 2019 14:41

Har griljerat skinkan och fixat ett par Jansson idag. Resten får bli vad det blir. Lite skalad potatis står o väntar på spisen. Önskar bara att huvudvärken kunde ge med sig. Lite sur på gubben som inte kunde ta med sig burken han fick av Monica, med starkare tabletter. Som det är nu knarkar jag Treo o Alvedon o vare sig det ena eller det andra hjälper. Nästa steg är att leka fram Diklofenak eller Ibuprofen-tabletter. Kul i jul... 

Det är såna här dagar jag känner att jag behöver nya glasögon.

Av Kvasthilda - 24 december 2019 09:00


Tema nr 22 Blanka kulor

358/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards