Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 januari 2020

Av Kvasthilda - 10 januari 2020 23:46

Blev visst lite paus i fotograferandet igen. Idag som månen visade sig från sin allra största och fylligaste sida. Slängde av nån mobilbild när jag åkte o hämtade dotra för att försöka forsla bort hennes bil. Den ska till skroten, men det blir när hennes far kommer hem. Den går inte att köra för egen maskin. 

Vi for o handlade "lite" idag. Hade en tanke om lite mat o dotra skulle ha frukost åt barnet. Jojo. Notan slutade på sjuttonhundra. Blev iofs lite efterjulreagrejer, men ändå. Kattsanden drog iväg en av alla de hundringarna. Tänkte köpa en ljusring med längder, men ville jämföra priserna med Rusta först. Visade sig att COOPs var billigare trots allt. Fast det blev ingen alls. 

Vi åkte hem till oss o frågade barnbarnet vad han ville äta. Lax? Kyckling? Nä. Lax blev det - o kokt potatis. O han åt en hel laxbit. Så himla kul att se när ungen äter mat. Det är långt ifrån alltid det sker. 

Själv har jag headache from hell idag igen. Jobb på måndag. Kan bara hoppas det går över tills dess. Om mina tåg går hade jag tänkt titta in i butiken i Narvik där min snögubbe ligger kvar. Hoppas jag. 

Kanske tar en "tidig" kväll idag. Dvs före ett. 

O i helgen tar jag nog ner mina granar. Grämer mig. Skiter i att solen börjar ta sig över horisonten igen. Det är så kort stund. Kvällen o natten är lång ännu. Hade eventuellt tänkt vänta ut batterierna i granljusen. De har nog inte så lång tid kvar att leva innan ljusen slocknar, ett efter ett. Tog ner girlangerna idag i alla fall. Inte helt kul med den här förlamande huvudvärken. På måndag är det Tjugondag Knut. Gillar inte riktigt den snubben. 

Av Kvasthilda - 10 januari 2020 09:00


Tema nr 253 Räkor

10/366


Ibland är det skönt att vara lat o bara köpa sig en räkbomb. Den är långt från de räkmackor min moster sålde på sin resturang/kafé åt hungriga lastbilschaffisar, var de då bodde på den tiden, Linköping? Nyköping? Nåt-köping-var-det. Hur som haver såg man inte mackan under hennes räkberg. Om de inte valde köttbullsmackor. De gick inte heller av för hackor.  



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards