Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 januari 2020

Av Kvasthilda - 20 januari 2020 12:29

Trodde jag börjat skriva det här för en timme sen, eller så.. Men nopes. Var i alla fall utloggad så hade jag börjat är det borta. *sinnesförvirrad* 

Har jour så man har väl inte sovit sådär jättebra inatt. Körde pigan till jobbet i morse också men sen gjorde jag en 81a o gick o la mig o sov ett par oroliga timmar till. Katten flängde runt o klättrade överallt, inte minst på mig. 

Fattar inte vad det är med min kropp. Plötsligt gör det ont överallt eller på nån punkt. Knäet bråkade inatt när jag skulle vända mig. Fick ta den långa vägen runt för att lägga mig på andra sidan. Krängböla. Ja, varför inte? Norrbottensradion tog just upp det. Överkalixmål. På morgonkulan började armen krångla. Sådär som den brukat göra när jag hackat is på loken nån kall vinter. Stålspetten är inte sådär snälla och det är givetvis armen som får ta stryk. Nu har ju inte jag hackat nån is, så var i fridens tider det där kom från. Förmodligen alla lyft av ryggsäcken på loket. Alltid är det nåt man ska ta upp och hellre än att kliva ner på golvet o rota, lyfter jag upp den från golvet i knäet o det är ett rejält lyft. O sen tillbaks igen. Fattar inte vad det ska vara annars. Voltaren-salvan letades fram i alla fall och det tog sin tid, men nu börjar den värma lite. Kanske skulle tagit nån sån där kinesisk istället. Tigerbalsam. Eller om man hade haft kvar drakbalsamet vi fick ett prov på av Veronica, vår kollega i Gävle som idag inte lever. Fuck cancer. 

Ska klura lite på mina 365or. Om bara kattfan kunde lära sig att städa toaletten efter sig. NEO, var är du???? Skit också. Han var kanon att ha omkring sig när tjejerna slarvade på kattlådan. Han gick alltid o städade efter dem. Gillar inte när nåt luktar. Luna bryr sig inte ett skit. Bokstavligen. 

Nä. tre-sex-fem var det. Får se vad jag kan hitta på. Den här månaden har bara rusat förbi och jag har tre fjärdedelar att fylla. Just alla de jobbveckor jag inte haf ttid. Så länge mobilen är tyst ska jag väl kunna hitta på nåt. ETT tema har jag inga problem att fixa i alla fall. Snövit-fan som jag är. 


Av Kvasthilda - 20 januari 2020 09:00


Tema nr 321 Tre i en

20/366


Morfar, pigan o barnbarnet.



O en till, tre som spelar UNO. 


Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards