Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 januari 2020

Av Kvasthilda - 24 januari 2020 20:58

Ja, för den här helgen i alla fall. Kom hem tidigt i morse (tidigt för mig, trots att jag var nästan en timme sen, men åtta är tidigt för mig) o höll på att svimma av trötthet när klev genom dörren. Sov nånstans mellan två o tre timmar inatt. La mig o vaknade så småningom av att mobilen vibrerade intill mig. Gubben. Vi pratade en stund o rykte sen ihop o har inte pratat med varann sen dess. Den där domen kommer att bli min död. 

O dör gör folk som drabbas av coronaviruset. Ju bättre försvar människan hittar på, desto jävligare blir virusen. Nu har de hittat två fall i Frankrike. Jamenjippie! Nog jävla illa att det kinesiska nyårsfirandet kommer på skam med alla utbrott där. Det kommer till Europa. Sonens kompis är i Asien nånstans. Just nu minns jag inte vart hon skulle resa. Ett halvår? Ett år? 

O Sonen ska ta med sig Lilla Storasyster till USA o hälsa på morbror. Visum. Pass. Mycket som ska till. Fast behöver man visum för att hälsa på? Kanske man måste ha. Nä. ESTA räcker. Googlade lite. Helst skulle pigan behöva åka NU. Bort från allt. Utom barnet. Det lilla livet. 

Jag hade gärna åkt, om jag kunde planera nånting i mitt liv. Nånsin. Sonen for till Kungliga Hufvudstaden o hälsade på Carina o Christer. Som sagt. Hade också gärna åkt nånstans. Till min Carina för att klippa håret kanske? Lite löjligt att åka 35 mil för det. O hennes piga har fått en ansiktsförlamning. Åtminstone är det var som tros när proverna inte visar nånting. Hon blev plötsligt sned i ansiktet igår. Stroke? Nä. Förmodligen inte. Fy fan vad otäckt. Hon är flera år yngre än våra ungar. Varav den äldsta passerat ungstadiet för åratal sen, typ två tredjedelar av hennes livslängd. Hon blir 30 i år.TRETTIO ÅR?!?? Var fan tog tiden vägen?? 

Åka till Eva i H-borg? Hade inte heller varit fel. Hade velat resa flera gånger. Nu bara för att, men också i sommar för att det är bättre väder. Hälsa på alla nya vänner man fått. De är några i Skåne och Skåne är inte så stort. Fast det kräver en bil och en GPS eller en På-Eva med bil för att ta sig runt. 

Semestern är flyttad i år också. Plötsligt slutar jag jobba före semestern med arbetshelg. Och semestern likaså, fast då har jag en ledigvecka direkt på den. Jävla skottdagar. Iofs ingår helgen i semestern men ändå. Nästa år byter jag arbetshelg. Ser jag inte fram emot. Heller. Skitdag. Skitvecka. Skitveckor. O pigan har ett helvetesår så här långt. Hon äter inget o försvinner framför ögonen på mig. Vad gör man? Som mamma skär det genom märg och ben att se hur dåligt hon mår. Vad jag än gör och säger hjälper inte. Men hon säger i alla fall nåt till mig. Äldsta har aldrig sagt något. Eller ja. Delar, men inte när hon mår som sämst. Hon drar sig in i sin glasbubbla. Varför kan inte hela kroppen ingå i allmänvården?? Kropp, själ? Tänder?? Allt behöver vara i balans för att man ska må bra. Allt. 

Datorn mår lite bättre i alla fall. Hämtade ut mina nya RAM-minnen igår och har installerat dem idag. En väsentlig skillnad. Tro det gamla måste ha varit defekt. Pajat. Kaputt. Gått sönder. Eller gått i sönder som vissa personer skriver. Huff. Nu svarar datorn o det går att hoppa mellan mappar o appar utan problem. YAY! Så det är dagens positiva. Tänk om man skulle vara funtad på det viset att skriva en dagens plus? Eller skaffa en burk o lägga små lappar i med det som är positivt - så öppnar man den till nyår o ser allt fantastiskt som hänt under året. Skulle verkligen behövas. Verkligen. 

Av Kvasthilda - 24 januari 2020 09:00


Eget tema nr 4 Siluett

24/366


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards