Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 januari 2020

Av Kvasthilda - 27 januari 2020 11:39

Svågern kom förbi så nu har vi fått in BankID på hans mobil. Försökte igår men det var hela tiden något som strulade så det låste sig. Tjorv med pansionen som han kallar det. Kul att bli gammal. Not. Pratade just med dotra och det är något abstrakt, det där med pension. Så är det. Det är ju abstrakt även för mig o jag har betydligt närmare pensionsåldern. Får se om vi alls överlever, gubben o jag när vi kommer dit. Tur att man inte har de där utlandsresorna i blodet. Inrikesresor är nog så jävla dyra. 

Nu har kylan kommit. Visserligen "bara" 17 grader på fm, men det är bitande kallt ändå. Vi har inte haft nån sån där svinkall dag ännu. Eller jo. Det måste ha varit kallt tidigare i vinter när vi hade frost i träden. Under det här dygnet har träden lagt på sig lite vitt. Det har ju varit Vinterfestival i Kiruna så klart det är kallt. Brukar ha varit kallaste dagarna på året så man knappt har kunnat gå o kika på skulpturerna. Skulle behöva ta mig ut, men får ta det i morgon när jag kommer hem från Narvik igen. Kamerabatteriet är nyladdat iaf. Kanske blir nån 365a av det. Behöver lite inspiration. Fyllde i alla fall januari. 

Usch. Har radion på men jag orkar inte lyssna på intervjun som görs. För mycket bakgrundsljud där de befinner sig. Det är nog illa med fläktarna i datorn. 

Av Kvasthilda - 27 januari 2020 09:00


Tema nr 248 Rolig min

27/366


Barnbarnet är inte helt lätt att fota utan att han har alla möjliga miner för sig...



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards