Kvasthildas Malmdamm

Inlägg publicerade under kategorin 365 Foton 2020

Av Kvasthilda - 5 februari 2020 09:00


Tema nr 138 In the middle of nowhere

36/366


På en plats där mobiltäckningen är noll.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 februari 2020 09:00


Tema nr 4 Andrahandsvärde

35/366


... på dessa blir noll och inget. Beställde Muminmuggar från Adlibris. Redan när jag hämtade ut paketet, som på utsidan var helt orört och helt, hörde jag hur det krasade och lät. Fyra Muminmuggar paketerade i en kartong där du hade kunnat stoppa i fyra till utan problem, och nästan utan skydd. Hur fan tänkte de där?? En av muggarna låg i smulor, en annan var sprucken och resterande två hade fula märken i glasyren från alla flisor som for omkring. Jävla idioter. Ringde dem, mäkta upprörd och de skulle skicka nya muggar. Fyra. PACKA BÄTTRE DÅ!!! Gör ett skaktest. För helvete. Jag paketerar dockor bättre än sådär. Bubbelplasten täckte knappt muggarna och den som gått sönder hade inga luftbubblor kvar alls. De slog emot varann o hade helt fritt spelrum i lådan att fara omkring. Som jag brukar säga. Paketen BEAMAS inte från punkt a till punkt b. Vansinnig är bara förnamnet.



Kan inte säga att ersättningspaketet blev så mycket bättre. Det fick jag igår. Samma paketering, men en lägre kartong. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 februari 2020 09:00


Tema nr 128 I see faces

34/366


Om folk bara kunde hålla ungar från skulpturerna.... 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 februari 2020 09:00


Tema nr 314 Svårstavat

33/366


Detta möts man av om man rullar in mot Kiruna från väst. Ett av våra nya områden under uppbyggnad. Kiruna i tre stavningar/på tre språk. 
Våra fjällkartor är fullklottrade med svårstavade och ännu mer för gemene man, svåruttalade namn. Ibland undrar jag vem kartan är till för. De som bor där och hittar bland fjällbjörkar och bäckar, eller turister som kommer upp för att fjällvandra? Inte helt lätt att ringa till Fjällräddningen och förklara var man befinner sig när namnen står på samiska. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 februari 2020 09:00


Tema nr 214 Nähä, du!

32/366


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 31 januari 2020 09:00


Tema nr 318 Tillträde förbjudet

31/366


Luna får inte vara på bordet. Jag hörde något som lät o funderade vad hon slet i. Hon är fenomenal på att slita bitar ur kartonger. Gick in i köket o där var hon. Mitt på bordet. Hon hoppade ner förstås när jag kom men medan jag gick o hämtade kameran klev hon upp igen o snusade på kartongen. Hon hade rivit ner, vad jag nu hade liggande ovanpå adventskalendern. Man kan se hennes riv- o bithål i plasten. Buse. Men inte så konstigt. Det är en kattkalender fullproppad av godisbitar vilken katt som helst hade blivit galen av. Catnip. Kattmynta. Köpte en på efter-julrea för att ge henne en godbit nån gång ibland. Vad ju inte meningen att hon skulle förse sig själv, den busen. 



Flyttade lådan. Men det hjälpte ju inte. Catniplukten var nog kvar där... 


Vaddå? Jag har inte gjort nåt?? 


Stora bitar!   



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 januari 2020 09:00


Tema nr 365 Övergångsställe

30/366


En gångviadukt över nya E10.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 januari 2020 09:00


Tema nr 258 Sedd från ovan

29/366


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards