Direktlänk till inlägg 8 januari 2013
Vilken dag. Lugn o stilla var min förmiddag med en bok i sängen. Skönt att slippa kliva upp. Så småningom blev det i alla fall uppstigning och en Nä. Ingen frukost. Satte mig vid datorn o drabblade bort en bra stund med Zyngafarmerna. Trist. Det är fan inte kul längre. O nu släpper de ännu en farm. Dags för alla feer att få ett eget plejs. *suck*
Iväg till jobbet på eftermiddan. Tåget skulle vara genomgående för de lastar från upplag i svappis så tågen är sena därifrån. På jobbet pågick en APträff när jag kom dit. *glömt*
CATO-info. Inget nytt under solen.
Tog ut mina order o pratade med togleder. En passåkare. Visade sig att det är dags för uppföljning igen. TurTure. Op ringde Al o det visade sig vara problem. Av stora mått. Eller långa. Fjärren hade skickat 87an mot svappis .... - INNAN 82an kommit upp till KIA. Det finns inte plats att mötas i Aptas. Klant. MTABfolket hade tagit bilen till Råtsi för att försöka backa upp tåget men hittade det inte. Tror fan det. Det är långt till Aptas från Råtsi. De skulle ta ut dieseln men behövde en lots för ingen i laget idag hade 80behörighet... Det var bara att ladda väskan med blanketter (som jag givetvis glömde i första skedet o fick springa upp o hämta innan vi for). Spärrfärd. Jippie. Växlade oss ut från Kiruna med halvtaskig hjälp av den förvirrade Fjtkl. Så småningom blev det spärrfärd av vårt så sakteliga framförda lok. Några B21or med fel signalbeteckningar. Till slut hittade vi änden på 87an och kopplade ihop oss. Sen kom det roliga. Att dra skiten med 68 vagnar och vidhängande IORE. Tjugotalet lastade vagnar. Hade ALDRIG gått ned fullt malmtåg. Nu var det "bara" kvartsit. Så sakta, så sakta rörde vi oss upp för backarna mot KIA. Vi tog oss upp och kopplade loss. Efter en stund blixtrade det i backspegeln och vi hörde Pekkas käcka röst diskutera övertid med 87ans förare. Han seglade förbi oss, sådär en fem timmar sen för att komma sig hem till flickorna. Vid det laget var mitt tåg inställt - annars hade jag tagit över redan på KIA o Pekka fått lotsa in dieseln igen.
Tillbaks på Sjöbangår'n skulle jag o TT lifta med 20an. Dvs den sent anlända 82an. Pratade med föraren o berättade att han skulle få passagerare. Då ringde Op o pratade om att ställa mitt morgontåg för att det inte fanns sten till 26an. Hmmmm. Uppföljningen då. TT skulle ha den upp med mig o hem med 9an. I stället blev det att han tog 9ans förare, dvs 20ans förare idag och TÄNKTE ta min i morrn, vilket i sin tur hade gett honom kortare arbetspass. Men icke då. Nu blev det en tur-o-retur med samma förare... Som hade velat köra sitt tåg i mitt tågläge i morgon. Nåja....
Sitter ner en stund och funderar på bilder och förbereder lite blogginlägg för november och december. Det är 365a o julkalender. Hade tänkt åka ner till stugan i veckan men de har lovat mer än femton minusgrader och det är svinkallt i det rum jag sov...
Howdy. En hemmahelg, arbetshelg till trots. Lite "under the weather" som britterna säger. Lördag förmiddag är det. Med Annika. Rätt kul kryss idag trots det. Vi började med att dansa jenka. Eller ja. Inte jag då. Har ingen att dansa med. En fi...
| Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | |||
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | |||
| 28 | 29 | 30 | 31 | ||||||
| |||||||||