Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Kvasthilda - 9 maj 2010 11:33


Ja men jisses.... Har sett det flera gånger förut och nu igen. Redigerade ett inlägg för att trycka ihop orden lite. Jag har ju min blogg marginaljusterad och då stämmer inte alltid ordlängden för raderna. Ibland drar det iväg och blir lååååånga mellanrum mellan orden. Försöker ibland att göra en lämplig avstavning med bindestreck för att bryta o få ihop raderna något. Funkar o lyckas inte alltid.

bromsprovare är ett ord jag delade på. Hur delar bloggen det då?

broms

-provare

Snyggt va? Not. Varför flyttar den ner bindestrecket till nästa rad?? För att broms är ett "eget" ord? Ja, men självklart. Ofta är orden sammansatta och man delar dem lämpligen vid sammansättningen. Att då inte bloggen fattar att ordet fortfarande hör ihop o lägger bindestrecket på rätt ställe.... *bah* alice bah. Nä, hade inget med det här att göra även om det är en kvinna jag beundrar för hennes rika och flödande språk.

Ibland känner jag för att gå ifrån alla grammatiska regler i världen o avstava orden som jag vill, men den där lilla språkpolisen i mig skriker o klagar så det blir "rätt" till slut i alla fall även om det inte alltid blir ett snyggt flöde i texten. Att sen bloggen inte kan översätta det snyggt.... *bah* igen då.


Av Kvasthilda - 9 maj 2010 09:00


Tema nr 134 Kamouflage

134/365


Kamouflage. Ja, det beror väl lite på var haren sitter. De börjar tappa vinterpälsen nu - och med den den vita färgen som skyddar dem vintertid. Om de befinner sig på helt snöfri mark är de heta villebråd. Om de skuttar iväg in där det finns lite snö har de bättre kamouflage i vår malmdammssvarta snö. Fotograferat i nattljus vid fyrasnåret på morgonen.

O se där... En av dessa underliga sammanträffanden igen. Har bild 134 idag....





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards