Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under februari 2019

Av Kvasthilda - 28 februari 2019 12:45

Huvudvärk igen. Voffödådå?? Så less. Måste nog skaffa mig nya glasögon. De är ju inte gratis, men viktiga. O alla har inte kompispriser hos optiker som Maken en gång hade. Han som inte ense behöver glasögon idag efters in linsoperation. Skulle aldrig våga göra en sån. Är livrädd för vad det ska göra med ögonen på sikt. 


En tripp till Narvik står på schemat idag. Om tågen går. Nu har det varit inställt en del igen pga infrafel, skredvarningar, räslbrott, snöstormar o guvetvad, så alla tåg går nog igen. Just den turen jag har idag är annars en av de som ställs in om det är dåligt med malm i fickorna eller av vilken anledning det må vara. Har blivit lite övertid den här veckan. När slutar du idag, brukar Maken fråga ibland. Tja, när jag kommer hem


Pokémon har event också. Originalevent. Kantomons finns i överflöd. Har inte hittat nån grön rådis än, men en sjösjuk duva dök upp med stjärnstatus. O Pika finns lite här o var med blomma på huvudet. Likaså Eevee. Jobbigt med den då den har så många utvecklingar - och shinymöjlighet. Har dock inte sett nån. Hade varit kul att få en shiny Eevee med blomma i alla fall. Sen finns utvecklingarna vilda. Har sett Vaporeon o Flareon. O fågeleveolverna. Fearow, Pidgeotto osv. Svårt att hinna med när man jobbar som man gör. O Dragonite finns i raider! Dammit. Skulle behöva lite drakar o tyror. 



Nä, en timme till jobbstart. Kanske bäst att fundera på matsäck eller nåt då... Göra rent termosen o stoppa en vattenflaska i väskan. Kanske ladda med en tandkrämstub ifall man har otur o blir kvar p åandra sidan. Jobbigt att byta ryggsäck, för den "nygamla" är mindre än min apgamla men den har gjort sitt för länge sen o har gått på reserven i ett år nu. Om det räcker. 

Av Kvasthilda - 28 februari 2019 09:00


Tema nr 24 Bollar

59/365


Den här sviten stod kvar sen förra besöket också - som vi gjorde för två år sen!




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 februari 2019 20:19

Övertid alla dagar. Skredvarningsanläggningen har gått idag o jag blev stående i timmar i snöyran i Vassijaure. Sitta o glo på en gallerimynning. Norsken som passåkte kom till framhytten i stället för att inte sova. Han slumrade nån minut här o där. Vi hade tillsatsmedel med oss så det gick väl inte supersmidigt... Dröjde evigheter innan banan öppnade igen. Hann kvittera "Huvudström" flera gånger. Till slut kom i alla fall persontåget med Monica vid spakarna om jag såg rätt o vi fick fortsätta - en bit i alla fall. 

Vi stannade till i Kopparåsen o plockade upp folk som ville hem då deras tåg hem var inställt o norsken vände med det tåget i stället eftersom hans också var inställt sen länge. Pass/Pass-resor är alltid givande. Not. Lättförtjänta pengar i alla fall... Hytten full av folk. Eleven från det tåget fick köra. Nä, det blev väl fyra timmars övertid till slut? 


Väl hemma snurrade jag runt på ÄllKå-parkeringen o letade små digitala monster. Hittade både Pikachu och Eevee med sommarblommor i "håret". Sommar??? Vintern återvände ju till Kiruna idag. Det kräksnöar. Eller gjorde. Har fel glasögon på mig för att se vad som händer utanför fönstren. 


Ringde hem pigan så hon fick äta lite mat. Man måste se till de små med liten inkomst. Får se när sonen hittar hem igen. Onsdag idag. Han skulle ju dra sig norröver den här veckan. Kan bara hoppas han kör försiktigt med all jävla halka som rått efter vägarna. 

Vi for ju o handlade igår i raidade lite mons - som vi inte alls fick ner för att det strulade hela tiden. O prata med folk i andra bilar låter sig inte göras. Bara bullskit. 


Hann precis hemm o dra ihop lite käk innan det var dags att dra på jobbet. Kom dit med några minuter till godo igår.... 


Radion snurrar - o jag får lite nyheter om jag bara inte kommer åt snurrhjulen på ratten för den byter kanaler fortare än snö smälter på en varm motorhuv. Plötsligt sitter man o irriterar sig åt nån musik o en massa dösnack man inte fattar nåt av, kastar en blick på displayen o ser att NRJ ligger uppe. Huff. Ge mig P4. Nåja, NRJ kan man stå ut med, värre med de andra svammelkanalerna.

Fick i alla fall en nyhet.

Bengt Hultqvist är död, 91 år gammal. Tror han hade samma glasögon i alla år. Tjocka glasögon med breda bågar och skalmar. Vila i frid du gamle man. 

Av Kvasthilda - 27 februari 2019 09:00


Tema nr 307 Trångt om saligheten

58/365


Kikade över hustaken o madre mia vilken jätteflock av kråkor. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

mat

Av Kvasthilda - 26 februari 2019 11:45

Gah. Måste ut en sväng. Jobb ikväll o jag måste fylla på kylskåpet. Ska väl ta med mig fialotta o åka en sväng. Kanske dra in nån pokemon. Sover i Narvik inatt. Ett bra skift. 

Av Kvasthilda - 26 februari 2019 09:00


Tema nr 309 Tungan rätt i mun

57/365


Barnbarnet busar med mamma. En puss? Nä, då slickar han henne på näsan.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

T

Av Kvasthilda - 25 februari 2019 11:15

Ahh... Utringd på jobb. Tjall efter linjen igen o norska förarna kommer inte ner till Kiruna så jag måste ut o köra ett "norskt" tåg. Finns inga norska eller svenska tåg har jag hört, men det är bara vi som löser problemen när norrmännen inte kommer i tid. Vissa av våra tåg ska prompt gå, hur i hela håvete man än ska ta sig till Narvik. Hur som haver. Norskt tåg. Blir lite övertid på det då. Har jag tur kan jag spetsmöta ett tåg i Narvik, men troligare är att det blir nästa. Bara att leta lite mat då... 

Av Kvasthilda - 25 februari 2019 09:00


Tema nr 71 Fullt ös!

56/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards