Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under februari 2018

4-1

Av Kvasthilda - 28 februari 2018 20:00

JA! Nu har jag dexat den där jäkla skräcködlan.

Fick en urkasst svindålig men den finns i dexet. 4-1. 

Av Kvasthilda - 28 februari 2018 17:45

Envisa jävla skithosta. Har hållt på att hosta halsen av mig hela dagen. Torrhosta. Rethosta. Från galet slemmig hals till det här. Fick rycka ut o vara apoteksbud åt Kråk. Hennes tur att sitta hemma under filtar o huttra o hosta o slemma. Fy fan vad envist. Runt runt runt. 

O Pigan har fått lägenhet. Äntligen. Eller fått o fått. Den ska betalas också. O kontrakt ska skrivas, men den är hennes. *hemma igen* Skönt. 

Av Kvasthilda - 28 februari 2018 09:00


Tema nr 157 Landskapsrätt

59/365


Pitepalt med hemkokt lingonsylt.


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 februari 2018 22:14

Två temafoton kvar. Ett av dem har jag nog siktet inställt på, beroende lite på vad vi hittar på att äta i morgon. Får väl strunta i alla rester o faktiskt ta det jag tänkte. 

O jag har två skift kvar före helgen. I morgon blir det inget. På torsdag vet jag inte än. Får se hur morgondagen artar sig. Magen har säckat ihop. All jäkla medicin man stoppar i sig. Halsen retas o jag hostar som en galning ännu. Så fort man rör sig det minsta, sätter det igång. Huvudvärken har varvat ner i alla fall. Inte helt borta. Den försvinner inte innan man slutar hosta. O det verkar inte ta slut än. Jävla skitförkylning. 

Av Kvasthilda - 27 februari 2018 09:00


Tema nr 164 Lokalproducerat

58/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 februari 2018 15:52

Satan vad jobbigt det är. Var tvungen att ge mig ut på stan en sväng för att fylla på husapoteket, såväl som kylskåp o toapapper. O allt tar sån tid när det känns som att hjärnan simmar runt i sirap, det slår lock för öronen och skallen spränger (igen). Maken la sig o sov strax innan jag for o jag vet inte hur lång tid det tog för mig, men vi pratar inte EN timme, mer uppåt två eller nästan tre... Sirap var det. Han sov hela tiden. Vaknade strax efter att jag kom hem o katten for in i sovrummet o väckte honom.

Köpte nåt helt annat för näsan, än näsdroppar. O inte fan hjälper det där saltvattnet. Inte mot den här förkylningen. Satt här o kunde inte andas o sprayade saltvattenlösning o det slog igen. O slog igen. O slog igen. Nä. Hämtade näsdropparna o två minuter senare kan jag andas igen. Det är bara det att skiten orsakar blödningar de luxe. Jävla skitförkylning. Sluta nån gång. Sjukskrev mig. Nån annan får ta mitt bästa traktamentsskift inatt. Skit. Finns inte en chans i hela håvete att jag orkar ha ansvar för ett tåg idag. Eller i morgon bitti. Får se om det ens blir jobb på onsdag. Ska ringa i morgon. Jag är SÅ KLAR med det här. 

Av Kvasthilda - 26 februari 2018 09:00


Tema nr 181 Montage

57/365


Fortsätter på gårdagens tema - med ett fotomontage/collage. 
Jaja, tråkigt, men man tager vad man haver när man behöver det...

Ska man vara petig är Barbies klänning ett montage också. Av små pantone-lappar/färgprover :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 februari 2018 10:12

Jamen, de är ju rosa. O rosa. O grön. Precis som de ska. Appen behövde bara startas om. En sån där fånig bugg som gör folk hysteriska. Inte bara jag som blev sur över blå shiny. 


De är inga världsmästare, nån av dem, men de är fina: 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards