Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under oktober 2016

Av Kvasthilda - 31 oktober 2016 19:32

Missade att det var söndag igår så hela dagen idag har jag väntat på att få komma ner till hotellet så jag kan surfa in på SvtPlay o se Midnattssol igen. O Mattis fick en replik avsnitt två! Skoj. Lika spännande ännu. 

Innan jag satte mig ner för att se det, sen jag kom till hotellet, var att ta en prommis på stan för att få de sista metrarna till min Doduo för att få Dudrio. Skramlade ihop nog många godis för att utveckla Dratini men jag GLÖMDE det idag... Hoppla. Nu har jag en blobb som kompis. Blobby. Buddy. Grimer. Muk kan ju vara kul att få. Kläckte en Hitmonlee. Skoj!

O apropå skoj. Sitter med en intervju med Fran Leibowitz där hon diskuterar presidentkandidaterna o framför allt Dumpen. Galet. Fast hon kastar lika mycket skit på Clintons. Även om hon älskar Hillary idag. Bitsk liten tant det där. 

Av Kvasthilda - 31 oktober 2016 09:00


Tema nr 308 Tinnar och torn

305/366


Totalt fantasilöst foto, men objektet i fokus är fullt av fantasi. 

 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 oktober 2016 13:26

Baskade fläskfia. Ser inga bilder på adlibris. AdBlock o antivirusprogrammen har fått spader tror jag. Hjälper inte att undanta domänerna. *bah* Svårt att se om man hittar rätt bok för fasen. 

Av Kvasthilda - 30 oktober 2016 09:58

En kompis ondgjorde sig över mediernas (o vanligt folks) konstanta påminnelser om att klockornas återställningspunkt just passerat - eller i det fallet skulle komma att ske. Kompisen menar på att gemene man har en klösbräda o har man bara rätt inställningar på telefonen ställer den om sig själv. Min gjorde det. I år. Men alla andra klockor då? Köksklockor. Farfars gamla dingdongklocka? Gökuren? Äggklockan? Nej, inte den. Micron? Väckarklockan för den som fortfarande använder en gammal - som min far. Nä, nog är det många som fortfarande använder analoga klockor som kräver handpåläggning. Jag ska ta ett varv runt huset o titta till alla klockor som inte fått det. Har en intill mig som går en timme fel. Bilens klocka fick gå på sommartid hela förra vintern. Nu tror jag att kan jag fixa det. Instruktionerna till den är för en nyare modell - med knappar - inte vridpinnar. Mobilen ställde som sagt om sig utan besvär. I år. Nåt tidigare år har den inte gjort det. Såg en blänkare på nylleboken om det. Dina minnen. Mmmm. Viktiga minnen. Jag kom hem efter två inatt, typ halvtre. Dvs när jag kröp i säng slog klockan - 02.00 Väntade in normaltiden innan jag slog igen de sjögröna. Fint när tekniken funkar som det ska. 

Jag måste försöka hitta på några fler tresexfemmor också. Behöver minst fyra till före månadsskiftet. Får hitta på nåt. Ta ett djupyk in i arkiven. Även om solen skiner idag har jag noll o ingen inspiration att hitta på nåt. För mycket skit som pågår runt om i min och hela världen.

Nånä. Kaffet kallar. Har hällt det på termos så det kallnar i alla fall inte. Nåt positivt :)  

Av Kvasthilda - 30 oktober 2016 09:00


Tema nr 179 Lösning

304/366


Ful får man vara men inte dum. Hur får man med sig två släp med en bil? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 oktober 2016 20:42

Oj. Glömde Så mycket bättre o slog på teven lagom till Tommy presenterade Freddies version av Magnus låt. Oj. OJ. Underbart. O rörande. 

Av Kvasthilda - 29 oktober 2016 15:31

"En stund senare". Löste krysset i direktsändning idag, men jag jobbar så den här biten har fått ta lite tid. Sitter just nu på ett hotell i Gällivare o skriver. Ska dra igång krysset igen så jag får höra det igen. 


Vi började i alla fall dagens kryssövningar med att lyssna till Niklas Strömstedt där han ställer frågan, Varför e du i Göteborg? 


Där fanns Kurt Olsson och hans Damorkester också och hans kära Gudrun spelade triangel. Han efterlyste personen som snodde den gröna väskan igen. Vet inte vad som fanns i den som var viktigt för det förestående giftermålet, men nåt var det. Ringen kanske? Eller kostymen. 


Sen kom en sån där Eldemandubbel. Magnus Johansson med silvertrumpeten spelade Ave Maria och Lennart Clerwall gick i ABBAs fotspår med Ring ring


Vi bytte Lennarts ensamma gitarr mot en hel grupp av detsamma. Spotnicks spelade en aktuell artist. Tommy Nilsson var huvudperson i årets första avsnitt av Så mycket bättre, fast jag har inte hunnit se det än. En dag, gjordes av Freddie Wadling. Hörde den på radion häromdagen o jag blev så glad när jag förstod att han hunnit vara med o spela in låtarna till skiva innan han så hastigt dog, strax innan teveinspelningarna på Gotland. 


Behåll ditt huvud. En rätt klok uppmaning. Laleh


Lars Roos spelade en låt av Åsa Jinder och Cajsastina Åkerström, Av längtan till dig


Efter nyhetspausen gick vi på opera. Vi hrde en del av ouvertyren till Barberaren i Sevilla av Rossini


Laila Westersund talade sen om för oss att Körsbär måste vara söta


Vi fick sedan en fransk melodi, som lika gärna kunde ha varit svensk eller grekisk. Nej, inte det sista. Walter Scholz spelade dagens andra trumpetnummer i My Way


Sedan hörde vi Rytmen från Hawaii, saltstänkta från blå vågor. Yngve Stoor sjöng en av sina många melodier från Hawaii. 


Inte varma havsströmmar på Hawaii, men väl vår svenske Strömmer haffade en man på Arlanda 1965 och intervjuade densamme vid mellanlandningen. Cassius Clay hette han en gång i tiden men bytte sedan namn till Muhammad Ali


Långt dit men Maxie Priest säger att Once again it's summertime. Vi är mer vana att höra den med Elvis röst i Love me tender


Dagens kryss slutar i Utanmyra och Visa därifrån. Malena Ernman sjunger så vackert så änglarna gråter. 


O där är mina axlar slut för bordet här är inte optimalt att sitta vid. Kanske om man är tre år och stolen inte faller så långt ner.... Nu ska jag ta en promenad o se vad Gällivare har att erbjuda i små digitala monster. 



Av Kvasthilda - 29 oktober 2016 09:00


Tema nr 291 Stamgäst

303/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards