Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juni 2016

Av Kvasthilda - 30 juni 2016 16:49

Varmt o gött. Får se hur länge det håller i sig då. Blir en fin premiärkväll på Kirunafestivalen. Ikväll står Ronny Eriksson och Willy Clay Band på scenen. Bland andra. Men inte samtidigt. O det räcker nog med dem. Idag. 

I morgon är det schlagerkväll - åsså Backyard Babies. 

Ska väl försöka ta mig till lokisfesten först. Grill o dill. Vi tillhör ju olika "läger" idag men andan finns där. Hoppas jag. Vinlotteri står på agendan också. Sen får vi se.... Ronny äntrar scenen 2030. WCB kl 22. 

Av Kvasthilda - 30 juni 2016 10:05


Skönt. Underbart. Ljuvligt. Semester. 


Av Kvasthilda - 30 juni 2016 09:00


Tema nr 189 Mossig

182/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 juni 2016 22:00

Ett av dagens alla stopp. Tur man har en bok med sig. Idag av alla dagar på hela året hade man gärna varit tidig hemma. Fast det spelar egentligen ingen roll. Sista skiftet. Kaos på PEA. Fjärrisen är sur. Eller stressad. Får se om tidtabellen håller. Jo. Det borde den. Det är gott om gångtid på tåget. Men man vet aldrig. Just nu är jag...ehhh trettio minuter sen. O det blir mer innan jag kommer härifrån. Långt mellan tågen men mina signaler är ilsket röda. 

Längtar hem. Längtar till stugan. Längtar efter min familj. Kirunafestivalen i helgen. Regnar. Just nu i alla fall. 

O mer äckliga terroristdåd. Turkiet den här gången. Hur många döda? Ett trettiotal? Fyrtio?? 

Fyrtio. Som i minuter... Nu blev det grönt... 


Av Kvasthilda - 29 juni 2016 09:00


Tema nr 43 Dubbelbottnat

181/366


Dronninga - o hennes kung? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 juni 2016 23:52

I tisdagens sista skälvande minuter kom jag ihåg att jag inte gjort nåt inlägg idag :) Brukar försöka få till ett varje dag. Ibland fastnar de i mobilen. Eller snarare att jag kommer åt den där knappen om "utkast" på mobilen. Händer väldigt ofta! FFS. Feta-fingrar-syndrom. 

Barnbarnet har varit här en stund idag. Han var lite orolig ett tag när hans mor följde med barnafadern ut en sväng. "Mamma sa komma hämta mej nu." O med darrande läpp. Lilla älsklingen. Det gick lite upp o ner i ledsamheterna. 

Vilket spöregn det har varit idag. Stilla sommarregn med solen bakom. Mera hällregn. Åsså den där galna regnskuren som kom medan jag var ute med bilen för att hämta Duplo åt Kackostampen. Vojvoj. Men vi tog oss hem. Duplot o jag. 

Har dock inte blivit nåt av planerna att åka upp till Björkliden och Silverfallet. Tänkte ta med mig dotter o dotterson upp dit o ta lite bilder. Vill gärna ha lite bättre väder än spöregn till det! 

En natt till. Ett skift kvar. Sen är det semester! 

Av Kvasthilda - 28 juni 2016 09:00


Tema nr 98 Hemliga paket

180/366


Hmmm.. Nä inget är hemligt här. Nyfikna. Alltid mitt i smeten. Vad gör du? Vad har du där? En kartong!! Prasslig plast. Kartong! Tejp... eeuuwww... Kartong! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 juni 2016 11:37

...så in i bängen. Har tänkt åka upp till Silverfallet o ta med mig Dotra o Kackostampen. De har annat att göra o jag ids inte åka dit själv. Väntar på att äldsta Dotra ska höra av sig också. Hon drar till stugan idag o kommer o hämtar Tyrisen. Själv måste jag fundera på hur jag ska göra med Luna i sommar. Några få dagar som stjälper hela sommarplaneringen. Solen skiner .Trodde det skulle bli regn idag. Såg lite grått ut när jag vaknade men jag tror det har skingrat sig. Kirunafestivalen ser dock hotad ut. Blir inte kanonväder. Tror vi har haft EN kanonsommar, nej festival.

Det året Tomas diLeva stod på Cityscenen i midnattssol. Då var det varmt o gött. Inte som när Lundell spelade första gången. Svinkallt. En snabb googling sa mig att det var 2002. Va, spelade Boney M det året?? Ja, jag hade nog ingen kamera med mig då... Var inte helt nykter heller kan jag säga. Markoolio, Sven-Ingvars o Backyard Babies. O några andra. Nollnio var han tillbaks igen. Herr Lundell. O surare än vanligt. Eller kanske inte. I år är utbudet lite större än de tio artister som festivalinfo listar från nolltvå. 2016 års festival visar upp - ja en repris. Backyard Babies! Torsdagen har blivt minst lika stor som de andra kvällarna och Willy Clay Band ska ju spela igen. Kul! De återkommer men ojämna mellanrum. O oftast på torsdagkvällen. Då är det gratis inträde. Man ur huse. 


Vi får även se: 

  • Lars Winnerbäck
  • Miriam Bryant
  • Sabina Ddumba
  • Silvana Imam
  • Blacknuss feat. Eric Gadd
  • Otto Knows
  • Frans
  • Molly Sandén
  • Samir & Viktor
  • Ronny Eriksson & Ramblin' Minds
  • Punk Williams

Det brukar vara så. Mello-deltagare till höger och vänster. Plus en del annat löst folk. Jahaja.... IDag då? En kaffetår till. O eftersom jag inte kommer utanför dörren men mindre än att nån DRAR ut mig, får jag väl gräva fram dammsugaren. Kanske ska börja med kattlådan... 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards