Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under april 2018

7-2

Av Kvasthilda - 30 april 2018 19:55

Sju, det är bilderna jag har kvar att lägga in i 365an. 72, det är vad Kungen fyller idag. Världens längsta regent. I tid, inte längd över havet :) Grattis till båda händelserna! 


Kollade in en gammal fotoutmaning och ser att den "slutade" för två år sen! Fototriss har gått i graven som bloggutmaning men fortsätter på IG (Instagram). Not my cup of tea. Jag har aldrig kommit mig in i det där med insta. Inte satt mig in i hur man hanterar det, annat än via mobilen och IG-appen i den. Men det är kul att följa vissa personer. När man kommer ihåg det.... Är ingen vän av reklam o den smyger sig in ööööverallt. 

Av Kvasthilda - 30 april 2018 09:00


Tema nr 186 Mångalen

120/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 april 2018 23:54

På väg ner till svappis idag pratades det i radiosporten om att de hade gråväderssöndag i Stockholm. Jaha, tänkte jag. Här snöar det. Lika grått men hos oss singlade det ner snöflingor. Förmodar att de kan ha haft en o annan regndroppe fallandes ur det stora grå kanske. Bah. Ge mig sommar. Nu. 

Av Kvasthilda - 29 april 2018 10:42

Elva. Det är antalet foton jag "måste" fixa före morgondagen. Vad har hänt med mitt liv eftersom jag aldrig fotograferar något längre? För korta vändningar i Narvik, man "hinner" inte ut på By1 o ta några bilder. För grått hemmavid o oinspirerande. Har suttit o spånat på temalistan o hittat några teman, men då saknas det lite props osv. Ska försöka fixa ett tema till, tänkte säga "i helgen", men det är ju faktiskt sista dagen på helgen idag. Det är bara det att jag får "helg" må-ti i stället. Hade ju varit trevligt att jobba o få extra helgtilläg, men mina skift ligger så ofta utanför själva helgerna. Det är ju fortfarande helgdag på tisdag. Första maj. Hur som haver. Fototeman. *bah* 

Nåja, har några timmar över idag att kika på det. Svappakuren, here I come. Nu "frukost". Svinhungrig. Kaffet har strax puttrat färdigt. 

Av Kvasthilda - 29 april 2018 09:00


Tema nr 115 Hästhov

119/365


På lite närmare håll ser det ut så. Hittade en ensam liten tussilago bland stenarna.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 april 2018 22:55

Hahaha, intressant... Jag la in dagens rubrik o fick upp v 10 2016... Ser att det var det som fastnade förra veckan o ingen har kommentarat. Nåja :)  Jag löste ett par uppgifter innan jobbet kallade och missade sen hela krysset o lyssnade genom en snabbgenomgång. Inte så svårt idag. Var ju direktsändning o det blir lite lättare då. 


Men det började i alla fall med en gammal favorit. Underbare Kim Larsen. Han sjöng om härliga unga människor. 

Åh, de smukke unge mennesker
Pludselig er de stukket af
som legesyge sommerfugle
den allerførste sommerdag

Hvad det er de vil med livet
det kan kun de selv forstå
Da, da, da
Åh, disse smukke unge mennesker
gid de længe leve må


Sommarfåglar ja. Det är fjärilar det. Jag har sett en fjäril i Kiruna faktiskt. Snart, snart är sommaren här. Den blomstertid nu kommer... 


O till sommaren kommer alla härliga bilar fram som behöver tankas. På Macken då kanmantänka. Men prova inte lämna in bilen hos Roy & Roger för då är risken stor att den försvinner. Texterna i Galenskaparnas låtar skrivs av Claes Eriksson. 


Herr Fredrik Åkare fortsättter flirta med den söta fröken Cecilia Lind. Roland Cedermark spelade den. Andra delen i dagens första Eldemandubbel handlar om nåt helt annat. Pianot är vaddå? Ostämt. Hmmm... Det spelades en del mörka symfonier på det så inte sjutton vet jag. Lite skar det nog i öronen. 


BC52s. En omskrivning av gruppens vanliga namn som är utan c-et, dvs B52s. C-et kommer ju från BC, Before Christ. De gjorde musiken till The Flintstones. Familjen Flinta bor i Bedrock, som på svenska heter Grottköping

Flintstones. Meet the Flintstones.
They're the modern stone age family.
From the town of Bedrock,
They're a page right out of history.

 

Let's ride with the family down the street.
Through the courtesy of Fred's two feet.

 

When you're with the Flintstones
Have a yabba dabba doo time.
A dabba doo time.
We'll have a gay old time.


O sen var ju det där med årstider... 

Snart är mörka vintertiden slut,
och i sommaren vi dansar ut,
inga dumma vinterkläder mer,
överallt bara ben man ser.

 

För det som göms i snö kommer upp i tö.
Fling, fling.
Vi klär av oss allting pö om pö.
Fling, fling.
Allting lever upp, vill aldrig dö.
Det som göms i snö kommer upp i tö.

Här kommer fling-flingor från himlen ännu.... 


All That She Wants är sommar. Äh. Ace of Base. En av våra stora exporter. En annan ska ju göra ett album nu. ABBA....! 


En som inte exporterades så mycket, annat än möjligen i bandy-VM-sammanhang var Snoddas. Vi hörde hans Flottarkärlek och sökte en dans... Inte isdans då, utan Twist. Andra delen i denna dagens andra Eldemandubbel bestod av ett stycke ur Svansjön o dansen är då balett


Sen kom en av våra just nu största exporter. Och såhär i efterhand en tragisk livshistoria. Som en vän skrev, Alla lyssnar på Avicii, men ingen lyssnar på Tim. ♥ Wake me Up. En träffande text i sammanhanget. Han har somnat för gott nu, fina Avicii


Dana Dragomir och Merit Hemingsson gick Från Djursholm till Danvikstull. Textförfattare är Thomas Orup Eriksson. 


Vi slutar i England där vi traskar runt på Sun Street tillsammans med Katrina and the Waves. 


O där slutar jag dagens skriverier. Allt gott. O skickar en kram till de som behöver. 



Av Kvasthilda - 28 april 2018 09:00


Tema nr 241 Ser ni vad jag ser?

118/365


Ett suddigt iPhonefoto... Titta till vänster i bild.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 april 2018 11:56

...jag e så avundsjuk. Gubben sitter på lillstugealtanen i Långträsk o bara njuter med Gunnar. Javilloooxååå! Jag sitter i svappis o gör ett bromsprov. Det andra idag. Hade inget tåg i morse. Linan hade visst trillat ner inatt nånstans, så det blev stopp för tåg. Det jag skulle ta över stod på en driftplats efter linjen. Fick ett par andra förare med mig, eller, en förare o en duktig elev. De gick o släppte alla P-bromsar o gick sen bromsen. Smidigt. Fick rulla på en gång o for till kuren o sov. Gah. Trött än. Men snart bär det av hemåt.

Ahaaa. Det är självklart det som piper. Nåt irriterande larm som ökar o minskar i styrka. Ovanjordsprängningar förstås.

Nåja. Snart klar. Tja.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards