Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2014

Av Kvasthilda - 30 november 2014 23:51


Men himlars också! Jag är ikapp med 365an!!! Har legat efter så in i bängen men är ikapp. Just nu. I morgon har jag inget men det får jag ta igen till helgen. Eller slutet av veckan. Bilderna kommer i alla fall på rätt sida om månadsgränsen! Det har de inte gjort under ett par månader tidigare... 

YAY! 

Men nu måste jag i säng. Har ett tidigt skift i morgon o en heldag i Narvik. Om man nu törs kliva ut från MTAS. De norske førerne streikar ju! Äh, har med mig Roger. Det ska nog gå bra :) 


Av Kvasthilda - 30 november 2014 21:03


Så Mycket Bättre! Missade ju sista avsnittet med Love igår o har just tittat ikapp. Eller sista o sista... Men sista med en huvudperson. Underbart avsnitt. Som så många andra har jag ingen större koll på Love Antell men det är en härlig kille. "Tänk att bli piskad av sångaren i The Ark".. Jisses. Hahahahhaa! Underbart. 


Screen från TV4 Play. 


Av Kvasthilda - 30 november 2014 09:00


Tema nr 215 Osminkat

334/365


Första Advent idag. Hoppla. Var tog tiden vägen? Nu tände inte jag ljuset innan jag fotade men ni får föreställa er att det lyser ett ljus här. Vaddå osminkat? Ja. Det är precis vad det är. En tändare. En tändsticka :) Me like! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 november 2014 14:20


Har varit en något seg dag idag efter gårdagens äventyr. Löste krysset i direktsändning men att ta itu med skrivandet har gått lite trögare idag. Och tyvärr klarar inte min dator av att ladda hela programmet utan jag får lita till snabbgenomgången för minnesanteckningar - som inte blev det, utan bara i huv'et. 


Vi började med en av mina favoritlåtar i vintertid. Den är så fantastiskt vacker med en något oväntad duett. Jerry Williams gästade Malena Ernman på hennes julskiva från 2013, I decembertid. Counting Miracles.  


En annan oväntad låt var nästa. Som Eldeman sa, jag vet inte heller om jag hört den på engelska. Björn Skifs Michelangelo spelades av Shanes. Svenska texten går så här: 

Michelangelo, kan du svara på
hur du gjorde dom alla tavlor som blev historia sen
Michelangelo men så svara då
kan du komma hit och ta med stafflit och måla av min vän 

För krysset plockar vi ut svara


En annan svensk musiklegend får väl Ulf Lundell anses vara. Han trivs bäst i öppna landskap


O i de öpnna landskapen kanse det finns en liten by. O i den byn en blondin. Byns enda blondin tillome. Sven-Ingvars sjöng den men Niklas Strömstedt var det som skrev texten. 


En annan blondin är Ewa Dahlgren. Hon klädde av sig naken hon... 

Jag klär av mej naken,
här är jag,
här står jag,
naken för dej


Om det var för Axel Ömans skull förtäljer väl inte historien. Eller nja. Verkligheten sa nog nåt annat, då hon är gift med Niklas ex Eva. Lennart Palm mördade hennes låt. 


Så sanningen att säga, var det väl inte så. Petra Marklund sjöng om den. Sanningen alltså. 


O liksom Petra, har nästa man stått på Skansenscenen i en massa somrar. Nåja, Petra bara en ännu men om jag få tro vad Eldeman hintade, ska hon återigen stå där nästa sommar. Lasse Berghagen är Hemma igen, Han struntar i det där med Allsång. 


Så över till nåt helt annat. Vi hörde ouvertyren till Läderlappen. Ett sånt där klassisk melloX-svar. Långt o dant. 


Travelling Wilburys. Minns ni dem? Ett gäng gamla gubbar som slog sig ihop o bland annat gav oss slagdängan Handle With Care. I gruppen ingick Bob DylanRoy Orbison, George Harrison, Jeff Lynne och Tom Petty. 


Nästa låt är jag osäker på vilken den är, men jag tror att det på ett eller annat sätt handlar om Gamla Stan. Han har ju en förkärlek för gamla filmlåtar, herr Eldeman och det finns en o annan med just stan i titeln. 


Vi slutar med flaggan i topp. En gammal rockdänga med YES. Inte diskmedlet utan rockgruppen. O we Leave it at that. 


Av Kvasthilda - 29 november 2014 09:00


Tema nr 49 Felplacerat

333/365


Ja, det är ju ett korkat ställe att ställa bilen på. I ett dike! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 november 2014 23:57

Himlars också.
Idag har jag luktat på hur en dikeskörning känns :)
Pratade med Maken bara minuter innan. "Kör försiktigt. Det är halt".
Mmmm. Jo.
For in i en kurva o tjabba. Bang bom bom.
Ner i diket. Leta mobilen. Ringa Maken.
"Hej. Jag behöver hjälp."
"Jaha?"
"Sitter i ett dike"
Hmmmmmmmm. De kom inte fullt en timme senare. Tur man är lokförare. Man är van att sitta i mörker o kyla o vänta. Ahhhh. Kolla! Ljus!!! Passerade ett persontåg strax intill. O det kom ett godståg. Sen kom Maken o Gunnar. De drog upp bilen. Pouf. Yay! O det VAR svinhalt! Kunde knappt gå på vägen ens.

Av Kvasthilda - 28 november 2014 09:00


Tema nr 342 Vall

332/365


Fel sida av den. Snövallen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards