Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2014

Av Kvasthilda - 31 december 2014 14:51


Som i rockader. En for hit o en for dit o en for ner i diket. Eller nä! Inte det heller. men nån har rivit ner kontaktledningen inatt. Blev en helsikes natt på det. Kulihjul när man varit uppe halva nätterna en vecka - o gjort tappra försök att sno tillbaks dygnet bara nån timme så man ska orka kliva upp i ottan första skiftet efter så lång ledighet. I helsike heller. Försökte göra en fuling. Kollade om alla tågen går. Jodå. Allt ska gå. Perfekt. *bah* Det sista man ser innan man slår igen de sjögröna är ju att det står still. En kollega blev stoppad precis innan han for ut. O där tog det stopp. Telefonen ringde mitt i natten. Men vafan.. Normalt sett ska jag sova nu, varför i håvete ringer ni då?? Ju... för att ett samtal just gick mellan Op o Pf. Ringde upp efter x antal kontroller om arbetstider o annat jox. Svintrött. Jaja. Jag kör väl norskens tåg då. De stackarna blev ju också kvar på linjen inatt. Aptrött innan jag nådde Narvik. Det frestar på. O så här vill de att vi ska köra i sommar/höst o framledes?? Jo, tjena. Mot skitersättning? Dritt. Jävla dritt. Har sett avtalet o det var ingen rolig läsning. Inte ens kul. Har inte fått mitt än. 


Jäklar i min låda.

O norskarna har Trillingnöt i sin. 


Bara en så'n sak? 

Av Kvasthilda - 31 december 2014 09:15


Jag avslutade även årets 365a! Yay för mig! Har en hel del jag hade kunnat fota för temana nedanför. Prov exempelvis. Jag skrev ju prov på jobbet den 9 december men kom givetvis inte ihåg att ta nån bild då - annat än på en kaffemugg. Fast det hade ju funkat det med. Viking. Har en Barbiedocka klädd som en viking. O apropå Barbie. Tonåring. Hon är ju den eviga tonåringen, alla sina karriärer till trots. Hjälm - finns en del i och omkring husets familjemedlemmar, och till dockorna (när jag skriver detta, natten mot den 10e fick jag ett paket i brevlådan med en dockhjälm i!). Bikini - har många dockor klädda i bikini och några som för alltid har det då de är påmålade - nevernude eller vad kompisen kallar dem. Förnärmad - jodå, katterna blir förnärmade stup-i-minuten. Kärna - hur svårt kan det va´? Huset fullt av frukt. Längtar - foton från semestern kanske? Minister - nä. Är inte nog nära kaoset i Stockholm men det finns väl andra ministrar man kan fota. Vad brukar han säga, Ronny Eriksson, äh, det var ju pessimistkonsulten, ingen minister. Motsats - måste finnas mycket. En hel del alltså. Fast det var ju mer en synonym ;) 


18. Besked
20. Bikini
26. Bugg
32. Curla
37. Drömslott
68. Fält
73. Förnärmad
91. Heldag
95. Hjälm
115. Initiativtagare
154. Kärna
157. Langning
161. Liljekonvalj
173. Längtar
174. Länkad
176. Läxa
183. Midsommartårta
185. Minister
188. Mistel
191. Motsats
200. Narr
208. Nötta
209. OBS!
212. Omfamna
214. Orädd
216. Osynlig
220. Paviljong
222. Pittoresk
223. Plock
230. Protes
231. Prov
295. Summa
296. Supporter
302. Tal
312. Tonåring
318. Träff
325. Uppdrag
336. Utflykt
337. Utnött
339. Utveckling
346. Vikarie
347. Viking
362. Ärlighet
365. Övning

Av Kvasthilda - 31 december 2014 09:00


Tema nr 358 Årtal

365/365


Så var detta året slut. Sista dagen och årets 365a avslutas med en bild från förra vintern. Fotad på IceHotel i januari. Kalla januari. O nä, bilden är inte spegelvänd. Den är bara fotad från baksidan. Ljuset blev bäst så. Fast vi ser ju 2014 i backspegeln också, o då ser det ut så här! 
Årtalet visas ner mot älven. Torne Älv. Eller Torneälven då. Får se om man lyckas få till ett besök där nu då när Kläppen o Lindblomman inte jobbar där. Var så bra att låna deras motorvärmare! De öppnar väl snart igen. Med ny iskyrka och nya figurer. O kanske nya 365-teman. Hänger du på? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 december 2014 18:08


Har varit sugen på pizza i flera dagar. Ringde o beställde innan jag lämnade vårt lillhjärta. Han var lite gnällig i morse sa hans mor men han var inte så farligt putt under tiden han var med mig. Trött däremot. 

For o hämtade pizzorna innan jag åkte hem. SÅ GOTT!!! Beställde ju åt Pigan o Kullen också. De får äta när de kommer. De hade stängt grillen så det blev ingen kebabtallrik, men väl en kebabpizza. Kunde inte bara slänga lite pizzafyllning i ugnen ett tag då? Nåja. Mätt blev jag i alla fall. Såg i nån almanacka att andra januari kallas Pizzadagen. Eller kanske Pizzans Dag. Efter all julmat o nyårsfirande vill väl folk ta det lite lugnt o äta en flottig pizza i stället. Blev ingen Quattro idag. Gubben har åkt till Knuttes stuga över nyårshelgen för att hålla hundarna från alla nyårsraketer. Får hoppas de klarar sig där då. Vansinne! 

Ringde till jobbet också för att checka om morgondagen. Jodå. Allt går. Kanon. Då kanske jag kan åka upp när jag måste. Väntar också på ett rek. Kom inget idag i alla fall. Andra har fått. Nå, det kommer väl när det kommer. 

Kanske skulle ta o se till att ryggan är laddad då? 

Sista dagen? Ja, inte årets sista dag, för det är ju i morgon. Nä, sista lediga dagen detta året. I morgon börjar det om igen o håller sig till semestern kommer. När det då blir. Hur det då blir. Blir ett omvälvande år detta, år 2015. 

Gott Slut på er! 


Av Kvasthilda - 30 december 2014 09:00


Tema nr 205 Tid

364/365


Tid är ett abstrakt begrepp. Ju mindre du har, desto fortare går det. O har du massor av tid kan den nästan stå still! Finns väl inget så tidsödande som att ha tråkigt. Såhär i 2014 års elfte timme kommer ett par klockor. I den ena står tiden still. 


 Tiden har även ändrat även utseendet på tidsvisarna. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 december 2014 19:45


Det var bara minus sjutton i morse. Eller på förmiddagen. Inte så farligt. Termometern i bilen visade mellan tio o tolv minusgrader. For upp till Dotra för att passa Lillklimpen medan hon jobbade. Den lille ängeln. 

Han storgrät när jag gick därifrån. Kanske inte så mycket för att mommo gick som att han inte fick följa med. Eller nåt. 

For o snabbhandlade o skulle köpa nåt gott att laga till. Men jag visste ju redan innan jag kom dit att varorna inte hunnit komma. Pigan berättade att det som var med i helgens blad fanns inte. Nä. Lite tomt i diskarna. Fick bli marinerad ICA-kyckling då. La på lite egna kryddor. Sonen undrade om de var färdigkryddade. -Njaeee. Till hälften bara. -Nä, känner det. De smakar inte som dina brukar. 

I morgon blir det ett nytt pass med den lille. Lite senare. 

Får se om det blir jobb sen. Eftersom temperaturerna stigit blir det i alla fall inte inställt pga kyla. 



Av Kvasthilda - 29 december 2014 09:00


Tema nr 30 Bönor

363/365


Hopplöst svårt att fotografera med mobilen men kamerabilden jag tog tidigare, blev inge' bättre den heller. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 december 2014 18:19


Ja, hur länge återstår att se, men än är det full rulle (bokstavligen) på godistillverkandet. Sonen ska sno ihop en marsipanrulle. Eller två. Mmmm.



jul · mums

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards