Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under oktober 2018

Av Kvasthilda - 31 oktober 2018 20:19

Huff. Ännu en dag i onödans tecken. Hela gårdagen gick förbi utan ett åstadkommet jota. Idag likadant. Inte gjort ett skit. Svårt när man inte har varken lust eller ork att ta sig förbi sura miner och den enormt stora o höga mur som finns i huset. Osynlig, men så närvarande. Man har fullt upp med att försöka andas omkring den. Ett stort svart mörker. Passande såhär på Halloween. Inte Alla Helgons Dag utan Halloween. Godis finns det, men alla barnen i kvarteret har vuxit upp o det finns inte kvar några Bus eller Godis-ungar längre. 

Lyssnar på otäckingarna i The Riddle House i stället, läst av Steven Fry. Finns ingen bättre. Passar utmärkt på Halloween också. Avada Kedavra. ~-~-~-~-~-*** 

Av Kvasthilda - 31 oktober 2018 09:00


Tema nr 13 Blodröd

304/365


Halloviiiin.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

is

Av Kvasthilda - 31 oktober 2018 08:37

O en jävla morgon på det. Eller nä. Helt OK. Har sovit på Dotras soffa inatt. Fläckvis. 

Fick skrapa bort tjock is från bilen. Satan vad tungskrapat det var. Gjorde ett litet kikhål på sidofönstret så man kunde ta sig fram i alla fall. Omöjligt att ta sig igenom. Drog av Dotras bil också. Hon har ju fått ett garage men eftersom jag inte var hemma alls igår lånade jag hennes nycklar o på den knippan sitter även garagenyckeln. De hade problem att ta sig in i garaget alls. Porten var mycket besvärlig o omöjlig att öppna. Vi åkte förbi där igår o jag drog o sparkade o drog lite till. Sparkade loss lite snö o grus. Plötsligt gick det att få upp porten. Tyvärr så låste vi den när vi stängde, annars hade hon kunnat åka direkt dit när hon kom hem igår kväll. Tur nog har hon i alla fall en filt mot is på rutan så den hade hon lagt dit. Men mycket o tjock isskalig snö. 

Ställde in bilen i garaget när jag kom hem o drog igång motor/kupévärmare. Den lät som om den hade ont i magen o gnällde. Får se om den alls fungerar. Måste väl gå ut o kika sen om nåt händer eller om hela skiten brinner upp. Eller får kortis. Jävla skit. Alltid är'e nåt. O HAN sa inte flaska. Hej då. 

Nu ska jag rota bland fotona o se om jag hittar nåt matnyttigt. Wish me Luck. 

Av Kvasthilda - 30 oktober 2018 20:45

Sitter hemma hos Dotra. Hon jobbar o ongen sover. Förhoppningsvis. Läste tre sagor för honom o gick sen ut o släckte lampan. Blev lugnt så han somnade nog. Vi tillbringade en lång stund hos hans morbror ikväll. Han bjöd på god mat och modern åkte till jobbet. Jag var svintrött o rullade ihop mig på soffan medan sonen o dottersonen busade hejvilt omkring mig. De lekte gömma grejer o rullade en gigantisk boll över golvet. O mycket bus o skratt. Fast tyst. Så fort de upptäckte att jag var vaken höjdes rösterna. Framför allt på den lilla busen. 

Själv har jag suttit o skrivit brev idag. Ett långt brev, som ligger på lur. Borde göra nåt åt det där. Så less på skit. Hoppas jag får sova inatt. Modern jobbar några timmar till. Ska scrolla igenom hennes netflix o se om jag hittar nåt att avleda hjärnan på. Kanske jag slaggar här inatt. Bilen dör väl därute i snöstormen o kylan. *bah* 

Av Kvasthilda - 30 oktober 2018 09:00


Tema nr 319 Uppkopplad

303/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 oktober 2018 10:14

Fasen. Måste försöka hitta på nåt vad gäller 365orna. Vi närmar oss månadsslutet med stormsteg. Om man hade NÅN form av ork o id att ens vilja fotografera. Har tappat intresset för allt. Motgångar o skit var man än vänder sig. Har då varit en jävla höst. Längtar härifrån. Kom o ta mig långt härifrån. Långt härifrån, långt härifrån. Ja, kom och ta mig långt härifrån. Kom ta mig långt härifrån. 

Av Kvasthilda - 29 oktober 2018 09:00


Tema nr 52 En annan tid

302/365


World Maritime University. Det är en mix av tidsåldrar.

Gammalt tegel i klassisk stil möter ny plåt- och glasdesign. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 oktober 2018 14:45

GAH, så irriterad. Får inte igång den där jäkla fåntratterierna till jobbdatorplattan vi har. Inte första gången den vägrar. Kan vara det att den är totalt urladdad o vägrar fatta att den fått ström - o sitter i strömkabel. Skitmaskiner. Ska sitta i vitåfors i flera timmar. Blir väl att gräva fram en bok i stället då. Kan ju inte sitta här o stirra på makadam timme ut o timme in. Det får man nog av efter järnvägen. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards