Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2019

Av Kvasthilda - 31 maj 2019 21:35

Men jaaaa.... Trägen vinner. Har fått ihop månadens alla 365or o ett par in i juni. O de är uppladdade och inläggen färdiga. Så jädra skönt. Att de sen hamnat i total huller-buller-ordning spelar ingen roll. Det är klart. 

Kvällen är fantastiskt vacker. Men kall. Nordanvinden har varvat ner, men det är fortfarande kyligt. 

Gubbarna har fått ner bryggan i vattnet. Katten svamlar ut o in i stugan. Har inte kommit hem med nångon mus ännu. Maken sa att vi hade en mus i stugan, men den har vi inte sett skymten av sen vi kom ner. Den lever ett farligt liv som vågar sig in här. Jag hittade spår av den idag, när jag drog på mig tofflorna. Lite hundmat i en av dem. Gubben hade hittat ett litet lager i sin gamla Banverksväska. De lägger ju på hög de små liven. 

Av Kvasthilda - 31 maj 2019 09:00


Tema nr 210 Om utifall att

151/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

365

Av Kvasthilda - 30 maj 2019 22:58

Men skit. Som att jag behövde det också. När jag klickade Spara inlägget blev jag redirectad till ett Du är utloggad pga ny IP-adress. Skitet med att komma ihåg att klicka i det där med att byta IP om så behövs pga mobil surf. BULLSKIT. 

Orkar inte ens försöka ta ikapp det jag skrev innan. Det enda jag vet är att jag inte har en chans i håvete att hinna ikapp 30 teman för maj månad.... Första gången sen jag började med 365orna att jag inte får mina bilder på rätt månad. I bloggen, ja, men inte i uppladdade bilder. Huff. 40 minuter kvar. 

Av Kvasthilda - 30 maj 2019 09:00


Tema nr 60 Flammor

150/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 maj 2019 22:15

Äntligen. Vi anlände stugan sent omsider. O Gubbsen hade kalas när vi kom. De har tatt nån whiskypinne, då tre tomma glas stod på bordet o några ölburkar framför näsan. Kramkalas. O diskussioner om katten. Är hon inne? Är hon ute? Trehundra blås genom luckan. O jäklar vad hon äter. Nåja. Gubbsen har fått en del innanför västen :) 

Av Kvasthilda - 29 maj 2019 09:00


Tema nr 350 Vårens första

149/365


Dagsfärsk bild. Så långt har våra björkar hunnit. Vårens första grönska. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 maj 2019 23:38

Det regnar o regnar. Näää. Var kom DET ifrån??? Yikes. Hela dagen har gått utan att jag fått ett jota gjort. Vi åker för fan i morgon. O Pigans bil är inte klar än. Den SKA vara klar före tolv i morgon sa Johan. Sen stänger vi för helgen. Vi körde Kråks bil dit också o det är bara att hoppas att den inte tar eviga tider att bli klar. Eller att det regnar i flera dagar nu. Ska visst regna i helgen, även i Långa, men det är rätt mysigt att vara där i regn o rusk också. 

S E M E S T E R. 

Ett helsike att ha tidig semester. Speciellt om man inte varit till stugan NÅT i vår. Påskveckan är ju en sak, men då hade jag också bilen full. Hade behövt en o annan egen resa ner. Eller skickat resväskan med kläder med gubben när han åkte ner senast. Min nya bil må vara bredare än den gamla, men den är mycket mindre i skuffen. Kortare o smalare. O har inga sidofack över hjulhusen som rödingen hade. Där kunde man gömma allt det där man inte använder sommartid, eller i vanliga fall, som motorvärmarkabel, kupévärmare, oljeflaska, triangel, bogserlina... Var fasen gör man av det nu?? Kabel o värmare kan man ju alltid lägga ur bilen tills man ska ha dem igen, men bogserlina, olja o triangel behöver man ju alltid ha med sig. O nåt reservhjul har jag inte heller. Kanske skulle skaffa en VägAssistans-försäkring? Får ju reklam från dem varje år. 

Lyssnar på Harry Potter - igen. Bok 2. Chamber of Secrets. Stephen Fry. 

Nä. Ta itu med resväskan då. Eller gå o lägga sig så man orkar upp o se hur vädret ser ut i morgon bitti? Ska till tandläkaren under morgonen, men tänkte eventuellt åka o köra hem Kråk. Hon prommar gärna, men spöregnar det är det ju inte så kul. 

O jädra Gilderoy Lockhart.... Vilket drygskåp. 

Av Kvasthilda - 28 maj 2019 09:00


Tema nr 276 Sol, vind och vatten

148/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards