Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2013

Av Kvasthilda - 31 maj 2013 17:46


....är V Ä R M E. Hugaligen. Det är lika varmt i Kiruna. Igår hade de vårbal. Något bättre än i fjol. I år kunde ju ungdomarna faktiskt åka nercabbat om de så önskade. Men att behöva stå ut med 27 grader inomhus....... Vätskebrist. Har en huvudvärk from Hell igen. Beror inte bara på för litet vattenintag men till en viss del. Skallebang. Tänkte ta en sväng på Falukalaset idag men vi åkte direkt till mamma efter lektionen. O huvudet vill ju inte vara med, så lika bra var det. I morrn kväll uppträder den där lille mörke IDOLen med Yo-ooo-oooo-oou. Robin. Kalaset är gratis.

Ska väl fara ut o köra lite med Sambon i helgen. De har besiktigat bilen nu. Volvon. Vi håller Sverige rullande. Vi rullar. Jaja. Får se om jag hinner kryssa mello i morrn. Han har tankat sextio liter.... Hahahahaaaa.



Av Kvasthilda - 31 maj 2013 09:00


Tema nr 178 Lingon

151/365


Hittade lite nya knäckesticks i en butik i Dalarna. Mumma! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 maj 2013 17:17


One down. One to go.


Av Kvasthilda - 30 maj 2013 09:00


Tema nr 139 Jakt

150/365


Diana på jakt. Olof Ahlberg 1941.



 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 maj 2013 21:30


Jaha, sa jag till Lasse, Vad ska jag skriva på min gravsten? Har varit på "halkbanan" idag. Kul. Spännande. Äckligt. Kul. Halt som fan. O tur att älg och lastbil bestod av små plastkoner/pinnar. En riktig älg kan ställa till med ofantligt mycket värre saker än en svettig tröja. De har en bil uppställd på halkbanan som visar hur det kan se ut efter närkontakt av tredje graden med skogens konung. Taket på bilen var tillbakadraget mot bakrutan - o det var inte räddningspersonalen som gjort det. Älgen gjorde cab av bilen. Ett under att killen klarade sig. Skrothögen står där med älghår o blod o har sett ut så sen 2003. Fasen om kottarna hamnat i det läget. Jag förstår att Junior blev överskärrad när de träffade på den där älgen under första bilturen



Nu ska jag stupa i säng efter en låååång dag av intryck. Bytte lärare idag. Eller fick en annan, kanske man ska säga. Tänk om jag fått ha honom från början vad mycket bättre det hade gått?? Det är som med våra handledare på järnvägen. Vissa funkar jättebra, andra mindre bra. Personkemi. Eller bara sättet att lära ut. Ryskan o jag är alldeles för lika i humöret, vilket gör att jag stressar betydligt mer. Med Patrik gick det kanonbra idag! Ska visst ha honom, ett dubbelpass i morrn också om jag fattat det där omstuvade schemat o Bittes kommentarer rätt. Plugga in ett par Alvedon till o krypa under täcket. Verkar bli en äckligt varm natt igen. 


Av Kvasthilda - 29 maj 2013 09:00


Tema nr 350 Värme

149/365


Jag kände mig färdig att åka hem till Kiruna igen. SysterYster och jag stannade till vid Forsbacka Bruk och jag gick ur bilen för att ta lite bilder. På en av fabriksväggarna satt en termometer. 25 varma grader. Man är inte riktigt van vid den här värmen i maj. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

kk

Av Kvasthilda - 28 maj 2013 19:33


Det konkas till höger o vänster. Northland går skitdåligt o har lagt ner verksamheten - fast det låter som om det kan gå att rädda på nåt sätt. Malmen finns ju - o förberedelserna är gjorda men det är en sjuhelsikes besvärlig sits. 

Team Sportia går i konkurs. Eller begär företagsrekonstruktion. Same shit different name. Hmmm.... Undrar vad som händer då? Det finns en butik i Kiruna oxå. 

Åsså den stora nyheten i de trakter jag befinner mig. Peace 'n Love. Inte så mycket Love där i år men betydligt mycket mer Peace för Borlängeborna. Jag funderade ju på att köpa biljetter till nån av kvällarna men har inte gjort det. Undrar hur många det är som funderat men inte kommit sig för? Många får ju lön idag - hörde jag på stan. Ett par dagar till hade de ju kunnat ge. Fast fordringsägarna vill ju ha sitt o har inte alltid bomullshandskarna på. Konkursen är ett faktum. SMART att lägga en helt ny festival samma vecka o helg som Peace'n Love. Å andra sidan är helgerna inte så jättemånga under sommaren och evenemangen avlöser varann. Går väl inte helt att skylla på en annan festival men lite trökigt är det ju. O jäkligt orättvist med den där tyska festivaljätten som står bakom den nya...

P'nL brukar ha en del av de artister som dyker upp på Kirunafestivalen. Freda'n i Blge o lörda'n i Kiruna eller tvärtom. Så har det varit i flera år. Fast PnL har lite större artister. O fler. Hade. 



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards