Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under januari 2015

Av Kvasthilda - 31 januari 2015 10:03


Förbereder dagens kryss när jingeln går igång. Hur har vi hunnit till kryss nummer fem? Helt galet. O kaffet smakar apa. Mest för att det hunnit kallna. Nä. Sätt igång nu. 


Jo, vi går på musikal. Lyssnar på Tomorrow med den lilla, rödhåriga yrhättan Annie

The sun will come out tomorrow

So you gotta hang on
'til tomorrow, come what may!
Tomorrow, tomorrow, I love ya, tomorrow
You're always a day away!

Annie spelades här av Amy Diamond. 


Så lite glunt på det. Gluntarna är ett studentpåhitt skrivet av Gunnar Wennerberg på 1800-talet eller så. Han dog ju 1901. 


Det är en egen värld det. Om Världen utanför sjöng Magnus Carlsson tillsammans med Barbados en gång i tiden. 

Världen utanför, vad bryr vi oss om den
Ingen ser och hör, i våran värld, nu och här
Världen utanför är ingenting för oss
Vad alla andra gör är deras sak, deras värld
Världen utanför


Sen tog det lite stopp. Opera. Nå, får ta det sen... Eller inte. Tittade fel i kryssplanen... Madame Butterfly, precis som min första instinkt sa mig. Jag tittade på lodrätt 3 o kunde för mitt liv inte få in Madame aller Madama där :) 


Let's Do the Hully Gully Twist - den spelades alltså som signatur till Tio i Topp? Så la Eldeman till signaturen ur Rally. Humorprogram i P3 - nja, jag är väl inte helt kompatibel med deras humor. P3s alltså. Sådär rent allmänt. 


Vem var den svenska klassikerkompositören? Lars-Erik Larsson? LEL alltså? Inte LOL. Kan det ha varit Pastoralsviten som spelades? Är det en romans? 


Men romantisk, det kan Cher vara. The Choop Choop Song - eller då It's in his Kiss heter en av alla hennes hitlåtar. 


Ballader och oförskämdheter. Kan vara ett passande namn på Cornelis debutskiva från 1964. Jämngammalt med mig! Balladen om Fredrik Åkare spelades - o försök googla den utan att hitta den söta Fröken Cecilia Lind som bihang du! Men nu var det ju faktiskt ingen av dem vi sökte, utan Polaren Per


Bryan Ferry. Det var ett tag sen! Trodde han hade en "ny" låt men det var från ett äldre album, nåja 2010 i alla fall, Olympia. Låten heter You can Dance


Svensk Ramelorkester spelade om alla de där yttiga o pyttiga detaljerna som gör'et. Dom små, små detaljerna. Ding Dong säger klockan. Eller uret då. Ur led är tiden. 


Sen något kanske otippat. Eller inte. O, Sole Mio framfördes av en liten man med ganska stor röst :) Fina Calle. Vilken Calle? Jo Calle - Moraeus. Inga hemlandstoner idag. 


Åsså slutade det i en mardröm. Du är min man. Nu går jag o kräks lite innan jag drar på jobbet. *isch* 


Nästa gång har vi ny månad! 


Av Kvasthilda - 31 januari 2015 09:22


Sitter o väntar på att tiden ska gå så jag får åka till Narvik o hämta hem ett tåg. Egentligen inte mitt alls men vi gjorde en rockad igår för att Roger skulle få vara ledig idag o jag slippa nattjouren. 

Ha! De pratar VARS i radion. Jo. Då är vi där igen. Vart ska du, var är du? Men vars är något som sägs häruppe. 

Strax Melodikrysset. Äter en macka o smuttar på lite kaffe. Har tänt nåra ljus o dragit på mig fleecetröjan. Vill ha ett par pysmysbyxor att bra dra på mig också men det är hopplöst. Finns några nånstans men VARS? 

Äh. Kaffe. Hade gärna sovit tre timmar till men den här natten har varit lika hopplös den o jag har emest snurrat runt runt runt utan att kunna sova. För att stänga av hjärnan en stund drog jag igång ett kapitel av Harry Potter o domnade men vet ju att jag inte kan sova med ljud i öronen på det viset (eller under kudden då) så när jag stängde av den såg jag att det gått fyra kapitel! Helt slut. O det har inte så mycket med just Harry Potterboken att göra. Var skittrött igår kväll, innan jag åkte o hämtade Kråk men efter det gick det fan inte att slappna av. Egentligen skulle jag strunta i MelloXet o sova men jag vet också att det inte går. *bah* 

Go'Morr. 


Av Kvasthilda - 31 januari 2015 09:00


Eget tema nr 4 Januari

31/365


~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 januari 2015 10:33


Fan vad det snöar. Det vräker ner. O på Bjørnfjell funkar inte växlar pga väder o vind. Fantastiskt. Det måste betyda 40 genom BJF nu då, då vi ska gå Spor2 som en gång vad huvudtågspår men nu räknas som avvik o baliserna är flyttade utanför alltihop. 40 för att andra växeln är just en 40-växel. Första är en sjuttioväxel men inte andra. Varför lägger man alls in en sjuttioväxel i det läget? 

Får se om vi alls får ut min bil idag. Hämtade Kråk igårkväll o det var inte helt enkelt att köra in den i garaget pga snön på vägen. Jag skottade garagenerfarten men inte vägen runt omkring. För min egen sinnesfrids skull borde jag ha gjort det. 

Uff vad jag längtar till en liten koja i skogen. Typ stugan i Långa Träsket. 

Nä, koka kaffe då. Ser ut som att tågen går igen. Var nåt bängel på norska sidan inatt. Kul att bromsa 44 vagnar i snöstormen. 

O Anna skulle få ta in på hotell i Riksgränsen medan hon väntade på bättre tider. Det är ju bara det att de inte har öppnat för säsongen än. 



Av Kvasthilda - 30 januari 2015 09:00


Tema nr 126 I farten

30/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 januari 2015 16:35


Fy för Sören vad jag fryser. O huvet vill inte vara med idag. Usch o BLÄ. 

Har lite paket att ta reda på, några dockor o tillbehör som kommit. Nån av dockorna behöver få sig ett bad men jag vet inte om jag ids - för jag har inte möjligheten att fixa till lockarna på henne igen. Crystal Barbie. O en Peaches 'n Cream. Skulle vilja få tag i deras repro-systrar. O en massa kläder som, en del verkligen behöver få sig en tvätt. 

BLÄ. Dricker kallt kaffe. Blev sittande med en frän youtubefilm. Hade inte tid att svälja kaffe under tiden. Fast å andra sidan var den filmen inte det enda som tog ögonen från kaffekoppen. 


Skoj :) 

Av Kvasthilda - 29 januari 2015 09:00


Tema nr 298 Suddig

29/365


En annan svårfångad varelse. Örnen var så mätt efter renkråset så den lyfte med tunga vingar. Den var dock lite svår att få skärpa på i förbifarten. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 januari 2015 10:24


Höll på att bli utan nattplats, men det var nåt annat tåg som inte kommit så det fanns ett rum ledigt. Första plan. O ett jävla hallå utanför i korridoren. Tur att man "bara" var handledare. Tjejen i respan visste också att våra Psf har noll koll. De glömmer boka rum åt oss (uppenbarligen - om det nu inte var så att jag skulle haft en av lägenheterna - vet inte om de repat färdigt dem). Dessutom har de koll på vilka tåg vi kör. Receptionisterna alltså. De vet mer än vi. Fast inte tjejen som jobbade igår kväll. 

Vi hann äta frukost - o som vanligt höll vi inte på att få en taxi i tid att hinna till Vitåfors till avgång. Den kom en kvart efter att vi ska ha den - o vi kom ner till KOS med två minuter till godo. Vilket i sin tur inte hade gjort vare sig till eller från när de ställer infarten i triangeln till stopp. Värre vore om det vore mellansignalen men det tog oss ändå en jäkla tid att slira igenom triangeln o upp för backen till första vägövergången där det planar ut en bit. Stopp in Linaälv - mötte Monica i 95an. Nej, Norrtåg. Vet inte om hon bytt arbetsgivare eller om de hoppar in extra för att hjälpa till. Såg ett AGavtal för några dagar sen. Några av deras förare har ju gått över till SJ så de kanske har dubbla avtal. Vet inte. Brukar vara ett himla hallå i vår bransch. Fast det kanske bara är i vår firma. 

Sen hade vi stopp in i Håmåjokk den fantastiska. Gled över växeln i 14 km/h... Sen var det hemöver. 

O oljan körde visst på hästar utanför Boden i natt/morse eller när det då var. Fem hästar. En gick åt direkt o en fick avlivas. Fy fan. Hästar är något av det värsta man kan köra på. Älgar o renar ger inte alls samma hemska effekt. *usch* Tur att tjejerna klev ur i Gällivare o lämnade ifrån sig tåget. 

O eleven jag hade med mig berättade om att hans dotter kom hem från skolan o berättade att polisen hämtat en klasskompis. Hon ska utvisas. De pratade om en annan familj i radion vilket föranledde det samtalet. Så jo. Det gjorde de. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards