Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2016

Av Kvasthilda - 30 september 2016 13:20

Jag är lika låg som vädret idag. Det regnar o regnar o regnar o regnar. 

Har varit på en AP-träff idag och det var en av mian första. Glömde förstås stämpla in när jag kom. Inte lätt att komma ihåg de där rutinerna. Stämplade ut men måste göra en handpåläggning själv sen. PC vet ju att jag var där. Smörgåstårtan var det mest positiva hittills idag. Nåja, mötet var helt OK. 

SysterYster var på musikal igår. De tog tåget till Stockholm för att se Mamma Mia. De har vbäl lite mindre senhöst än vad vi har. Såg en bild som en T3, av mina gamla Insar la upp, på en vacker bansträcka någonstans i Norge, längs vattnet av en blå fjord. Träden hade bara börjat skifta i gula nyanser. Mycket klorofyll kvar där. Här har vi inte ens löv att hålla klorofyllen. Fördelen här är att vi slipper lövhalkan de har på sina håll söderöver. 

Av Kvasthilda - 30 september 2016 09:00


Tema nr 184 Miniatyr

274/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 september 2016 14:38

...definitivt inte. Guld o gröna skogar. Jävla kvarskatt. O jävla bilar. Jävla skruvar som saknas. O jävla allt annat. Jävla husdjur som går o dör. Jävla livet som aldrig är rättvist.


Synd att man inte kan gå i strejk mot hela världen.


*en sån dag idag* Merlin drog sitt sista andetag igår. Han har visst varit sjuk ett tag. En av rådisarna. *suck* 

Av Kvasthilda - 29 september 2016 09:00


Tema nr 90 Guld och gröna skogar

273/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 september 2016 14:53

Dagarna som går. Nu rullar de förbi i galen takt o jag får inget gjort. I morgon är det jour o jag har sovit till nån gång idag. Blir en fyratimmarsnatt då - om telefonen ringer. 


Har skickat paket till olika adresser och den enda som inte aviserats till mig om att den är sänd, är den enda jag inte hade mottagarens mobilnummer eller mailadress till - o det enda som är en total överraskning för mottagaren. Var tvungen att söka numret/paketet själv - jag borde ju ha fått avisering om att de lagt in den också - som de gjorde med de andra tre. PostNord är ett skämt. 

Letade saker på eBay o dök på lite Kurhn. En säljare skickade "Worldwide", men Sverige var en av de destinationer från Kina han INTE skickade till o jag frågade varför. "Nä, i Sverige försvinner det så mycket". Jag har alltid stått på mig o sagt att NÄ, jag brukar få min post och sklrev detsamma till honom. Nu vete fan om jag håller med längre. Jag har tappat några försändeler tillsända mig genom åren o har skyllt på avsändaren (som i ett fall är en strulputte utan like) men nu undrar jag om det är vår post som slarvat bort dem. Det finns fan ingen yrkesetik och stolthet kvar längre. Folk skiter i om grejer försvinner. O PostNord verkar ha hamnat i lådan för obeställbart för gott. 

Av Kvasthilda - 28 september 2016 09:00


Tema nr 111 Höstblomster

272/366


Nåväl. Det är höst. De blommar än. Stormhatten åtminstone i början av september.

Mammas födelsedag får firas med lite blomsterfoton  




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 september 2016 13:25

Fan, vad allt tar tid. Spaarkliieezzz. De dyker upp närhelst man inte anar det. Men inatt gav det mig LEGO-gubbarna i alla fall. De har varit "försvunna" ett tag. Fast inte. Hämtade en docksäng Svåger2 gjort. Gav honom ritningar på sängar till tjejerna när de var små, men han gjorde en egen tolkning. En enklare sådan. Hade en tanke om svarvade ben och hörnstolpar men han sågade ut sängbenen i tunt trä och nitade fast dem under sidorna på sängarna. Hörnstolpar blev det inga, men en något välvd kant på gavlarna. Pappa hade funderat o funderat, likt Professor Balthazar, sen hade han hoppat till o farit o köpt rundstav eller nåt o snickrat till hörnstolpar/ben. Kanske satt kulor till fötter på dem. 

Nu funderar jag bara var sängkläder o annat finns. Antagligen i den där lådan där jag hittade annat försvunnet. Den som innehåller alla dockskåpsmöblerna. Gardiner o sån't är där, o antagligen sängkläder också. Sydde ju till sängarna. Den är lite naken nu, även om Sindy som ligger/sitter på den är klädd i pyjamas. En sån läbbig sovdocka med mjuk kropp, men händer, fötter o givetvis huvud i plast. Ska leta fram Barbiedockorna också. De som låg i sängarna från början. Det är mycket nu. 

Jobb inatt. Börjar en timme tidigare. Genomgående tåg. Vet inte varför de jiddrar med att ta ut avlösande förare en timme tidigare. Oftast är tåget sent i alla fall o det är bättre att ge föregående förare övertiden. Alltid svårt att planera innan. Lättare efteråt. "Men vi vet ju när vi får gå hem" kanske är den devisen de kör på? Vad vet jag? Strunt samma. Blir en timme extra igen o det skadar inte. Framför allt spelar det ingen roll, även om vi inte har de mest upphetsande lokalerna i universum. 

Knäppa mobilen har fått nytt iOS - men Firefox funkar fortfarande inte. T E K N I K 

Av Kvasthilda - 27 september 2016 09:00


Tema nr 113 Höstlöv

271/366


Kråks födelsedag idag. För det väljer jag idag att, lägga ut ett foto jag tog när hon hälsade på i stugan o vi tog en kort promenad efter Ryggen. Vi hittade röda löv på backen men såg inte till nåt träd som kunde ha släppt ifrån sig dem. De var mörkt blodröda och alla asparna omkring var gröna och gula o något orange i olika nyanser. Inget rött. Så såg vi ett högt träd bakom en gran - ahh, där var den! Grönt längst ner, gulare längre upp o högst upp röda löv. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards