Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under april 2014

Av Kvasthilda - 30 april 2014 23:04


Skulle haft fridag idag. Faktiskt. Och ett eftermiddags/kvällståg i morrn. Då ringde ju PsfT o bytte skift. Eller, tja. Jag fick ju välja. Att behålla traktamentet eller inte. Typ. För båda mina tåg var inställda och jag kunde få en fridag på fredag i stället om jag kunde tänka mig att ta nattåget från svappis till Narvik på valborgsmäss. O sen är ju ditt tåg tillbaks inställt i så fall så det blir pass persontåget. Men jaha. Jaja. Det kan jag väl göra. Inte ett ord om det som sen följde. 

Kom på jobbet idag o tog ut mina papper. Funderade hur det såg ut på planen för hemvändande tåg. Kikade i turlistan för att se vem som kör hemåt inatt. O men titta där. Elev ett. Elev två. På MITT tåg!? Provade ringa PsfT. Upptaget. Upptaget. Upptaget. Då rycker det i dörren o klamp i trappen. Men hej på dig. Så var fallet. Elever. Vem fan har bestämt det?? O vi for ner till svappis o satt o babblade på där i godan ro. Tyckte inte så mycket hände ute på bangår'n så jag ringde upp terminalfolket. Jao. Tåget är klart. Ni har 42 tomma med er hem idag. Men va???? Fannn... Jaha. Det var bara att dra på sig jackan o västen o klampa iväg till tomt korttåg då. Fan om vi vetat det för länge sen. 

Å andra sidan blir vårt lasttåg inte klart förrän till avgång ändå. *suck* 

Nåja, när jag kommer hem i morrn har jag i alla fall helg. Sådeså. 


Av Kvasthilda - 30 april 2014 09:00


Tema nr 189 Modersmål

120/365


Samma motiv som igår. En annan bild. Fortfarande lika vansinnigt.

Måste det finns tvättråd på världens alla språk i babybyxor?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 29 april 2014 13:03


Fick den tråkiga nyheten att min gamla fröken (lågstadielärare), dog häromnatten. Denna varma goa människa som gav oss självförtroende i dessa första så viktiga skolår. Nåja, andra och tredje klass. Vi hade en annan fröken i ettan. Inför fjärde klass delades vår klass upp på tre och det föll sig så att jag hamnade i en klass, där hennes yngste son gick. Denna söta pojke, så lik sin mamma, hyste jag en lång och obesvarad kärlek till, under hela grundskoletiden. Utseendet går i arv och idag är ett av hennes barnbarn en avbild av sin far o farmor. 


 

 Så snygg och vacker. Tidlös, fast det var tidigt sjuttiotal. 


Vila i Frid, Berit! Du finns för alltid i mitt minne och hjärta. 

Av Kvasthilda - 29 april 2014 12:56


Handlade häromdagen och det stod en karl intill en av tjejerna i butiken. De (eller hon) packade upp kryddor i hyllan o jag slängde ut frågan var de gjort av Forest Blend? -Den har utgått.  SAY WHAT????? -Santa Marias sämst säljande kvarn. Men va fan. Den har knappt sålt nånstans i landet - utom i Norrbotten. Klart som korv-spad. Det är ju häruppe vi äter viltkött på löpande band. Bästa kryddan av alla. Har hittat den online men bara i butiker med direktleverans o där ingår inte mitt postnummerområde. Bullskit. 


Gillar INTE Scandinavian Forest. Alls. Ge oss tillbaks Forest Blend!!!! 


 !%&#!&%!&!!%!!!

Av Kvasthilda - 29 april 2014 09:11


Det slår aldrig fel. Nån gång varje vår återvänder vintern precis när man fått in vårkänslorna. Inatt har det fallit minst två dec snö. Minst. Rapporterna varierar.
Kråkan ska åka ner mot kusten. E-pigan ska åka därifrån. Kläppen åker till byn. Kråks bil har fått på sommarsulorna. Min har kvar vinterskorna. Lillkullens bil är sommarklädd.



Tyra sitter i köksfönstret o försöker se vad som händer utanför. Hon är mer ugglelik än vanligt.


(o nä, hon syns inte här för det är fel fönster - men lika mycket snöklogg)


*suck*


Av Kvasthilda - 29 april 2014 09:00


Eget tema nr 14 Lapp på lapp

119/365


Vilket vansinne.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 28 april 2014 12:57


Har noll och ingen fotoinspiration. Kan bero en del på vädret vi har hos oss. Idag snöar det. Det är grått. Det är trist. O noll - 0 - inspiration. Ska iväg o jobba i eftermiddag. En sväng till Narvik. Nähä?? Quelle Surpris! 

Men som sagt. 365an. Hittar inte ett enda ämne jag finner intressant just nu - eller mer, vad att försöka fotografera. Några är vikta till senare datum så de rör jag inte, men hur fan fotar man alla dessa känslor? Saker o pinaler är inga problem, men känslor?!? Nä. Det är tråkiga ämnen i år. Eller i alla fall, för mig totalt inspirationslösa. Just nu. Igen. 

Får försöka hitta på några egna ett tag men då var det ju det där med att hitta nåt att fota. Blablabla. 

Nä, tar itu med ett par dockkartonger igen i stället. 


Av Kvasthilda - 28 april 2014 09:00


Tema nr 101 Hängslen

118/365


| |



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards