Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juni 2009

Av Kvasthilda - 30 juni 2009 23:10


Ja, såtillvida att mitt blogg-läsande avtrappat i värmen. Orkar knappt vrida min hjärna till att skapa ett fyndigt inlägg, än mindre läsa o kommentera andras bloggar. Jag återkommer så snart orken infinner sig. Eller semestern o lapptoppen, vilket hittar mig mig först.

Tills dess hoppas jag ni inte ger upp hoppet om mig!


Av Kvasthilda - 30 juni 2009 21:15


Tisdag = Mordlösande i Midsomer. Underbart!


Av Kvasthilda - 30 juni 2009 20:50


ja himmel o plättar.... såg aldrig Johan Palm på festivalen och det vara kanske tur det... I alla fall om man ser hur tjejerna på Skansen beter sig. Inte mycket till allsång där! De skriker ju bara. O vad är det med tjejerna o skylten som säger "Johan jag är gravid!"??

Sinnessjukt öronbedövande....


Av Kvasthilda - 30 juni 2009 18:47


Takåsarna i Paris... Var det inte nej.... Utsikten från mitt, inte så underbara hotellrum jag hade senast jag var till Narvik. Det var ett evinnerligt skramlande från hisschaktet strax intill och ett ännu mer evinnerligt pipande från stegen utanför mitt fönster. Försökte vila lite men det var helt omöjligt.


Molnen hopas...


 

 Före och efter min promenad - som företogs i ösregn....



Pipandet var från en gråsparv. Den fick jag inte på bild, men däremot en annan "liten" filur....


 

 Ser ni truten i bakgrunden?



Den här "killen" satt pall på taknocken i flera minuter och lät sig villigt fångas på bild, genom det otroligt skitiga fönstret.


Sen käkade jag en macka som jag tryckte mjukost på. Tappade korken på golvet o böjde mig ner för att leta. Råkade kasta en blick under skrivbordet och såg nåt sticka ut under bordskivan (ovanpå lådhursten). Anade vad det var och kikade. Mycket riktigt. Nån ensam kille som haft rummet tidigare... En herrtidning av dubiöst slag. En norsk Cats eller liknande.... Tryckte tillbaks den igen....


Gick o hämtade en kopp kaffe o lite norska kakor.... Mycket vanilj.

O engelsk konfekt. SUPERFÄRSK. Gott :-) Plockade på mig några stycken...

Måste ju trösta mig med nåt i min ensamhet!




Av Kvasthilda - 30 juni 2009 18:26


Fick en länk från min danska vän. Hon kunde inte låta bli att skicka den säger hon. Eller snarare, hon skrev exakt (med undantaget av mitt namn) så här:


Hej Kvastis! Jeg KAN altså ikke lade være med at sende dig dette link ! Det er et kamera, der dækkede Kiruna festivalen, men engang i løbet af weekenden, da jeg lige kiggede ind, var det væltet. Jeg tænkte, at det da nok har været en festival med "go" i - ha ha !!

Webcam


Hoppas ni hinner se den, innan nån vänlig själ reser upp den igen....! Hahahahahaaaa. Det VAR tydligen party...!


Tog en skärmbild o sparade bilden. Så här ser det ut sedan den 28e... Bilden har frusit i fallögonblicket.



Av Kvasthilda - 30 juni 2009 08:27


Blir en riktig kortis idag. Ska vara på jobbet om tjugo minuter....

Fastnade i persiljas senaste inlägg....


Det är varmt. Blir definitivt ingen jacka på idag. Hemma igen vid sexsnåret om allt går väl. Det är spårbyten norr om stan idag så vi får se vad det blir tidsmässigt. Det är ju nedsatt hastighet till sjuttio. Hahahahhahaaaa! Påverkar inte OSS. Alltid lika kul när fjärren frågar om man fått 80-övervakning i ATCn efter ett balisfel. Eeeehhhh, joooo. Förvisso. Vi får aldrig köra fortare än 60 norrut, med Iore o Fanoo, oftast har vi en Dm3 o då är det 50 som gäller, vad som än hänger på kroken. Samma med Iore om vi har gamla vagnar.

OKODOKI. En ny arbetsdag.

Ska packa ryggan och dra.


ord

Av Kvasthilda - 29 juni 2009 21:43


Du får inte skriva neger, du får inte skriva lapp,

inte blind och inte döv och inte halt.

Du får lov att skriva färgad, sameland och handikapp,

men allt gammaldags tabu kan du ta kallt.

Ös på med kuk och jävlar framför allt.


Skrivregler av Alf Henriksson, 1 maj 1981.

Av Kvasthilda - 29 juni 2009 19:37


Jahapp. Det blev en snabb tur. Trodde aldrig vi skulle ta oss upp för backarna men det gick bra, o hem kom vi. Ja, i alla fall jag. Handledaren är ju Gällivarebo o ska jobba här ett par dagar. Tidig björkistur i morrn.

Pratade med insen o hans "elev" sköter sig väl. Vore väl attan annars med så många år i ryggen. Bara en tur till, sen är han back in business också. O insen tillbaks med mig. Där han borde vara. hmmppfftttt....

Hoppsan. Han kanske läser det här! Hahahahaaaaa! Jo, rätt ska vara rätt. Han är MIN! Handledare alltså...

Nä, dagens tur gick bra. Faktiskt. Första gången i en Iore på, jag vet inte hur många veckor! Men nog gillar jag de gamla bullriga Dm-arna bättre! Mer känsla. De är roligare att köra!

Vi fick gå tidigt från Kos, vilket i sin tur innebär tidig ankomst hem. Har fortfarande en dryg timmes arbetstid kvar! Känns fint att sitta här o zippa apelsin&gräddte ur min nya rosenk(n)opp och skriva blogginlägg på lapptoppen medan lönen tickar in! (Kottarna har belägrat datorerna)


Apropå te. Köpte lite saker i stans kaffe- o tebutik som tyvärr är på väg att lägga ner. Han gav lite tips hur man ska förvara te. Stoppa det i frysen! Tag bara så mycket du behöver för ett par dagars tedrickande och lägg i en burk med tätt lock. Ett tips var att sätta köksplast mellan burken o locket för maximal lufttäthet. När du sen bryggt slut på detta te, tar du fram påsen ur frysen o fyller på igen. Det håller en massa mer gånger längre, än att förvara det i varma kökskåp i 30+-gradig värme som denna sommar bjuder såhär långt.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards