Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under januari 2019

Av Kvasthilda - 31 januari 2019 23:41

Will You Still Love Me When I'm Sixty Four? Det frågade The Beatles. För att ställa det i relation till en relation i min närhet.... Krondiamant. Smaka på den. Krondiamantbröllop. Det innebär 65. År. Som gifta. Inte att vara 64. Gifta i 65 år. Det är våra föräldrar det. De firar Krondiamantbröllop idag. Eller firar o firar. Men de har i alla fall varit gifta i 65 år. Trätat i 65 år. Underbara älskade. Önskar att det inte vore så jäkla långt dit. Sonen är där o kan fira o krama om mormor o morfar i alla fall. 


Mor o far, 65 år som gifta! 


♥ Mamma, the Drama Queen ♥ 

Foton: Lillebror

Av Kvasthilda - 31 januari 2019 09:00


Tema nr 29 Brudpar

31/365


Det här brudparet kommer från Indien. Där har det tillverkats många dockor för deras egen marknad, både av LEO Inc, under licens från Mattel, men senare under eget flagg, Mattel India. Vad som kännetecknar de flesta, är ju att de är klädda i indiska kläder. Ken finns i ett fåtal versioner, det här tror jag är den första. Just detta Kenhuvud, med hjälmhåret a la Bobby Ewing, tillhör inte mina favoriter, men han fyller sin funktion i samlingen med sitt svartmålade hår och bruna ögon. Pärlbroderier och broderade guldband. Mycket detaljer. O jättefina. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 januari 2019 18:55

Gud vad kul. Peo Thyrén intervjuas i Go'Kväll. De hade ett tufft liv, grabbarna i Noice. Teven fungerar inte annars o Maken är sådär lagom irriterad. Det är anledningen till att Go'Kväll ligger kvar i rutan.... Annars hade vi nog varit i Alaska eller nånstans o letat guld eller byggt stugor o laddat fällor. Prognos för ComHems teveavbrott var 20-snåret. Nu har de flyttat det till 22. Bah. Kronblom har tillbringat mer tid på soffan i köket än nåt annt. Han har sån huvudvärk att han inte kan göra nåt av det andra han brukar heller. Tråkigt. 


En ny raidboss har sett dagens ljus. Palkia. Har kört fyra..? fem? åtta? raider idag. Kan inte kolla för mitt konto är ute o leker på egen hand. Bara skit de jag tagit ner i alla fall. Åtminstone fyra Palkia. Körde ett par andra raider med barnbarnet o hans fader. Ungern sömma moder jobbar idag och pappa har tagit över. Pappavecka. Pojken verkar piggare idag. Peppar peppar. Har varit varannandagsfeber hos honom. 


Nu är det full rulle igen. Ett himla blippande i mobilen. Full raidrulle. 


#484 Palkia, en av de tre skapelse-pokémonerna. arna. whatevs. Giratina har vi redan raidat. Nästa är Palkias vapendragare/ärkefiende Dialga (#483). Äh, jag struntar faktiskt i den delen av Pokémon. Historia. Filmer. Anime. Äh. 

Av Kvasthilda - 30 januari 2019 09:00


Tema nr 160 Kylslaget

30/365


s v s



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 januari 2019 22:30

Gubben försökte in i det längsta att hålla sig vaken lite längre än vanligt men för en stund sen gav kroppen upp o han gick o la sig. Hans förkylning ger inte med sig alls. Köpte lite nytt Alvedon och näsdroppar av olika slag idag. Hjälper inte så mycket på honom. Egentligen konstigt för han äter sällan mediciner - om inte för magen. 

Min förkylning ter sig mest som ett evinnerligt nysande. Min vinternäsa i kombination med snorande är en fasa. Ett fasans otyg. Elände. 

Jour i morgon em. Riktig T-tid. Idag har jag haft inställt med jour motsvarande. Lugnt o stilla. O tur det. 

Tänkte ta en tripp upp till centrum o tog med mig kameran idag, men hade med mig barn o barnbarn o han var definitivt inte piggelin så besöket i snöskulpturparken blev islagt igen. Nya tag i morgon. 

Av Kvasthilda - 29 januari 2019 09:00


Tema nr 331 Vad är detta?

29/365


What sorcery is this?
Rätt snajsigt fenomen. 
Rutorna kommer sig av gatlyktornas raster.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 januari 2019 23:45

Ännu en lång dags färd mot natt. Maken hostar som en galning. Han var förbannad när han klev ur sängen o jag undrade varför. Han slängde ifrån sig täcket när han klev upp. När jag så småningom iddes vakna såg jag varför. Lakanet låg som en snorloska i fotändan av sängen o täcket i en hög i andra änden. Skrattade o rättade till det hela. Svårt att sova i säng med långkallingar o tröja. Man fastnar i lakanet. 

Han har varit sjukskriven idag o med rätta. Han äter aldrig värkmediciner men knaprar alvedon som karameller. Eller inte. Vilket påminner mig. Var tog tabletterna vägen? Måste kolla det. For på apoteket o fyllde på husdito. 

Själv har jag haft instät tåg o jour motsvarande idag. Eller T-tid heter det ju hos oss. Fryser o snorar så jag är glad över det. Sammalika i morgon. O sen en vanlig T-tid. O helgjobb. Vad jag då ska göra då. Noll koll. 

Men vad jag har att göra, är att fixa lite nya 365or.... Snöfestival i stan. Skulle ha varit in i centrum o tagit bilder på skulpturerna. For en sväng på affären med dotra o barnbarnet men han är definitivt inte pigg (hon vabbar med honom, så det blev ett snabbt besök på affären innan vi for o lämnade honom hos morfar medan vi, först hämtade upp en matkasse som glömdes på affären.... o sedan raidade Deoxys. TOTALT KAOS. Folk stressade o gick in precis när den kläckte. Vi kom dit några sekunder efter kläckning o klev rakt in i raiden. Dotra hade typ 13 sekunder kvar när hennes konto till slut loggade in. Några kom lite senare o missade det, men som tur var, fanns det några till som inte hade kört. 

Nu fryser jag igen. Funderar på om jag ska lägga mig, men tror jag ser ett avsnitt Elementary först. 

Av Kvasthilda - 28 januari 2019 09:00


Tema nr 275 Snörosor

28/365


Nu är det väl inte bokstavligen rosor, men det brukar växa en rallarros i den gamla blomrabatten, som blev stående kvar i höstas. Tror mer att det här är en stormhatt. De har också letat sig in bland smörbollar, fetknoppar och rabarber. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards