Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under mars 2017

Av Kvasthilda - 31 mars 2017 16:26

En strålande vacker dag idag. Järnvägen är öppen för trafik igen. Redan igår faktiskt. En hoper frivilliga och säkerligen kommenderade människor hjälptes åt att skotta fram tåget som stått parkerat i snömassorna i Katterjokk i nära en veckas tid. Snön täckte taket på stora delar av tåget o de skottade fram vagn för vagn, totalt nio stycken, plus loket. Vet inte hur logistiken fungerade - hörde att en IORE skulle agera hjälplok o dra undan vagn för vagn, undrar om de bara flyttade loket en del av sträckan varje gång, eller om det de facto tog vagn för vagn med sig till Vassijaure - vilket jag inte tror för där stog väl ett malmtåg parkerat - o alltså bara ett spår ledigt? Nä, de skottade säkert loss en vagn i taget som IOREn drog med sig en bit o kopplade sen ihop dem en efter en... Har ingen aning men mitt sinne för logistik säger att det borde ha gått till ungefär på det sättet. 


Har hunnit med ett besök på ICE Hotel i år. De stänger om bara några dagar så hastigt o lustigt bestämdes det att vi skulle göra ett besök där, Kackostampen, hans mor o jag - o morbror följde med. Lindblommans moster jobbar där o fixade biljetter åt oss. Lillkläppen hade kungligt skoj. 


O där ringde Psf. Jobb inatt. Inte helt fel. En traktamentstur till Narvik med övertid. O jag kan fixa mina tider. April April. 

Av Kvasthilda - 31 mars 2017 09:00


Tema nr 343 Vilar

90/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 mars 2017 10:11

Hmm... Måste in på jobbet en sväng idag. Har inte godkänt min tidwebb o det är den 30e idag. Av nån anledning hade jag sista april i huvudet men Nattjakten i Vaken hade ju även de 1a april som svar inatt. Vilket ligger ett par dagar bort. April har 30 dagar. Inte mars. Vilket vi inte lämnat ännu. För mycket aprilväder därute. 

Tretti' dagar har november,
april, juni och september.
Februari tju'åtta alén,
alla de övriga trettioen.


Så är det. Inget annat. Mars har 31, mars har 31, mars har 31, mars har 31. Jag hinner mao in i lugn o ro. 

Av Kvasthilda - 30 mars 2017 09:00


Tema nr 84 Fingertoppskänsla

89/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

rea

Av Kvasthilda - 29 mars 2017 13:00

Å vad vi samlare är galna. En tjej var in på en större butik o hittade en jätterea - eller ja... Med svenska mått mätt en rätt bra rea :) Hon slängde upp några bilder i gruppen o genast. Men åååh. Men åååh. Åh den!! O vad kostar de? Osv osv. O erbjudandena om att agera shoppingagent haglade lika friskt som önskan om att få hjälp att köpa :) Bara dockorna räcker, är det säkert möjligt för alla att få det de vill. En av mina kompisar ringde för en stund sen o 38 minuter senare la vi på luren med en massa docksnack o lite annat o ganska många kronor fattigare. 

Tur att man har plockat ut lite då som ska säljas. Hahahahahaa! Fast nu blir det säkert byteshandel. Hon vill också ha "första tjing" på mina dockor. Blir så svårt att få in pengar på det viset. hahahhahaaa! Hade varit perfekt att få in slösaslantar att lägga på nya slösaktiga köp. Nåja, Kul har vi i alla fall :) 

Av Kvasthilda - 29 mars 2017 09:00


Tema nr 96 Ful fisk

88/365


Eller... tja... Kanske inte så ful. Egentligen. Med några vackra gamla nycklar. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

50

Av Kvasthilda - 28 mars 2017 10:51

Ja just det ja. Kan ju inte glömma lillebror o hans fru som båda gått över 50-årsstrecket. Lillebror idag, svägerskan för några veckor sen. Herre gud. Nästa år fyller SysterYster femtio o det är heeelt galet. Tyckte nyss hon fyllde fyrtio o det var nog för mammsen. Alla ungarna över fyrtio. Snart är alla över femtio. 


 

G R A T T I S ! !


Av Kvasthilda - 28 mars 2017 10:42

Vägar är stängda till höger o vänster. "Alla" riksgränsvägarna är stängda pga hårt väder i fjällen. Missade precis vad hon pratade om, vad gäller tolvtiden idag. Var det vägen som skulle öppnas? Järnvägen är stängd ännu, utan fullständig prognos. Instormat tåg i vägen. En IORE lyckades inte hjälpa loss det. För mycket snö mellan IOREn o vagnen/loket de försökte komma åt. Nu hör jag rykten om nedfallen tråd och omkullvälld stolpe. Det händer mycket i lavinerna. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards