Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2015

Av Kvasthilda - 30 november 2015 12:19


Så jävla trött. Fick sova lite grann - emellanåt. Har slumrat o slumrat om men inte fan var det bekvämt på nåt sätt. Barnet o hens mamma klev av i Gällivare men jag iddes inte flytta mig. Så småningom satte jag mig där för att få vila benen på ett bättre sätt. Avskyr trånga utrymmen. Ungefär som att flyga. Eller åka buss. Trångt. 

Släpade hem mina väskor o satan vad långt o tungt det var i snögloppet. Blev omkörd av traktorn o fick än mer bråttom att släpa mig o grejerna hem. Såg min bil o konstaterade att jag hade lite jobb innan jag kunde flytta den o släppa fram traktorn. Var bara att ta mina trötta armar o leta fram borsten o borsta bort snö o is. DRA UR KUPÉVÄRMAREN när det SNÖAR! För fan! *uff* Nu hann dset inte bli alltför jävligt o Kråk drar till stugan idag (har redan åkt, Kör försiktigt älskade unge!) så jag kan ställa den i garaget. Tyvärr blir den att stå ute inatt. Ska ju passa till Narvik o köra hem det där jäkla nattåget. O Kläppen ska iväg mot Byn idag så jag kan inte sova nu. 

Magen krånglar. Sur som fan. O ont i gommen. Brände mig på nåt häromdagen men kan inte minnas att det var ugnskorven vi bjöd på. Måste ha varit blodpuddingen för den var superhet men jag hade ont redan innan. Blev ju i alla fall inte bättre av det. Får se om jag hittar några Gaviscon. Glömde kolla i morse. Skulle ta en karta av gubben. O den sura magen hjälptes ju inte heller av en bit kebabpizza som blev över på gubbarnas fest i fredags. Äta en bit av den till frukost klockan sex på morgonen. 

Hoppas Kråk kör försiktigt. Det snöar o det är något av det jäkligaste man har framför sig efter vägen. O speciellt E10. Snörök o flingor. Gubben körde mellan 70 o 80 i morse o på sina håll även långsammare. Strax före Boden var han tvungen att dra ner för nåt jävla pucko i en V70 låg o jönsade i 40 km de sista kilometrarna in mot Boden. Fyrtio??? Men flytta dig åt sidan då ditt jävla rikspucko. Nä, MITT i vägen låg de. Vi hade en bil framför oss så fanns inte mycket att göra. Men det hjälper ju inte direkt till. 

En bil hade kört i diket mellan Långträsk o Storlångträsk i morse. Efter att vi lämnade stället. Gunnar hade sett en merca med intryckt rumpa. Hade visst somnat? Killen klarade sig, även om bilen såg ut som en hoptryckt konservburk. 

Nä. Måste gå o gräva o se om jag hittar nåt. Skit också. Sonen åkte ju på Apoteket - för att köpa saffran. Han hade ju kunnat ta en kartong Gaviscon då. *bah* 

Av Kvasthilda - 30 november 2015 11:00


Fick tipset av en samlarkompis (Malin som innehar Guinness rekord i antal klippdockor) att köpa årets Julkalender. I tevekalendern fanns (finns) nämligen en klippdocka. Kalendern heter ju Tusen år till julafton, vilket i sig är en lek med det barn tycker om december. Det känns som om det är tusen år dit.


Nu är det bokstavligen tusen år att gå igenom innan vi når den 24e. De börjar i Vikingatiden, år 1015 och drar sig sakteliga fram till nutid och 2015.  

Bilden på insidan med TV-kalendern visar byggnader från tusen års utveckling.

O längst ner till vänster finns Lucka 0, som får Öppnas redan nu! 


 Bakom Lucka 0 finns en liten pappersdocka. Han ser ut som unge herr Hjalmar, ett av barnen i kalendern. 

 

O man kan ana av luckornas utformning vad som finns innanför det som kommer, under dagarna fram till julafton.

Av Kvasthilda - 30 november 2015 09:00


Tema nr 4 Ankomst

334/365


Det har gått en o annan flaska av den här i sommar.

Fast den duger lika bra i slutet av november.

Gottgottigottgott.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 november 2015 07:12


Sitter på ett tåg o hade hoppats få hundburen för mig själv. Not so much. Letade fram min plats. Jippie. Baklänges. Med en barnvagn o tvåmånadersbebis som närmaste granne. Fantastiskt. Hörlurproppar i öronen o leta fram nånting att lyssna sig till sömns på. Om bebisens hunger- o klagolåt inte går igenom.
Missförstå mig rätt. Alla bebisar i världen får åka tåg närhelst de o deras föräldrar vill o behöver. Jag hade hoppats få sova lite, bara. O har ingenstans att slänga upp fötterna heller. Blir en lång resa detta.
Morr'n.


Av Kvasthilda - 29 november 2015 11:50


Kunde inte hålla mig. Klickade mig fram till Så Mycket Bättre och Lisas dag o jäklar i min lådan så bra det var! SvenBertils tolkning av Himlen runt hörnet blir en klassiker. Tårarna bara rann o jag såg på de andra artisterna att de tyckte detsamma. Det rann lite vattendroppar både här o där o Kleerup gömde sig bakom solglasögon o skjortkragen i en varm omfamning av Miriram. Som också gjorde en sjukt bra tolkning av Lisas Allt jag behöver. Über alles en fantastisk dag! 

Av Kvasthilda - 29 november 2015 09:00


Eget tema nr 49 November

333/365


-.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 november 2015 17:02


Det är Malte idag. Malte hette inte bara en Lindeman, utan även det sista brunloket i ÄllKås armada av Dm3or. Dm 974 och 975 fick sällskap av Dm3 983 och var ett av de första loken att få ett eget namn, Malte. Malte skrotades 2002. Fattar inte att det är så länge sen! Det finns ett som heter Bruno också, men det gick aldrig i trafik med namnet, vad jag vet. Alla senare Dm3-lok har namn efter gruvkroppar, Kunigunda, Josefina, Johan, Konsuln, Kapten för att nämna några... Åsså Sur-Sigrid. 1205-06... Det lok som drog mitt första egna tåg sen jag blev färdig lokförare. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards