Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2015

Av Kvasthilda - 30 september 2015 10:25


Hmmm. Kläppen åkte hem trots allt. Han kunde inte lägga mer än en heldag på sina föräldrar. Nåja, man får vara glad för det lilla. Han tyckte i alla fall att det var jättejobbigt att köra min bil. Vi delade på körningen, så tillvida att jag körde till Jokkmokk, där vi handlade lite, for vidare och jag stannade till strax nedanför Polcirkeln så fick han ta över medan jag åt en räckmacka. I Kåbdalis gav han upp. Han blev svintrött att köra med mina kassa lysen. Förstår honom. En annan är ju van att sitta o stirra timme ut o timme in på ingenting så mig bekommer det inte så mycket. Loklysena är förvisso myyycket bättre än på min lilla bil, men de far ju ut i ingenstans o alla ljus äts upp av septembermörkret. 

Maken sitter o letar instruktioner på tuben. Han har köpt ett smygtält för jakt o vill nu veta hur fan man får ihop det Jag vet o han vet men att göra det är en helt annan sak. Man viker o snurrar... o nånting. Den ligger platt på backen. Häxkattar och ungarnas småtält funkar på samma sätt. Det är såna där tunna metallringar man viker o snurrar o gu' vet hur eller vad. 

Själv ska jag åka till Åsa på Barret o klippa kalufsen. Om ett par timmar... 


Av Kvasthilda - 30 september 2015 09:00


Eget tema nr 40 September

273/365


-.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 september 2015 19:22


Rätt fantastiskt att alla Play-kanaler visar Hela Sverige Skramlar-galan. 



Vilket artistgäng! 





Alcazar
Ametist
Amanda Bergman
Björn Dixgård
Bo Kaspers Orkester
Carola
Darin
David Batra
Filip Hammar
Fredrik "Benke" Rydman  
Fredrik Lindström
Fredrik Wikingsson
Gina Dirawi
Graveyard
Jill Johnson
Joel Alme
Johan Glans
Jonas Gardell
Gunilla Backman
Kim Cesarion
Kodjo Akolor

Duvemåla-ensemblen  
LaGaylia Frazier
Laleh
Lars Winnerbäck
Lena Philipsson
Linnea Henriksson
Lisa Nilsson
Lilla Namo
Love Antell
Malena Ernman
Mariette
Markus Krunegård
Martin Stenmarck
Mauro Scocco
Maxida Märak
Maja Francis
Melissa Horn
Miss Li
Molly Sandén
Niklas Strömstedt
Ola Salo

Orup
Patrik Isaksson
Peter Jöback
Petra Mede
Petra Marklund
Petter
Redline Allstars
(feat. Linda Pira, Stor,
Mohammed Ali, Jacco,
Carlito, Amsie Brown & Aki)
Sanna Nielsen
Sarah Dawn Finer
Seinabo Sey
Syster Sol
Tensta Gospel Choir
Tomas Andersson Wij
Tomas Ledin
The Hives (feat.
Michael Alonzo & Steppan)
Uno Svenningsson
Weeping Willows



Av Kvasthilda - 29 september 2015 09:00


Tema nr 102 Glupsk

272/365


Tårta är gott...





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 september 2015 11:53


Fast jag antar att alla som kunde, var uppe o såg nattens händelser. Var du? Jag gick ut en sväng vid midnatt för att se hur himlen såg ut. Lite molnigt men fångade den stora runda cirkeln mellan molntussarna.  


 Gammelgäddan? 



Gick o la mig med klockan på larm vid fyra. Klev upp o fotade i cirkus en o en halv timme. Kallt som fan var det men det blev några bilder. Mamma hade varit uppe o sett månen när den gick från vitt, via en "skål" som hon beskrev det, till att bli lite röd i alla fall innan hon la sig. De sekvenserna sov jag mig igenom. 


Snart är månen täckt.  


Blodmåne


 Ljuset återvänder


Himlen ljusnar och månen bleknar. 


Har ju skaffat ett stativ för den här natten (o alla efterföljande nätter o andra tillfällen) men det var lite sådär att försöka få den på plats o fota månen o tro sig få bra bilder. Plockade av kameran o fotade för hand vid nåt tillfälle. Bytte objektiv o lekte lite, men blodmånen fastnade på bild i alla fall, om än inte knivskarpt. 



Av Kvasthilda - 28 september 2015 09:00


Eget tema nr 39 Vågat

271/365


Mors födelsedag idag. Hon tillhör Vågens tecken.
Grattis Mamma! 82 år idag. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 september 2015 22:52


När man ser det så, känns det helt galet. Ett kvarts sekel har gått sen vi blev föräldrar. Det är 25 år mellan bilderna, sånär som på ett par månader. Liten har blivit stor. Just nu är hon tillfreds med livet, då hon ser på en av sina födelsedagspresenter tillsammans med lillebror. Avengers snurrar på hennes teve. Via PS4an antar jag. 

25 år. Svårt att förstå. 



Det är väl dags att byta namn på den där kategorin också. De är ju inga kids längre. Avkommorna.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards