Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under augusti 2016

Av Kvasthilda - 31 augusti 2016 12:15

Har uppdaterat paddan jag fick av käre bror. Försöker nu skriva ett inlägg på densamma. Funkar bättre än på mobilen, det är då ett som är säkert. O man kan skriva med bägge händerna. Colin. Coolt. Jag som inte när är världens bästa när det kommer till Lapptoppen o tangenttryckande på densamma.
Hör att katten gör nåt hon antagligen inte ska... Kanske bäst att kolla det, så jag publicerar väl detta då. O hoppas att jag inte kommer åt utkastknappen längs vägen dit.


~~~~~~~~~~~~~~~


Nåja, helt smärtfritt gick det inte... 


Av Kvasthilda - 31 augusti 2016 09:00


Tema nr 278 Slit och släp

244/366


Idag finns inte ve'bo'n kvar alls. O veden är nästan slut efter sommarens bastu- och badtunneeldande. För att inte glömma uteplatsens lilla eldstad med pysmys och grillning. Skrotveden är snart slut. Äntligen. O den röda bodan har flyttats till Micke. Ingen rast, ingen ro. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 30 augusti 2016 16:04

Huff. Hösten är här. Inte bara utomhus. Även när det gäller allt annat. Bilar ska servas för en hiskelig massa pengar. Vi har minst två bilar som ska in på service nu. Åsså är det kvarskatten. O en himla massa fånigheter sysslar de med i år, sen skatten ändrades. Golfbror fick kvarskatt på TRE kronor. Nån fick två kronor. Nån annan EN krona. Men va fan. Varje jävla papper de skickar ut kostar ju minst 29:- i hantering. Vad blir straffavgiften på det?? Vilket vansinne. 


Av Kvasthilda - 30 augusti 2016 09:00


Tema nr 149 Klättrar

243/366


Första "trappsteget" gick bra. Det andra likaså. Men det sista - upp på muren... Det var läskigt och han måste ta hjälp av mamma - och fick flyga in på gården och gräsmattan i stället. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 augusti 2016 10:02

Så vurte're månda' igen. Har jour idag. Väntar på en kompis till Maken som ska hämta upp lite ammo till sin broder. O jag har order att sälja en hundpejl. Jag som har noll pejl på sån't. Trivs inte riktigt med att sno ihop nåt som jag inte har koll på. O som inte är mitt. O gubben vill dessutom sälja sina boots. Tror inte han nånsin använt dem. Han skulle ha ett par cowboyboots - åsså har han en australisk cowboyhatt. Eller hade. Kanske han sålt den. Minns inte. O vet att han surrade om en oljerock för en herrans massa år sen. Outback ranger. Ser grabbsen i McLeod's döttrar framför mig. Eller tjejjorna för den delen. Enda skillnaden är längden på håret o adamsäpplet. Typ. Ba'. 

OK; kaffet har puttrat klart. Bäst att ta rätt på det innan det blir GK... 

Av Kvasthilda - 29 augusti 2016 09:00


Tema nr 174 Lodrät

242/366


Efter att under alla år varit trist betonggrå, har Bergskolegränd målats om rejält!




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 augusti 2016 10:18

Efter några dagar med galet blåsande och ihållande regn, skiner idag solen från molntussig blå himmel. O idag ska jag åka hem. Om jag inte packar bilen idag och åker i morgon bitti. Kanske det blir en natt till. Börjar inte joba förrän 1500 i morgon. Det jobbiga är, om jag åker ut på jobb direkt. 

Har slängt in mattan i bilen. Den rymdes precis bakom sätena. Sen ska allt annat få plats också. Voj. Nädå. Det är ganska gott om plats i min lilla skuff. Skuffen. Det är visst nåt dalmålskt. Bagageutrymmet. Jag menar. Vem fan ids säga det? Ska vara Carl Bildt då. Han är så galet korrekt och välartikulerad. Han var gäst hos Lotta i fredags. 

Kokar ett par ägg. Ingen idé att koka fler än det går åt, för gubben jobbar i veckan o under hans jobbvecka kan hela kylen explodera invändigt o han skulle inte märka det. Hittade ett par ägg i kylen när jag kom ner o frågade när de var kokta. *tror du kokade dem innan du åkte* Mama Mia. De slogs sönder o for i sjön på tre röda. Mikrosekunder. 

Nä, äta lite frunsh o packa bilen o sen fundera om jag åker idag eller inte, Det är det där med brist på helljus. Eller snarare urkassa helljus. Vad kostar en ledramp? 


Av Kvasthilda - 28 augusti 2016 09:00


Tema nr 147 Klatschig

241/366


Men om vi går ner för trappen och vänder blicken uppåt, blir intrycket ett helt annat!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards