Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under januari 2018

T

Av Kvasthilda - 31 januari 2018 12:35

T som i tid. T-tid. Dvs jour. Mobilen ligger laddad o klar. O huvudet spränger. Har varit hos tandläkaren. Eller en tandhygenist. Som i sin tur ska konsultera en tandläkare. Får se om man får behålla den där hörntanden. Han har sagt ett tag att den riskerar att lossna o nu är fickan större än nånsin. Tanden sitter lös. Jippie. Precis vad jag behöver. Kanske ska skaffa en guldtand då? Fast de sätter in tänder av nåt polymaterial idag. Porslin. Vet inte. Skulle kanske fråga, inte mågämnet, utan det andra. Finns inge korta o fina namn för svärdotter. Hon hoppade ju av utbildningen till tandtekniker. Nu gör hon nåt hon vill och brinner för. Hoppas jag. Hoppas alltså att utbildningen inte tar udden av hennes intresse för bakning av den högre skolan. Konditorbakning. Hon är just nu i Umeå några veckor för utbildning. Så roligt! 

Av Kvasthilda - 31 januari 2018 09:00


Tema nr 26 Bärande

31/365


En hel del "bärande" i denna bild, kanske med antennen i fokus, med tanke på resten.
Det bär av mot en annan destination. 
Bärlinor som håller upp kontaktledningen. 
Stationshuset är en gammal transformatorstation. 



O sen är det ju det där med radiokanaler efter linjen... 

P4 är inte helt enkel att ratta in.


Jag hör brus från radion som är på
En million stationer tränger på
En hel värld vill nå mig på en bärande våg


Fast jag är blyg, vågar jag ta ton
Via trådlös kommunikation
Så jag ger svar med min längtan på en bärande våg


Fast ingen är här
Så är jag inte ensam med mig själv
För rymden är fylld
Av lystna anrop varje kväll
Om du är tusentals mil härifrån (många mil ifrån)
Utan telex eller telefon (var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg


Din signal är mjuk och sensuell
Låt mig få kontakt med dig ikväll
Dina ord viskar på en bärande våg


Min antenn är hög och sensitiv
Och min själ radioaktiv
Så ta emot min kärlek på en bärande våg


Fast ingen är här
Så är jag inte ensam med mig själv
För rymden är fylld (rymden är fylld)
Av lystna anrop varje kväll
Om du är tusentals mil härifrån (många mil ifrån)
Utan telex eller telefon (var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg


Min antenn är hög och sensitiv
Och min själ radioaktiv
Så ta emot min kärlek på en bärande våg


Fast ingen är här (ingen är här)
Så är jag inte ensam med mig själv
För rymden är fylld (rymden är fylld)
Av lystna anrop varje kväll
Om du är tusentals mil härifrån (många mil ifrån)
Utan telex eller telefon (var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg
(var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg
(var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg
(var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg
(var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg


Musik:

Tomas Adolphson & Anders Falk

Text:

Anders Falk


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

BM

Av Kvasthilda - 30 januari 2018 13:13

Fasen. Sitter på Lapptoppen o insåg just att jag glömde bocka i rutan om IP-adress när jag loggade in. Tappar anslutningen hela tiden och med det IP-adressen - o det innebär att jag även tappar anslutningen till Bloggplatsen. Om jag bocka i den där lilla rutan kan jag fortsätta utan att tappa nåt. 

Får ÄNTLIGEN dricka en kopp kaffe. Tror att det är Baja-Majan de installerar därute nu. Vattnet har frusit så det är vansinnigt besvärligt att göra sina toabesök - om man nu inte har en snopp mellan benen. Lite lättare att vara kille. O måste man göra Nr två får man ta sig meddelst bil till närmaste öppna facilitet. Vilket är uppe i verken eller i Gruvköket som snart stänger då det är en lunchresturang för gruvisarna. 

Har inte vågat dricka vare sig kaffe eller vatten tidigare idag o det hade jag behövt. Galet törstig och med den är enviiiiisa förkylningen som är vare sig bu eller bä men ger mig huvudvärk o galna nysningar behövs det vätska. Drack ur en halv flaska vatten nyss. O med en mugg kaffe intill mig behövs snart ett besök på den där Baja-Majan. 

Av Kvasthilda - 30 januari 2018 09:00


Tema nr 261 Snörök

30/365


-.

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 januari 2018 14:07

Måndag.

Känslan från igår sitter i ännu när man ser ett ansikte eller ett namn segla förbi. Skvaller. Hate it. Oftast obefogat. O många gånger för att göra sig själv större än man är. Men det är bara fjantigt, barnsligt och absolut inte självförverkligande på något sätt. Degraderande å det grövsta. 


Av Kvasthilda - 29 januari 2018 09:00


Tema nr 139 Koja

29/365


Moster o morbror gräver koja i en snöhög åt systersonen.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 januari 2018 18:30


Envisa jäkla förkylning! Slutar aldrig snora o nysa. Huff. 


Av Kvasthilda - 28 januari 2018 14:00

Just ja... Den kommer ju snart. Sista filmen om Christian o Anastacia. Lagom till Valentin brukar de ju släppa dem. Antar att det bara blir en film till. Annars är det ju vanligt att sista boken i en svit delas in i två filmer. Måste kolla när den går. Jag går in i ett jobbsjok nu så jag kan säkert inte se den ändå. Nej! Eller Jo! Den går min lediga helg. Yay! Måste prata med pigan o se om hon vill gå med sin gamla mor. 

Jopp. 22 minuter senare är det klappat o klart. Biljetter bokade. 


Åsså skvallras det. Överallt. O folk blir sura o griniga. Herre gud. Bara för att det står skrivet nånstans betyder det väl inte att saker o ting gäller 24/7. Humör går upp o humör går ner. Oftast är det likgiltigt. Men vissa personer i den här hålan tar allt för lag o gud nåde om det kommer på pränt nånstans. Då är det för evigt inristat i folksjälen. Om det är ren o skär jävla mobbing, då är det åt håvete men sura miner o allmänna kräkerier, det sysslar ju tillome Trump med. Fast en del av det han gör ÄR ju mobbing. Många snackar skit om saker de inte har nåt med att göra. Skvallerkärringar. Gott om dem. Varför ska det vara så svårt att vara hövlig och mänsklig? *suck* 

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards