Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2013

Av Kvasthilda - 31 juli 2013 17:51


Ja, jisses. PfT ringde men jag avvaktade. Kollade med tidtabellen, jodå tåget var kvar. När jag kom till jobbet tog jag ut mina tågorder och ringde Op. Inställt. Jamenjahaaa... Ringde upp den där T på Pf o han gav mig ett annat uppdrag. Ska åka till Piitkäjärvi med Northland i stället. O taxa hem. Inte helt fel. Tåget har inte lämnat Narvik än så det blir sent idag. Övertid på övertiden. Får se hur det blir med min tid i morrn. Har "han" (T) tur blir det inställt i morrn med. O Makens jobbarkompisar är väl glada att de slipper åtminstone ett tåg att bråka om platsen med :) 

Sitter o gör backuper på mina foton under tiden. Köpte ju en binge DVDer. Massor att bränna bort efter sommaren. 

Det är väl bara att fortsätta då :) 


Av Kvasthilda - 31 juli 2013 12:02


Gråväder idag. Nåja, lite regn är bra för potatisen. O Junior lämnade bilen hemma. Alltid problem med logistiken när vi jobbar helt olika tider allihop. Men han cyklade idag. Fantastiskt. 

Jag skulle behöva få min cykel fixad o envettig korg till den. En kollega har skaffat en stor o bred cykelkorg till sin där hon rymmer jobbsäcken. Den tar ju upp en massa plats. Å tyngd. Man kan inte ha den på ryggen. Inte medan man cyklar. Inte att rekommendera. 

Skulle ju haft Fridag idag. Tjena Hyena. Än en gång ringer PsfT "Kan du hjälpa mig?" Vaddå MIG?!????? Ett besätta turen, ja men inte fan är det hans tåg. En sväng till Vaskivouri ikväll. Blir trångt i kuren. Alla tågen går, som jag förstått det. Om han nu lyckades få tag i nån att köra de andra. Då blir det trångt i kuren. Förvisso är det ett bord där med fyra stolar och en soffa och en säng men nu är man så jävla van att häcka ensam att det blir konstigt att dela utrymmet med nån annan. Sinnessjukt. Eremiter. I PII finns det två kurer till oss. Där är vi oftast bara en. Förare. Växlingspersonal finns det ju. Har inte varit där mer än en vaken natt så jag vet inte hur det funkar därnere. 

Åsså är InfraNord där o jobbar. En kompis till Gubben skrev o beklagade sig på fejjan igår :) Jobbet skulle vara så mycket enklare om det inte gick tåg. I morrn jobbar vi eftermiddag för på förmiddan gick det ju inte. Blir ingen skillnad. O idag kommer jag o stör dem. Och i morrn. Lokförarjävlar som Maken alltid kallat oss. Alltid i vägen. Kör sönder o förstör :) Vilken tur att vi håller er med arbete ;) 

Undrar om man ska packa ner lapptoppen idag då kanske? Fortsätta eremitlivet? Eller bara ta en bok o högtalarna alt. hörlurar för att lyssna på boken? Decisions Decision. Får nån timme på egen hand därnere. 

Gäller att komma ihåg att ta modemet om jag ska surfa... Kan bli lite trist annars. Om jag inte kommer ihåg mina fotodiskar osv... Nånä. Sätt fart nu. 


Av Kvasthilda - 31 juli 2013 09:00


Tema nr 141 Juli

212/365


Ja, vad kan man säga om juli månad? Det har regnat. O det har regnat. Åsså har det regnat lite till. O varit kallt som fan. I alla fall för oss i landets nordligaste kommun. Förutom det blev E-pigan med kattunge. Lilla Sigrid som blev en Luna. Piplisa. Här lite drygt tolv veckor gammal. Hon ser stor ut. Man kan ana att det är en unge om man tittar i pälslaget :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 31 juli 2013 00:11


En bild från dagen :)




Av Kvasthilda - 30 juli 2013 09:31


Morrn Morrn. Morrn Da. Sitter på terminalen o væntar. O væntar. O væntar. Mitt tåg står under spænningsløs kraftledning. Trodde att det vænstra i bild ær mitt men så var inte fallet. YES. Slipper nog olivinet. Næ. Kvartsit? Det ær sten men har samma færg som olivinet. Har aldrig riktigt fått klæm på det dær. Finns inte tid att lasta mitt tåg. Skønt. Det ær inte helt tømt æn. Man anar loket i siloøppningen. Næ, kvartsiten gick just. I sjuan. Från fyran. Dær fanns det spænning. Spænnande. Tror det ær kvartsit i sjuan. Blablablablaaaa.



Jag har bara koll på denna dagen. Och fridagen på onsdag. Inte en halv susning ens om vad jag ska gøra sen... Har inte skrivit in augustis schema. Har inte skrivit ut det heller. Men har det i mobilen. En dag i taget. Vad jag VET ær att det ær smæckfullt. Se bara: 165:36...



O det finns turer som inte har gångtid. Har minst en sån denna månad. Det innebær planerad øvertid. Vilket jag inte skrivit in før juli. Attans. Måste gøra det. Ær det fullt så ær det fullt. Hur ska de kunna lægga in øvertid på mig nu?

Skojigt.


Nu gør sig Charles i ordning ser jag. Han har en dryg vecka kvar... Två Kirunasvængar o tre dagar terminaltjænst efter denna dag. Sen går han i pension. Så hærligt! Han o konen hanses ska ut o resa. Først några (många) dagar i eeehhhh vart sjutton skulle de først??? Grekland? Thailand? Næ, inte deras grej. Sen några dagar på Island o efter det fyra veckor i Tyrkia. Deras nyaste resmål. Dær trivs de. Skønt pensiionærsliv!


Från det ena till det tredje (Charles har trillingar... mowahahahahha). Det gick att sova inatt. Faktiskt. Slængde boken i høgtalarna o slappnade av. Somnade. Vaknade igen o stængde babblet från mobilen - eller snarare værldens minsta padda - eller størsta pod. Mobil ær den ju inte længre. Somnade om o vaknade nær væckaren i den andra Phønen børjade væsnas.


Det debatteras just nu øverallt på Internet om HBT och bristen dærav i Ryssland. Eller snarare førståelsen før den i detta stora jævla land i øst. Den dær idioten till president de har, har ju tagit beslut om en lag som førbjuder propaganda før gayrørelsen. Du kan inte øppet gå hand i hand med nån av samma køn eller ens ha en liiiten regnbågsflagga på din ryggsæck. Det kan leda till fængelse i, var det tolv dagar? Bøter på flera hundratusen rubel och livstids utvisning. Stackars de som då BOR o det dær jævla landet. Nynassarna har fri regim att gøra va'fan de vill. Snutarna struntar i det. Nassarna sætter in annonser på såna platser dær bøgar annonserar o så nappar nån ung o grøn och osæker kille på detta. Idioterna bakom annonsen får då fritt tilltræde till en ung kille som de plågar och våldfør sig på det mest ohumana sætt och polisen gør ingenting. Skrattar bara. Liksom nynazisterna. De unga grabbarna som orkar leva vidare kommer att ha ærr før livet. Kanske bokstavligen. Många tar livet av sig. Unga. Osækra. De førsøker bara hitta sin plats i livet som HBT-person. Det ær långt från livet i Thailand dær unga killar verkligen lever ut sina BHTsidor. Framfør allt T-sidan av det hela. Dock sitter många av dem fast i hortræsket i stællet. Inte så mycket bættre det heller. Næ, fy fan sæger jag. Kærlek ær kærlek och det ær kærlek mellan mænniskor, må vara av samma køn men vem fan ær jag att døma dem? Tillome Påven, de gode mannen, Fransiskus har tillstått att så længe de håller av Gud, vem ær jag att døma om de ælskar nån av samma køn? Det ær långt från Benediktus o hans åsikter om homoværlden. Rætt skønt att han inte blev så långvarig. Ett litet positiv ær också ett positiv. Gæller bara att spela det rætt.


Næ, tillbaks till værden och hans gæster. The Host. Innan det bær hemøver.

Av Kvasthilda - 30 juli 2013 09:00


Tema nr 305 Sväva

211/365


~~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 juli 2013 23:00


Ligger på en säng i Narvik. Varmt. Vidrigt. Jättevarmt. Inget kylskåp o med den temp som är utanför fönstret gör "kylan" varken till eller från för det som är i kylbagen. Att den var kall när jag tog den ur kylen på loket hjälper föga nu. Skulle ha lämnat den på MTAS. Nåja.
Bara bodensare här. Unga gardet på plats. O två gamla tanter. I jämförelse med ynglingarna där.
For o hälsade på en annan kollega idag. Överlämnade en klänning till henne som jag köpte åt Pigan. Hon tyckte att den är för LÅNG (går ju till knäna) o magen på den som ett tält. Hon växer men inte så mycket än. Kompisen på andra sidan stan är lika långt gången men lite större såg jag. Var tvungen att klappa på hennes mage oxå. Söt! Syster hennes har väl cirkus en månad kvar nu o henne har jag inte alla sett. Så kort hon är, måste magen vara enorm. O brås bejen på barnafadern är den lika lång som mamma när "hon" föds :) Puss på den oxå!
Ska lyssna lite till på boken jag har i mobilen. The Host. Stephanie Meyer. Har läst den. Såg inte filmen. Var ett tag sen jag läste den. Hon läser bra, damen som lånat sin röst till det hela.
Hoppas det får att sova i den här hysteriska värmen nu! G'Natt.

Av Kvasthilda - 29 juli 2013 09:36


Apropå raketer. Glömde ju kolla igår. Ska se om jag kommer ihåg det idag. Tror raketen var borta på stan? Eller så försvann den bara bakom trädet. Väntade på Junior igår när han rullade in med bussen och kikade runt o såg inte raketen vid bussis. Esrange har ju ställt upp en gammal raket där för turisterna. För att visa att vi inte bara är en stad med liv under jord utan även i rymden. Från himmel till helvete. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards