Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under februari 2013

Av Kvasthilda - 28 februari 2013 10:22


*gaaah* Jag blir gaaaaaa-h-len. Kan inte sova. Klockan är förmiddag. Snart lunch. Men jag satt uppe lite längre inatt för att få sova liiiite längre idag. Ska jobba inatt. Mitt tåg går från Kiruna strax före midnatt och landar i Narvik på morgonkulan. Kommer inte i hotellsängen förrän vid femsnåret. Om tåget är i rätt tid. Kan ju hända vad som helst. O som grädde på moset har jag huvudvärk. Bannade skiiiit!
Nåt pep. Var det Tyra eller min mage? Lite osäker där. Magen knorrar. Hungrig. Men kan lika gärna ha varit katten. O kanske Tarzan får flytta hem idag. Lät som om Halt skulle komma o hämta honom.
O kottarna är på Arlanda C eller förhoppningsvis på väg därifrån nu - tåget skulle gå 10.09 eller nåt. 06? Nåja.
Glömde min kylväska i Narvik igår. Kom på det precis när jag klev på loket. Nåja. Den står väl kvar där tills jag kommer dit inatt. Eller åker därifrån i morron em. Bara den inte står kvar där EFTER det... Bara lite frukt o yoghurt i den. Iddes inte gå tillbaka o hämta den igår.
Nä. Det är väl bara att kliva upp då (klimatpolitik??? iPhönskrälle. Jävla rättstavning - som blir så fel!) o ta itu med den här ofantligt lååånga dagen som väntar.
Morrn.

Av Kvasthilda - 28 februari 2013 09:00


Tema nr 67 Februari

59/365


Takraset kom tidigt i år. Förvisso är det säkert mycket snö "okomme'" än, men första raset skedde den 24e. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 februari 2013 17:56


*blech* Det ær bløtt i Narvik. Bløtt bløtt bløtt. Kommer ovanifrån o från sidorna. Rinner ner från fjællsidorna. Rinner under føtterna dær man går. Rinner INNANFØR trøjan dær man går. Varmt. Bløtt.

Tog en kort promenad nær jag kom till Narvik. Gick o køpte en kaka vad-den-nu-heter. Furstekaka? Med mandel i. God som fan. En torr variant kostade just nu 9 spænn medan den færska - som ær ofanligt mycket godare - går løs på 37 pix. Ungefær. Dyr som sjutton.

Mitt tåg håller som bæst på att tømmas nu. Efter linjen ær det orange varning. Nej Gul beredskap. Det beror på rinnande vatten. Får hoppas att banvallen håller tills jag passerat. Man ær væl inte sæker førræn man passerat Bjørkliden kanmantænka.

Næ. Tillbaks till mina succubus. Eller en. Georgina. Kincaid. Innan det blir hemresa.


Av Kvasthilda - 27 februari 2013 13:00


Man tror knappt det är sant. Strålande sol. Plusgrader. O vi pratar februari. Fortfarande. Vädergudarna flörtar med sportlovsfirarna. Sörlänningarna. Kirunaungarnas liv är nog en bit bort än. Vet inte. Har lixom kommit från det där med lov o dess tider sen kottarna slutat allt vad skolor heter. Visserligen står det väl i Annonsbladet men det har jag inte läst på ett tag.
VA??? Vasa?!?? Inte läst Annonsbladet?? Kirunesernas heliga skrift.
Är väl ingen äkta Kirunes då...

Sitter på 94an på väg till Narvik o ser vår vackra o solstänkta fjällnatur glida förbi utanför kupéfönstret. Man kan bli salig för mindre. Önskar bara att jag hade ett par solglajjer. Slipade. Pratade med föraren av tåget o han hade varit o opererat sig nyligt. Det bästa han gjort. Maken funderar också på att göra det. Får se. Men att se honom utan glasögon? Hmmmm. Hotar att raka bort mustaschen också. Nä. Då får jag verkligen ta ut skilsmässa. Går ju inte för sig.

OK. Kanske bäst att publicera det här medan man har nån form av anslutning. Hoppas ni har en bra dag idag :)

Av Kvasthilda - 27 februari 2013 09:00


Tema nr 355 Åldrande

58/365


Här har vi också en nyans av grått. I ansiktet på den gamle hunden. Tarzan är en gammal man. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 februari 2013 11:33


Det har blåst inatt. Stormat friskt. Träden verkar stå kvar. De har väl fastnat i snömängderna. Snön har sjunkit ihop och enligt Maken är den perfekt för snöskoterkörning. Får tro honom på hans ord. Jag kliver inte gärna ut på sidan av snöhögarna för att ta reda på det. Håller mig på garanterat fast mark. Även om den är hal. För jisses vad isbildning det blir med de här förhållandena. Plusgrader och vindar. Det putsar snön så den blir högblank. Tänk alla som bor längs fjordarna i Norge - o Narvikstrakterna. Det är ofta en liten sluttning upp till huset från vägen o denna ser ut som ett blankbonat dansgolv. Hur fan tar de sig upp till husen med sina bilar? Eller stanna innan de far ut på E10? Nej Enåtannat. 6? E10an slutar ju i backen. Eller nä. Gördenjuinteallsde. Den går ända till Narvik så den svänger ju faktiskt där, men den dubblerar ju en annan Europaväg. Borde vara sexan. 

Tisdag idag. Den 26e. Apropå dagens 365a kanske man ska bege sig in till staden då.  Vi valde ju bort Narvik idag men kan ju alltid välja centrala Kiruna i stället. Några modiga människor hade trotsat vindgudarna o hängde på låset inatt. Till Kiruna Bokhandel. Bokrean startar idag! På COOP hade de fullt upp med att förbereda det hela och allteftersom borden fylldes lades även vita papper över. Välkommen tillbaka på tisdag. O det är idag. 

Fick hem en av mina nya favvofilmer häromdagen. O JAG HAR ÄNNU INTE SETT DEN!!!! Som jag tjötat att jag vil se den igen. Sist vi tittade på en film i DVDn hackade den o bänglade. Det slutade med att vi tog en nedladdad version, stoppade den på en USBsticka o tittade klart den vägen. Allt för att Snåljåpen, aka Maken köpte en billig anläggning. Surroundsystemet har aldrig varit ett sådant. Högtalarna har trängts intill teven. Vi hade kunnat välja att se den på datorskärmen. Menhurkulärdetlixom? Teveskärmen översätter alla bilder mycket snyggare. O ljudet är bättre. Även om det inte är äkta surround. SkitDVD. Ska köpa en ny. Sån också. O en ny dammsugare. O en ny soffa. O en ny kyl. O en ny frys. O en ny kamera. Eller gammal. Fick erbjudande om att köpa en beggad 5D. Han har fotat betydligt mycket mindre än jag så det är nog i OK skick. Håller den i tre år till? Eller två? Det är frågan. 

Decisions decisions. Never been my cue. 

Reagera. Uttalas Rea-sh-eera. I ett av min mans familjs lilla interna skämt. Men reasheeera då! Ärtorna for ut på golvet. Eller nåt. 

Kanske vi ska reashera o fara på rean. Bokrean. 


Av Kvasthilda - 26 februari 2013 09:00


Tema nr 216 Nyans

57/365


Inte bara en nyans - utan hela Femtio nyanser - av Grått. Eftersom bara första boken hade kommit på svenska när jag hörde om den bestämde jag mig för att köpa dem på engelska. Slukade dem direkt. Ansiktet kan få en nyans av rosa eller rött om man lyssnar på boken, så att ha den i öronen på allmän plats kan visa sig vara extra spännande... 

Var tvungen att fara förbi E-pigan för att fota dessa. Bokkassetten med de tre böckerna följde med henne när hon flyttade! Det i sin tur gav mig en nyans av grönt - för jag vill ha dem hemma. Jämt! 





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards