Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juli 2012

Av Kvasthilda - 31 juli 2012 09:00


Tema nr 31 Cylinder

213/365


Fotade först den blå "burken" nedan (askkopp/soptunna) för temat - o med just den vinkeln blev den faktiskt rakt cylinderformad. Den var egentligen lite konisk... :)  Men så gick dotra o jag runt på stan i Falun o fotografera' lite här o lite där o jag såg entrén o trapphuset på Küselska Krogen så den fick slutligen bli min bild för cylinder! 





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 31 juli 2012 00:16


Jag såg just en status på fejjan RIP Maeve Binchy. Hmmm. Maeve Binchy? Vem är det? Namnet ringer nån liten klocka men det kopplade inte. Googlade. På engelska wikipedia är hennes död uppdaterad, inte på den svenska. Eller på Bonniers. För hon är författare. Var författare. Därför känner jag igen hennes namn. Vi tryckte böcker av Maeve BInchy på ScandBook. Jag måste ha läst nån av alla böcker hon skrivit. Just nu ringer inga bokklockor men jag vet att jag haft henne i bokhyllan. 

Bland annat står hon bakom Tom O'Briens daughter - som blev teveserie under namnet Echoes

Säger väl som de andra då. Vila i frid. 


Av Kvasthilda - 30 juli 2012 23:04


En rätt fin kväll har det varit...



Av Kvasthilda - 30 juli 2012 10:39


Lilla gumman då. Tyra är sällskapssjuk. Hon kom till mig frivilligt. Nu ligger hon i mitt knä - inte helt bekvämt kan jag säga. För mig. Hon ligger nog rätt bra :) Hon försökte lägga sig på benen som jag lutar men det blev inget bra så jag tog upp henne i knät i stället o får nu sitta en bra bit från tangenterna för att gumman ska ha det bra. 




Av Kvasthilda - 30 juli 2012 09:00


Tema nr 266 Skydd

212/365


Tallen som alla ville ha kvar när det stora köpcentret skulle få sig en ny infart. Den fick en egen liten damm att stå i. En liten miniplantering som ska skydda den. Vet inte hur det går med den saken. Hoppas den inte har för litet utrymme för sina rötter. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 juli 2012 23:34


Har ju som visats tidigare här, varit på bio med Storpigan idag. Vi gick o såg The Dark Knight Rises. Hon för andra kvällen i rad. Rackarjäklasnorunge. Hon stack utan att säga nåt igår. Hon var sur på mig o sa inte flaska när hon gick. Hade en flaska i näven dock. 

Men jäklar va' bra filmen är! Som dotra säger. Kan inte vänta tills den kommer på DVD. 



Av Kvasthilda - 29 juli 2012 18:56


Eller. I alla fall en. På bio med Storpigan :)



Av Kvasthilda - 29 juli 2012 09:00


Tema nr 58 Folkdans

211/365


Ännu en bild från midsommarfirandet i Säterdalen.

Där är det söta lilla paret igen som virvlar runt i folkdans. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards