Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2016

Av Kvasthilda - 30 november 2016 22:31

Var o handlade ikväll med Pigan o vi hittade SEMLOR. Vi är inte inne i december än men semlor finns det! På hyllkanten stod det saffranssemlor, men de vi såg hade inte ett spår av saffran i sig. 

 

jul
Av Kvasthilda - 30 november 2016 09:00


Tema nr 108 Hälsorisk

335/366


-.





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 november 2016 22:58

Sitter här med grus i ögonen o bråkar med foton. Så trött. Hade inställt inatt så jag fick ta ett senare tåg hem o bo på hotell tills dess. Så skönt. Hade blivit överfullt på överliggningen annars. Många dagtåg är inställda men alla nattågen går o det innebär att det är fler förare där samtidigt. Alla nattåg utom mitt hem då. 

Trevlig sällskap i hytten hem. O sen har dagen varit fullproppad. Har varit på byn med Dotra innan vi hämtade Gossebarnet från dagis. De skulle julpyssla på dagis idag o vi passade på att göra annat barnfritt innan vi hämtade upp honom. - Som att dammsuga leksaksaffärer och hyllor efter Paw Patrol. Omöjligt att hitta. De har blivit jättepoppis. Och därmed tagit slut. O man kan inte ha med sig barnet till leksaksaffärer för han lyckas alltid tigga till sig nåt. ALLTID! 

Nä. Natti Natt nu. Jour i morgon. 

Av Kvasthilda - 29 november 2016 09:00


Tema nr 296 Styv

334/366


Styv kuling? Ja, ibland kan det kännas så och isbildningen blir till "fartränder".



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 november 2016 11:22

Hmmm. Ska man hänga på ett år till? Ja, varför inte? Temalistan det här året har varit svår att fylla - o än har jag en månads dagar att fylla upp med temabilder. Några dagar kvar av denna månad också. Det är öppet för nya anmälningar i alla fall. Många är klara med sin utmaning men jag kör som vanligt, en bild om dagen så det blir inte klart förrän den 31 december. Hoppas jag! Måste fundera på de sista bilderna o vad jag kan hitta på. Som sagt, inte helt lätt. Inte ens lätt att hitta på egna teman. Ska gå ut o se om jag hinner ta en bild i alla fall innan den trillar ner. 



Av Kvasthilda - 28 november 2016 11:11

Konstig dag igår. O jäkligt underligt år i år. Så många gånger jag sett på Facebook "FUCK YOU 2016!!". Det är artister och skådespelare som dött hela året. Nån varje månad. Många är de. Rockfesten i Frejas salar måste vara helt galen med alla människor som samlats där. Leonard Cohen är en av de senare att sälla sig till den skaran. Och Brady Bunch-mamman en av de senaste skådisarna. Nu har inte jag nån relation till The Brady Bunch men många av mina vänner i USA har det. Vi har ändå en hel månad kvar av detta dödens år. 


Gävlebocken överlevde inte sin 50-årsdag. 


O jag hade kunnat få sova på hotell inatt. Mitt tåg var sent o fjärren ringde o skyndade på. 00.00 skulle strömmen stängas av på Gällivare station. 23.59.55 ringde jag o sa att jag var klar att gå.... Han fällde ut mig o cirkus en kvart senare var jag turfri - utanför sektioner och Gällivare Cs område. Hade vi inte hunnit, hade tåget blivit stående o jag hade inte kommit mig hem. 

Av Kvasthilda - 28 november 2016 09:00


Tema nr 319 Trolleri

333/366


<|:)  ------> ********



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 november 2016 12:03

Fy sjutton vad tråkigt det är när man inte kan ha familjen omkring sig när man vill. Det ska styras från alla andra håll hela tiden. Men jag ställer mig inte emellan utan de får göra som de vill - eller som nån vill, vare sig det är de själva eller nån annan som styr. Tänker inte vara den som stökar med det liv de har, hur ont det än gör ibland. Känns lite trist när vår familj inte räknas bara. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards